סגור
Dun's 100

קבוצת גבאי: "הוד השרון היא אבן שואבת למשפחות"

העיר המבוקשת נמצאת בתנופת בנייה משמעותית עם פרויקטים מגוונים. מיה גבאי טובול, מנכ"לית הקבוצה: "היא תמשיך להוות דוגמא לערים אחרות במרכז"

עד לפני כשניים-שלושה עשורים, כאשר הוזכר המונח "מרכז הארץ", הכוונה הייתה בעיקר לתל אביב ולערים המקיפות אותה. כיום, בסוף שנת 2023, אותו מרכז כולל ערי לווין רבות שהולכות ומתפתחות. ערים כמו פתח תקווה, ראשון לציון, ואפילו כפר סבא ורעננה, נחשבות במובן מסוים חלק אינטגרלי מהמרכז - רצף טריטוריאלי בעל מרקם עירוני, הנחשב למאוכלס ביותר במדינה.
4 צפייה בגלריה
בנייה בהוד השרון
בנייה בהוד השרון
בנייה בהוד השרון
(צילום: יח"צ)
אחת הערים המעניינות שמהוות חלק מאותו מרכז חדש, היא הוד השרון. מדובר בעיר בת כ-66,000 תושבים כיום, המשתייכים לאשכול 9 מתוך 10 של הדירוג החברתי-כלכלי, יחד עם ערים נחשבות אחרות בישראל. העיר ממוקמת באזור מרכזי מאוד: מצפון לה כפר סבא ורעננה, ממערב הרצליה ומדרום פתח תקווה ותל אביב. היא מוקפת בצירי תנועה ראשיים, כמו כביש 4, כביש 6, כביש 40, כביש 531 וכביש 5.
לכן, לא פלא שקיימת התעניינות רבה בעיר מצד רוכשי דירות פוטנציאליים, המשתייכים לאוכלוסיות מהחזקות בישראל. קבוצת גבאי, היוזמת ובונה פרויקטים איכותיים בישראל, בונה בימים אלה אף היא בהוד השרון מספר פרויקטים, שמשקפים במידה מסוימת את השאיפה של רבים: דירה חדשה בעיר נחשבת במרכז הארץ.
תפסנו לשיחה את מיה גבאי טובול, מנכ"לית קבוצת גבאי, לשיחה על ההעדפות של רוכשי הדירות בישראל ועל עתידה של הוד השרון בשנים הקרובות. "רק לפני מספר חודשים פורסם כי קיימת עלייה בבנייה של בתים צמודי קרקע - זה מעיד משהו על הרצון האידילי של בית עם גינה", מסבירה מיה גבאי טובול. "זו לא מגמה שתלך ותתעצם. ישראל היא מדינה קטנה ומאוכלסת מאוד, ולכן ברור כי רוב יחידות הדיור החדשות שייבנו בשנים הקרובות, יהיו בבנייה רווייה, במיוחד באזור המרכז".

בנייה לא רווייה ואווירה כפרית - יש חיה כזו?

