סגור
חיילים פעילות צה"ל ב רצועת עזה 24.5.24 מלחמת עזה

צה"ל על התקיפה ברפיח: "כוונה למתחם עם מחבלים - עם חימוש מדויק"

לפי דיווחים פלסטינים, בתקיפה ברפיח נהרגו עשרות בני אדם; סמ"ר סהר סודאי נפל בקרב בצפון הרצועה; סמ"ר בצלאל צבי קובץ, לוחם ב"נצח יהודה", מת מפצעיו אחרי שנפגע בעזה; לראשונה מינואר - מטח לגוש דן ולשרון, פצוע קל מרסיסים בהרצליה. לפחות 3 נפילות בקריית שמונה; לפחות 8 מחבלי חיזבאללה בתקיפות בדרום לבנון

00:00 - צה"ל על התקיפה ברפיח: "כוונה למתחם עם מחבלים - עם חימוש מדויק". דובר צה"ל התייחס לתקיפה ברפיח, שבה לפי דיווחים שונים נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם, ומסר כי "כלי טיס תקפו לפני זמן קצר מתחם של חמאס ברפיח שבו שהו מחבלים בכירים בארגון". עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה נגד מחבלים שמהווים יעד לתקיפה בהתאם לדין הבינלאומי, באמצעות חימוש מדויק, ועל בסיס מודיעין מקדים המצביע על שימוש של מחבלי חמאס במרחב. מוכרת הטענה כי כתוצאה מהתקיפה ומשריפה שהתלקחה במרחב נפגעו מספר בלתי מעורבים. האירוע בבדיקה". (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
תקיפה ב רפיח רצועת עזה עשרות אוהלים עלו באש 26.5.24
תקיפה ב רפיח רצועת עזה עשרות אוהלים עלו באש 26.5.24
השריפה לאחר התקיפה ברפיח
(צילום: צילום: REUTERS/Reuters TV)
23:32 - צה"ל אישר שתקף באזור רפיח: "הפרטים בבדיקה". בצה"ל אישרו שבוצעה תקיפה באזור צפון-מערב מחוז רפיח, שבו דווח על עשרות הרוגים ופצועים, ומסרו כי "הפרטים בבדיקה". לפני זמן קצר גורם רפואי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי עשרות נהרגו ונפצעו בתקיפה אווירית של אזור המיועד עבור מפונים. בתחנה הקטארית "אל-ג'זירה" דווח כי נהרגו לפחות 28 בני אדם. לפי דיווחים פלסטיניים מספר ההרוגים אף גבוה יותר. (יואב זיתון, עינב חלבי)
21:45 - צבא ארה"ב: השמדנו כטב"ם בים האדום - ששוגר על ידי החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הודיע כי כוחותיו השמידו כטב"ם במרחב הים האדום, ששוגר מאזור הנמצא בשליטת המורדים החות'ים בתימן. (רויטרס)

20:33 - צה"ל: הושמד המשגר שממנו בוצע הירי ממרחב רפיח למרכז הארץ. מטוסי קרב של חיל האוויר בשיתוף כוחות אוגדה 162 תקפו והשמידו את המשגר באזור רפיח שממנו בוצעו השיגורים למרכז הארץ מוקדם יותר. המשגר מוקם סמוך לשני מסגדים. (יואב זיתון)

20:14 - הותר לפרסום: סמ"ר סהר סודאי, לוחם גבעתי, נפל בקרב בצפון הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר סהר סודאי, בן 20 מתל אביב, לוחם בגדוד רותם בחטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
14 צפייה בגלריה
סהר סודאי ז"ל נפל ברצועת עזה 26.5.24
סהר סודאי ז"ל נפל ברצועת עזה 26.5.24
סמ"ר סהר סודאי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
19:24 - נפילה בחניון בי"ס בעוטף: טיל קרקע-אוויר ששוגר מבית חאנון. טיל קרקע-אוויר ששוגר מבית חאנון שבצפון רצועת עזה פגע בחניון בית ספר בקיבוץ סעד שבעוטף. לא היו נפגעים. (יואב זיתון)
19:21 - ירי מלבנון: לפחות 3 נפילות בק"ש, גם בבי"ס; גבר נפצע קל מהדף
לפחות שלוש פגיעות ישירות זוהו בקריית שמונה במטח הרקטות האחרון מלבנון. גבר כבן 40 נפצע באורח קל מהדף בעקבות נפילה ואישה כבת 35 לקתה בחרדה. השניים פונו על ידי צוות מד"א לבית החולים זיו בצפת. בין השאר, בית ספר בעיר נפגע מנפילת רקטה, וצוותי העירייה ממשיכים בסריקות. (יאיר קראוס)
