סגור

ועדת הבחירות המרכזית מגיבה לדברי המבקר: מעודד התקפות סייבר עלינו

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן האשים מוקדם יותר היום את הוועדה ב"ליקויים משמעותיים בהכנה לאיומי סייבר". הוועדה טוענת בתגובה ש"שיח סייבר בכיכר העיר מעודד כל תוקף פוטנציאלי"

ועדת הבחירות המרכזית מאשימה את מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעידוד התקפות סייבר עליה. הדברים נאמרו בתגובה לנאומו של המבקר היום (רביעי) בו אמר ש"עלו ליקויים משמעותיים במוכנות ועדת הבחירות המרכזית לאיומי הסייבר". הוא הביא את ועדת הבחירות כדוגמה לגוף שיש שאינו מודע לחובתו לשמור על מערכות המחשוב.
המבקר דיבר בשבוע הסייבר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב. הוא טען ש"מלחמת העולם השלישית תהיה מלחמת סייבר אך העולם לא ערוך אליה". הוא סקר את הפעילות שלו בתחום ביקורת הסייבר ובין היתר אמר ש"יש מחסור במודעות של גופים ציבוריים לחובתם להגן על מערכות המחשב שלהם. למשל דו"ח על מערכת המחשוב של ועדת הבחירות המרכזית בישראל מצא כי מערכת המחשוב המרכזית שלהם החלה לפעול בשנת 2008 והיא חגגה "בר מצווה" בשנה שעברה. ועדיין, ביקורות סייבר נערכו רק בתקופות בחירות, כך שלא ניתן היה לבצע בדיקות מקיפות ומורכבות שכללו את כל ההיבטים הנדרשים להגנת הסייבר".
הוועדה בתגובה פרסמה הודעה כי היא "דוחה מכל וכל את אמירת המבקר לפיה אינה ערוכה לאיומי סייבר". לטענת ועדת הבחירות, "ארבע מערכות בחירות הוכיחו את מוכנות הוועדה ויכולתה להתמודד בהצלחה עם הגנת סייבר". עוד טענה הוועדה, שחלק גדול מהליקויים שעליהם הצביע המבקר תוקנו עוד ב-2020. "ועדת הבחירות סבורה כי שיח בונה, מקצועי וראוי בנושא הגנת הסייבר הוא שיח רגיש במיוחד, וכל גורם העוסק בתחום בוודאי יסכים כי ראוי לו כי יתנהל בפורומים המקצועיים המתאימים ולא בכיכר העיר, תוך עידוד כל תוקף פוטנציאלי".