כיום ישנה גם חשיבות לערים שבהן קיימות התחלות בנייה. ניתן לראות בבירור כי רבים מאוד מעדיפים את אזור מרכז הארץ המבוקש, ואם ניתן, שהדירה העתידית שלהם תהיה בעיר חזקה מבחינה חברתית-כלכלית. "הוד השרון היא בדיוק כזו", קובעת מיה גבאי טובול בנחרצות. "לא סתם לנו יש פרויקט משמעותי בשיווק ועוד שני פרויקטים לקראת שיווק בעיר במיקומים שונים. אחד הפרויקטים המבוקשים שמובילים להמון התעניינות, הוא פרויקט רובע המייסדים במערב הוד השרון. גילינו שהרבה מהרוכשים הפוטנציאליים שואפים לגור באזור פסטורלי, ברחוב שקט - ולאו דווקא בקומה גבוהה".
4 צפייה בגלריה
מיה גבאי טובול על רקע פרויקט 'רובע המייסדים' של קבוצת גבאי
מיה גבאי טובול על רקע פרויקט 'רובע המייסדים' של קבוצת גבאי
מיה גבאי טובול על רקע פרויקט 'רובע המייסדים' של קבוצת גבאי
(צילום: יח"צ)
"הפרויקט הזה למשל, מציע יחידות דיור מגוונות, מדירות 3 חדרים ועד פנטהואזים ודירות גן - ומה שמייחד אותו הוא שהבניינים נמוכים והוא בנוי כפארק עירוני בניינים הנטועים בפארק מגורים של כ-50 דונם ללא כבישים ורחובות. רק 3 או 4 קומות", מוסיפה גבאי טובול. "נכון שרק דירות הגן מאפשרות לגור בקומת הקרקע, אבל גם דיירים שיתגוררו בקומות הגבוהות יותר, צפויים להרגיש את הרוגע והפסטורליות. מעין אווירה כפרית ובנייה שהיא לא רווייה".
כיום מקובל לבנות לגובה של 3-4 קומות באזורי ביקוש כאלה?
"לא. בדרך כלל באזורים עירוניים שבהם יש ביקוש אדיר לקרקע, הבנייה תהיה רווייה. לכן, אני גם לא צופה יותר מדי פרויקטים כאלו בעתיד באזור המרכז".
למה דווקא הוד השרון?
"כי זו אבן שואבת לבעלי משפחות ולכל מי שמעוניין לגור במרכז אבל עדיין להרגיש אווירה לא עירונית וסואנת מדי", מסבירה מיה גבאי טובול. "כאשר אנחנו חושבים על ייזום פרויקט בקבוצת גבאי, השאלות שאנו שואלים את עצמנו הן האם המקום נחשב מבוקש? מה איכות החינוך בו? האם יש דרכי גישה נוחות אליו? וכמובן לכל פרויקט אנחנו שואפים שיהיה אופי משלו. במקרה של רובע המייסדים זו הבנייה הלא רווייה והאווירה הכפרית. על זה אנחנו שמים את הדגש".
מאות דירות חדשות נבנות כיום
באזור שבו נמצאת הוד השרון, החלו להיבנות במהלך 2022 מאות יחידות דיור, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בהוד השרון ספציפית, החלו להיבנות 586 יחידות דיור - מגמה שממשיכה גם כיום ב-2023. לחלק לא מבוטל מיחידות הדיור האלה, אחראית קבוצת גבאי,מעבר לפרויקט המייסדים, מוצעות גם דירות מגוונות בשני פרויקטים אחרים בעיר שיצאו בקרוב לשיווק : השחר 19 והבנים 2/6.
4 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט 'השחר' של קבוצת גבאי
הדמיית פרויקט 'השחר' של קבוצת גבאי
הדמיית פרויקט 'השחר' של קבוצת גבאי
"מדובר בפרויקטים של בנייה רווייה, הנמצאים במרכז העיר, עם עשרות יחידות דיור בכל אחד מהם", מספרים בקבוצת גבאי. "גם לפרויקטים האלו יש ביקוש רב. הוד השרון היא עיר שממשיכה לצמוח ולכן יש דרישה לפרויקטים מהסוג הזה בעיר, כפי שאנו בונים במקומות רבים בישראל. הצפי הוא שמשפחות רבות יבנו את ביתן בהוד השרון בשנים הקרובות".
ואכן, על פי תכנית המתאר להוד השרון שאושרה לאחרונה, בשנים הבאות צפויה העיר לצמוח ולהוסיף לעצמה כ-15 אלף יחידות דיור חדשות, יחד עם הרחבה של שטחי התעסוקה באופן משמעותי מאוד. "זו עיר שתמשוך אליה הרבה יותר אוכלוסייה כבר בשנים הקרובות", מציינת מיה גבאי טובול. "כבר ב-2030 אנחנו צופים שהוד השרון תגדל משמעותית בכמות התושבים המתגוררים בה. קיימים בה פרויקטי נדל"ן רבים וצפויים עוד נוספים, לצד שיפור התשתיות והרחבתן".
4 צפייה בגלריה
- קבוצת גבאי
- קבוצת גבאי
"אנחנו צופים שכבר ב-2030 הוד השרון תגדל משמעותית" - קבוצת גבאי
(צילום: יח"צ)
"מה שמייחד את הוד השרון הוא שעל אף תנופת הבנייה המשמעותית בה, היא צפויה לשמור על השטחים הירוקים בתוכה ועל הריאות הירוקות ופנינות הטבע מחוצה לה, עם חיבור משמעותי לפארקים גדולים כולל חיבור לפארק הירקון ", מסכמת גבאי טובול. "אין לי ספק שהעיר הזו תהווה דוגמא לערים אחרות באזור המרכז בכל הקשור לאיזון נכון בין תעסוקה ומסחר לבין ערכים חשובים כמו שמירה על הטבע, מרחבים ירוקים וסביבה משפחתית".
בשיתוף קבוצת גבאי
d&b – לדעת להחליט