19:00 - הקרבות בג'באליה: לוחמים פשטו על מטה חמאס - ועל בית מח"ט בג'יהאד. דובר צה"ל עדכן בהמשך הלחימה במחנה הפליטים ג'באליה, שבמהלכו לוחמי הצנחנים פשטו על המטה לביטחון כללי של חמאס ועל בית מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני. במהלך הפשיטות, צוות הקרב לחם במרחב השוק הישן והחדש בלב ג'באליה, וחיסל בקרבות פנים אל פנים מחבלים בסימטאות צפופות. הכוחות נטרלו והשמידו את הבתים הממולכדים והמטענים, וחיסלו כ-100 מחבלים בעשרות קרבות שבהם הלוחמים חתרו למגע. דובר צה"ל מסר כי במטה לביטחון כללי של חמאס נמצאו מסמכים ותשתיות של ארגון הטרור. (יואב זיתון)
18:13 - דיווח: 3 הרוגים בתקיפה האחרונה בלבנון; 8 מחבלי חיזבאללה חוסלו מהבוקר. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי בתקיפת האופנוע בחולא שבדרום לבנון, שבה חוסל מחבל חיזבאללה, נהרגו שני אנשים נוספים. בדיווח נוסף נמסר כי מספר הרוגי חיזבאללה להיום עומד על שמונה. (ליאור בן ארי)
17:37 - הותר לפרסום: סמ"ר בצלאל צבי קובץ, לוחם ב"נצח יהודה", מת מפצעיו אחרי שנפגע בעזה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר בצלאל צבי קובץ, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר, נפטר מפצעיו לאחר שנפגע באורח קשה ברביעי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה. (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
סמ"ר בצלאל אבי קובץ ז"ל נהרג ברצועת עזה
סמ"ר בצלאל אבי קובץ ז"ל נהרג ברצועת עזה
סמ"ר בצלאל צבי קובץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
15:40 - דיווחים בלבנון: שני הרוגים נוספים בתקיפה בדרום המדינה. סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית דיווחה על שני הרוגים בתקיפת אופנוע בעיתא א-שעב שבדרום לבנון, שעליה דווח מוקדם יותר. לפני כשעה דיווחה רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" כי שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה.
15:32 - אזעקות בגליל. אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בבצת ובלימן שבגליל המערבי, וגם בשניר שבגליל העליון. (ynet)
15:20 - אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בכפר עזה, סעד, זמרת ושובה שבעוטף עזה.
15:20 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף משורותיו - שלפי דיווחים נהרג בתקיפת האופנוע. חיזבאללה הודיע על הרוג משורותיו - מוחמד חסן בידון, מדרום לבנון, שלפי הדיווחים נהרג בתקיפת האופנוע על ידי כטב"ם היום בא-נאקורה. מדובר בהרוג ה-318 שעליו מודיע ארגון הטרור מפרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)
15:05 - אחרי המטח למרכז: חשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל. אחרי המטח למרכז, אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים רג'ר, דפנה, הגושרים, שניר, קיבוץ דן ושאר ישוב שבאצבע הגליל.
15:02 - בנוסף לנפילה ליד כפר סבא: נפילה באזור יקום, אין נפגעים. נפילה זוהתה בשטח פתוח באזור שבין היישובים יקום וחרוצים שבשרון. לא נגרם נזק ואין נפגעים. מוקדם יותר זוהתה נפילה בשטח פתוח באזור כפר סבא.(רענן בן צור)
14:45 - דיווח: ההרוג בתקיפת האופנוע בדרום לבנון - פעיל חיזבאללה. רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה מפי מקורות כי ההרוג בתקיפת האופנוע על ידי כטב"ם בא-נאקורה שבדרום לבנון - פעיל חיזבאללה מוחמד בידון. מקורות מסרו כי שני גורמי חיבאללה נוספים נהרגו בתקיפה בעיירה עייתא א-שעב שבדרום לבנון.
