סגור

בלעדי
בעלת טינדר מבקשת לדחות ייצוגית שטוענת להפליה: "הפסקנו לתת הנחות לצעירים"

במסגרת בקשה לייצוגית שהוגשה נגד טינדר לבית משפט המחוזי בתל אביב, נטען כי משתמשים בני 29 ומעלה נאלצו לשלם "פי 2" על שירותי "פלוס", "גולד" ו"פלטיניום"; החברה האם של טינדר מבקשת לדחות הבקשה נגדה וטוענת: "שינוי מדיניות התמחור אינו מהווה 'הודאה'"

חברת Match Group, LLC, הבעלים של אפליקציית ההכרויות טינדר, מבקשת מבית המשפט לדחות בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בספטמבר במסגרתה נטען כי חלק מהמשתמשים של טינדר מופלים על בסיס גיל.


בתגובתה מגלה חברת האם של של טינדר, כי לאחרונה טינדר בחרה לבצע שינוי גלובלי בשיטת התמחור שלה וחדלה ממתן הנחה למשתמשים צעירים.
תגובתה של הבעלים של טינדר הוגשה לפני מספר ימים לשופטת רחל ברקאי מבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עוה"ד שירלי קציר ואמיר ורון ממשרד פישר ושות', ובמסגרתה ביקשה החברה לסלק על הסף את הבקשה לייצוגית נגדה.

2 צפייה בגלריה
טינדר
טינדר
טינדר
(צילום: טינדר)

טינדר היא פלטפורמה פופולרית ביותר בקרב הציבור הישראלי, וישראלים רבים עושים שימוש הן בשירותים החינמיים שלה, והן בשירותים שהיא מציעה בתשלום.
הבקשה לייצוגית הוגשה בספטמבר שעבר על ידי ישראלית שהיתה אז בת 36, אשר עושה שימוש בפלטפורמת "טינדר" להיכרויות מקוונות. האחרונה טענה במסגרת הבקשה כי חלק מהמשתמשים של טינדר מופלים על בסיס גיל. בין השאר טענה המבקשת באמצעות עו"ד רונן עדיני כי החברות המפעילות את טינדר "מפלות לרעה את לקוחותיהן על בסיס גיל. הפליה זו מתרחשת בשירותים בתשלום שמשווקות המשיבות ללקוחותיהן, ובאה לידי ביטוי בכך שהן גובות מלקוחותיהן שגילם 29 ומעלה מחיר גבוה פי שניים בממוצע ביחס למשתמשים צעירים מהם שגילם מתחת ל-29, בעבור אותם השירותים בדיוק".

ההנחה למשתמשים צעירים ניתנה מתוך כוונה לסייע משום שהם בעלי תקציב מוגבל"

בתגובה שהגישה הבעלים של טינדר נטען כי טינדר העניקה הנחה ברכישת שירותי פרימיום למשתמשים צעירים ועובדה זו היתה ידועה וגלויה. "ההנחה למשתמשים צעירים ניתנה מתוך כוונה לסייע למשתמשים הצעירים, בשל העובדה שאלה בעלי תקציב מוגבל יותר באופן טיפוסי. קודם להשקת שירות הפרמיום הראשון, טינדר ביצעה מחקר שממנו עלה, כי משתמשים צעירים אמנם מעוניינים מאוד להשתמש בשירותי הפרימיום, אולם הנכונות שלהם לשלם עבור שירותים אלה הייתה נמוכה יותר עקב מצבם הכלכלי. באמצעות מתן ההנחה למשתמשים צעירים, שיעור גבוה יותר של משתמשים צעירים היו יכולים לרכוש שירותי פרמיום ולהעצים את חווית השימוש שלהם ושל יתר המשתמשים בטינדר".

2 צפייה בגלריה
טינדר 1
טינדר 1
אפליקציית טינדר
עוד נטען בתגובה כי "לאחרונה טינדר בחרה לבצע שינוי גלובלי בשיטת התמחור שלה ובכלל זאת חדלה ממתן ההנחה למשתמשים צעירים. בישראל הנחה זו הופסקה במהלך חודש ספטמבר 2021, ועתה משהופסק מתן ההנחות למשתמשים צעירים, כל משתמש בטינדר המעוניין לרכוש שירות פרמיום נדרש לשלם את המחיר הרגיל עבור השירות, קרי את המחיר שקודם לכן נגבה ממשתמשים בני 29 ומעלה...יצוין כי השינוי הגלובלי במדיניות התמחור נעשה משיקולים מסחריים, כאשר לא חל כל שינוי בעמדה הברורה ולפיה מדיניות זו היתה ועודנה חוקית...שינוי מדיניות התמחור אינו מהווה 'הודאה' מצד מי מהמשיבות בדבר נכונות איזו מהטענות חסרות היסוד בבקשת האישור ואין לראות בו ככזה", נטען.
עוד נטען כי השימוש בטינדר, בחינם או בתשלום היה והינו זמין לשימוש כל אדם, ללא קשר לגילו ולא יכולה להישמע כל טענה לקיומה של הפליה אסורה.