סגור

הכלכלן פרופ' רפי מלניק מונה לנשיא אוניברסיטת רייכמן

פרופ' מלניק, כלכלן בכיר שהיה המשנה של רייכמן בשנים האחרונות וששימש כממלא מקומו, מונה גם להחליף אותו

הכלכלן פרופ' רפי מלניק מונה לנשיא אוניברסיטת רייכמן ויחליף את הנשיא המייסד, פרופ' אוריאל רייכמן, אשר הודיע בספטמבר האחרון על סיום כהונתו כנשיא. מלניק, שכיהן בשנים האחרונות כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, החליף את פרופ' רייכמן מאז חודש ספטמבר כממלא מקום הנשיא.
רייכמן פרש לאחר החלטת המועצה להשכלה גבוהה להכיר רשמית במוסד כאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל, והחלטת דירקטוריון המוסד לשנות את שמו לאוניברסיטת רייכמן. הא מונה ליו"ר דירקטוריון המוסד (תפקיד שאין בצידו שכר), ובעקבות זאת מונתה ועדת איתור למחליפו.
1 צפייה בגלריה
בינתחומי הרצליה אוניברסיטת רייכמן
בינתחומי הרצליה אוניברסיטת רייכמן
סטודנטים באוניברסיטת רייכמן
(צילום: שאול גולן,)
מלניק, 74, מומחה לכלכלת ישראל, מחקריו ופרסומיו עוסקים בתחומי כלכלה מוניטארית, כלכלת ישראל ואקונומטריקה יישומית. הוא בעל תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת קליפורניה ברקלי ותארים ראשון ושני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית.
פרופ' מלניק הצטרף לסגל האקדמי הקבוע של אוניברסיטת רייכמן בשנת 1998, כיהן בשתי קדנציות שונות כמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, כיהן כדיקן בית ספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה וייסד את בית ספר טיומקין לכלכלה. הוא מפרסם באופן קבוע את "מדד מלניק" המאבחן בזמן אמת את רמת הפעילות ואת התפניות בפעילות המשקית בישראל. המדד מתפרסם ב-20 השנים האחרונות. בין היתר כיהן כחבר הוועדה המוניטרית של בנק ישראל וכמשנה למנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל. כיום הוא מכהן כיו"ר ועדת השקעות של כלל חברת ביטוח.