14:44 - מד"א: שתי נשים נפצעו קל בדרך למרחב המוגן. מד״א עדכן כי בהרצליה נפצעו באורח קל שתי נשים, בנות 52 ו-30, בדרכן למרחב המוגן, ושצוותי הארגון פינו אותם לבית החולים מאיר בכפר סבא. בניגוד לדיווח קודם, אף אדם לא נפצע בעיר מרסיסים. (רענן בן צור)
14:40 - המטח למרכז: רקטה נפלה בשטח פתוח ליד כפר סבא. נפילה זוהתה בשטח פתוח סמוך לבית העלמין החדש בכפר סבא. (רענן בן צור)
14:36 - צה"ל: 8 רקטות שוגרו מרפיח וחצו לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי במטח האחרון מרפיח זוהו שמונה שיגורים שחצו לשטח הארץ. עוד נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים.
14 צפייה בגלריה
רסיס שנפל בחצר בית ב הרצליה 26.5.24 מלחמת עזה
רסיס שנפל בחצר בית ב הרצליה 26.5.24 מלחמת עזה
רסיס שנפל בחצר בית בהרצליה
(צילום מסך)
14:28 - המטח לגוש דן: כ-10 רקטות שוגרו מרפיח, פצוע קל בהרצליה מרסיסים. ככל הנראה כ-10 רקטות שוגרו לגוש דן ולשרון מרפיח, ממקום שאליו כוחות צה"ל מתקרבים. מד"א מסר כי אדם נפצע באורח קל מרסיסים בהרצליה. דיווח על נפילת רסיס גם ברעננה. (יואב זיתון)
14:16 - יירוטים בשמי המרכז לאחר האזעקות. מד"א: "לא דווח על נפגעים״. כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות ששוגרו מעזה לגוש דן. ממד״א נמסר כי "בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות במרכז הארץ, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. צוותי מד"א יצאו לסרוק שתי גזרות". (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
ירי למרכז יירוטים יירוט טילים מ רצועת עזה ראש העין
ירי למרכז יירוטים יירוט טילים מ רצועת עזה ראש העין
יירוט מעל ראש העין
(צילום: יוסי דמארי)
14:10 - חמאס: "ירינו מטח גדול לעבר תל אביב בתגובה למעשי הטבח הציוניים באזרחים". בהמשך לאזעקות ביישובי גוש דן והשרון, חמאס לקח אחריות ומסר: "ירינו מטח גדול לעבר תל אביב בתגובה למעשי הטבח הציוניים באזרחים״. (עינב חלבי)
14:02 - אזעקות בגוש דן והשרון. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בכפר סבא, הרצליה, רעננה ובשורת יישובים בשרון, כמו גם בצפון תל אביב ובפתח תקווה.
13:58 - עיראק: מטען התפוצץ בסניף KFC - עקב "תמיכה בכיבוש ובמלחמה בעזה". סוכנות הידיעות העיראקית "סאברין", שמזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, דיווחה כי מטען התפוצץ לפנות בוקר בסניף KFC ברחוב פלסטין בבירה בגדד. בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" נכתב כי הפיצוץ בוצע באמצעות מטען ביתי, ושלפני כמה ימים גורמים לא מזוהים איימו לפגוע במסעדות ה"תומכות בכיבוש ובמלחמה בעזה". בריאיון לעיתון הקטארי מסר חסין עבד א-נבי מהמשטרה המקומית כי לא היו נפגעים בפיצוץ, אך הייתה פגיעה בחזית המסעדה, בתכולה שלה ובחנויות השכנות.
לפי "אל-ערבי אל-ג'דיד", פיקוד המבצעים של בגדד פרסם כי שני אלמונים רכובים על אופנוע השליכו את המטען מול הדלת של המסעדה ברחוב פלסטין, וכוחות הביטחון הצליחו להגיע אליהם. לא נמסר אם הם משתייכים לארגון כלשהו. עוד נכתב כי מדובר במתקפה השנייה נגד מסעדות אמריקניות בבגדד, בזמן שקמפיינים עממיים קוראים להחרים אותן בעקבות המלחמה, וסניפים אמריקניים רבים קיבלו איומים בחודשים האחרונים. (ליאור בן ארי)
13:40 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל המערבי. אזעקות המתריעות מפני חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים ערב אל עראמשה, גורנות הגליל, אדמית, אילון, גורן, חניתה ויערה שבגליל המערבי.
13:37 - גורם מצרי ל-CNN: המו"מ לעסקת חטופים יתחדש ביום שלישי בקהיר. ברקע הניסיונות לחדש את המשא ומתן לעסקת הפסקת אש ושחרור חטופים, גורם מצרי אמר לרשת CNN כי המגעים בין ישראל לחמאס יתחדשו ביום שלישי בקהיר. גם גורם ישראלי אמר לרשת החדשות האמריקנית כי השיחות יתחדשו בשבוע הקרוב, אך לא נקב ביום.
14 צפייה בגלריה
הפגנה מפגינים מחאה בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
הפגנה מפגינים מחאה בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
מפגינים למען החטופים בתל אביב, אתמול
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
13:30 - בכיר חמאס: "לא קיבלנו דבר מהמתווכים". חבר הלשכה המדינית של חמאס עיזאת א-רישק התייחס לחידוש המשא ומתן להפסקת אש ברצועת עזה והחזרת החטופים, ואמר: "לא קיבלנו דבר מהמתווכים. מה שנדרש בבירור - לעצור את המלחמה לצמיתות בכל רצועת עזה, לא רק ברפיח. לזה מחכים אנשינו, וזה הבסיס ונקודת המוצא לכל דבר". (עינב חלבי)
13:23 - צה"ל: מחסן נשק אותר בבית ספר בג'באליה, מחבלים חוסלו ברפיח ובמרכז הרצועה. צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 98 ממשיכים בלחימה בלב ג'באליה, ולוחמי צוות הקרב של חטיבה 460 פשטו בהכוונה מודיעינית על מחסן אמל"ח שמוקם בתוך בית ספר בעיר ואיתרו בו עשרות רכיבי רקטות ואמצעי לחימה. "מדובר בהוכחה נוספת לשימוש הציני של ארגון הטרור חמאס בתשתיות אזרחיות למטרות טרור, תוך שימוש האוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי", מסר דובר צה"ל.
14 צפייה בגלריה
אמל"ח שאותר ב ג'באליה 26.5.24 מלחמת עזה
אמל"ח שאותר ב ג'באליה 26.5.24 מלחמת עזה
האמל"ח שאותר בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)
עוד נמסר כי בדרום הרצועה, במהלך פעילות אוגדה 162 במרחב רפיח, לוחמי צוותי הקרב של חטיבות גבעתי, נח"ל וחטיבה 401 חיסלו מחבלים שניסו לפגוע בכוחות ואיתרו בסריקות כמה פירים לצד אמצעי לחימה רבים, בהם, קלצ׳ניקוב, RPG, רימונים ומטענים. בנוסף, לוחמי צוות הקרב של 679 באוגדה 99 ממשיכים בפעולה במרכז הרצועה, וחיסלו כמה מחבלים.
עוד מסר דובר צה"ל כי במהלך היממה האחרונה כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו יותר מ-50 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, אתרי ומחסני אמל"ח, משגרי רקטות, עמדות תצפית, חוליות מחבלים ותשתיות צבאיות נוספות. כמו כן, במהלך הלילה הותקפו שני משגרי רקטות ברפיח שכוונו לירי לעבר כרם שלום. (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
לוחם חייל צה"ל ב רצועת עזה 26.5.24 מלחמת עזה
לוחם חייל צה"ל ב רצועת עזה 26.5.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
12:40 - משרד הבריאות בעזה: 81 הרוגים ברצועה ביממה האחרונה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על-ידי חמאס, עדכן כי 81 בני אדם נהרגו ו-223 נפצעו ביממה האחרונה בתקיפות צה"ל ברצועה. לדברי המשרד, מפרוץ המלחמה נהרגו 35,984 פלסטינים ונפצעו 80,643 בתקיפות ישראליות ברצועת עזה.(עינב חלבי)
12:27 - בשל המחסור: קורס קציני מילואים נפתח בפעם השנייה מתחילת מלחמה. קורס קציני מילואים נפתח היום בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה, ובו 100 מפקדים - רובם לוחמי חי"ר, כמו גם לוחמי שיריון ותותחנים. את הקורס הקודם סיימו 74 קצינים. הקורס הוארך ל-11 שבועות, ומתקיים בהובלת אלוף-משנה במיל' חזי נחמה. המשתתפים הינם אנשי מילואים שכבר שירתו חודשים ארוכים מאז תחילת המלחמה, והתנדבו כעת להיות קצינים בשל המחסור.(יוסי יהושוע)

14 צפייה בגלריה
חיילי מילואים חיילים מלחמת עזה
חיילי מילואים חיילים מלחמת עזה
חיילי מילואים
(צילום: דובר צה"ל)
11:59 - דיווח: הרוג בתקיפת האופנוע בדרום לבנון. רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווח כי אדם נהרג בתקיפת האופנוע בא-נאקורה שבדרום לבנון. לפני זמן קצר דווח כמה בני אדם נפצעו בתקיפת כטב"ם באזור, סמוך למוצב של הכוח הצבאי לשמירת שלום מטעם האו"ם (יוניפי"ל). (ליאור בן ארי)
11:54 - אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בפעם השלישית בחצי השעה האחרונה ביישובים שלומי, בצת, חניתה וראש הנקרה שבגליל המערבי.
11:51 - דיווח בלבנון: תקיפות ארטילריות ב-5 יעדים בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפות ארטילריה במקביל באל-ג'בין, שיחין, ואדי חסן, א-נאקורה וזבקין שבדרום לבנון.(ליאור בן ארי)
11:27 - דיווח בלבנון: כטב״ם תקף בדרום המדינה, ליד מוצב של יוניפי"ל. ברשת "אל-מיאדין" שמזוהה עם חיזבאללה דווח על תקיפה של כטב"ם באזור א-נאקורה שבדרום לבנון, ליד מוצב של יוניפי"ל. ברשת NBN דווח כי הותקף אופנוע. (ליאור בן ארי)
11:11 - אחרי האג, וברקע הדיווחים על פתיחת המעבר למצרים: צה"ל דילל כוחות מרפיח. אחרי שבית הדין הבינלאומי בהאג (ICJ) קבע שלשום כי ישראל חייבת לפתוח את מעבר רפיח, צה"ל דילל כוחות במזרח העיר, וחטיבת גבעתי יצאה הלילה לישראל מהאזור שבו פעלה מהלילה הראשון של המבצע לפני כשלושה שבועות. בצבא אומרים שמדובר ברענון והחזרת כשירות. במבצע עדיין יש ארבעה צוותי קרב חטיבתיים מהנח"ל, 401, 12 והקומנדו - כולם תחת אוגדה 162.
יציאת גבעתי מהעיר הדרומית ברצועה מגיעה על רקע הדיווחים כי ישראל תאפשר את פתיחתו מחדש של מעבר רפיח על ידי הצבא המצרי מצידו הדרומי של המעבר, לטובת הכנסה נוספת של סיוע הומניטרי, ובהתאם יורחקו כוחות מהאזור. (יואב זיתון)
14 צפייה בגלריה
מעבר רפיח
מעבר רפיח
מעבר רפיח
( צילום: REUTERS/Mohamed Abd El Ghany)
10:56 - אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים יראון ואביבים שבגליל העליון.
10:40 - צה"ל: 7 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון. כוחות הביטחון עצרו הלילה שבעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי בפעילות לחשיפת מטענים שהוטמנו במרחב בג'נין, הכוחות הגיבו בירי על מחבלים שביצעו ירי לעברם. במרחב מאדמא ובתל שבשומרון עצרו הכוחות שלושה מבוקשים שהסיתו לטרור, ובכפר חוסאן שבעציון הלוחמים עצרו שני מבוקשים נוספים. בנוסף, נמסר כי באלעמרי שבבנימין עצרו הכוחות מבוקש החשוד בפעילות טרור, ובביתוניא נעצר מבוקש שחשוד בהשלכת מטענים.(יואב זיתון)
09:50 - בשבוע החולף: 1,806 משטחי מזון הועברו לרצועה מהים, 352 אלף ליטר דלק מירדן. דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי עדכן כי בשבוע החולף, הראשון לפעילות המזח הצף ברצועת עזה, הועברו דרכו 1,806 משטחי מזון באמצעות 127 משאיות למרכזים הלוגיסטיים של הקהילה הבינלאומית ברצועה. כמו כן, הוסיף כי במעברי כרם שלום וארז הועברו השבוע 2,065 משאיות סיוע - כמעט פי שניים בהשוואה לשבוע שעבר. בנוסף, אמר כי במהלך השבוע נכנסו 232 משאיות קמח לאספקת מאפיות ברצועה, ו-132 משאיות סיוע מירדן שעליהן 352 אלף ליטר סולר ודלק לאספקת מרכזים חיוניים. (עינב חלבי)
08:51 - דיווח: ישראל, הרשות הפלסטינית, ארה״ב ומצרים דנות על ניהול המעברים ברצועת עזה. גורם פלסטיני בכיר אמר לסוכנות הידיעות הערבית (AWP) כי מתקיים דיון "זהיר ומפורט" בין ארה"ב, מצרים, הרשות הפלסטינית וישראל בנוגע למעברי רצועת עזה. לדבריו, הדיון נסוב סביב ניהול פלסטיני רשמי של המעברים, עם אפשרות שצד שלישי ינהל זאת במסגרת הסכם מצרי-פלסטיני.
הגורם אמר כי הדיבורים עוסקים בעיקר במעברי כרם שלום ורפיח שבדרום רצועת עזה, בנוסף למעברים נוספים בצפונה, במטרה להקל על כניסת סחורות וסיוע הומניטרי לתוך הרצועה ותנועת אנשים אליה וממנה. הוא הוסיף כי "הדיון מתקיים בצורה מדויקת ומפורטת לגבי הפעלה מחדש של הסכם המעברים שנחתם בין הרשות הפלסטינית לישראל ב-2005, הכולל פרטים הקשורים להפעלת המעברים בעזה". (עינב חלבי)
14 צפייה בגלריה
חרבות ברזל מלחמה בעזה משאית עם ציוד הומניטרי בצד המצרי של מעבר רפיח 22.10.23
חרבות ברזל מלחמה בעזה משאית עם ציוד הומניטרי בצד המצרי של מעבר רפיח 22.10.23
מעבר רפיח
(צילום: Mohammed Assad / AFP)
08:50 - אב החטוף: "אפשר לפטר את צוות המו"מ. למה נתניהו לא נוסע? הוא מצוין בזה". אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר שעדיים בשבי בעזה, ביקרה את הממשלה בריאיון ל-ynet ואמרה כי "היא לא מתכוונת להחזיר את החטופים. אין אסטרטגיה או תכנון. כשגנץ ואיזנקוט יושבים שם - הם מנרמלים את המצב". אלי שתיוי, אביו של החטוף עידן, התייחס לדברים ואמר כי "אי אפשר לפטר את המנהיגים. אפשר לפטר את משלחת המשא ומתן, אם הם לא עושים את זה טוב". לדבריו, "יש בעיה, מרמים אותנו. למה ראש הממשלה לא נוסע איתם למשא ומתן? הוא מצוין בזה". (ניר (שוקו) כהן)

14 צפייה בגלריה
עידן שתיוי ש נחטף ל עזה
עידן שתיוי ש נחטף ל עזה
עידן שתיוי שנחטף לעזה

08:15 - נ"ט נפל בשטח פתוח באצבע הגליל. שני טילי נ"ט שוגרו מלבנון לעבר אזור היישובים מרגליות ומנרה שבאצבע הגליל, ואחד מהם נפל בשטח פתוח.(יאיר קראוס)
07:47 - עם מטוסי קרב וארטילריה: צה"ל תקף הלילה ב-5 מוקדים בדרום לבנון. צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתית טרור וכמה מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים אל-חיאם ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, נמסר כי צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים אל-חיאם, חולא, מרכבא וכפר כילא שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
07:37 - חיזבאללה הודיע על הרוג משורותיו - ה-317 מפרוץ המלחמה. חיזבאללה הודיע הלילה כי פעיל הארגון, חסין נביה פואז מדרום לבנון, נהרג. מפרוץ המלחמה חיזבאללה הודיע על 317 הרוגים משורותיו. אתמול בערב רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה כי שני פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה ישראלית בעיתרון שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
06:42 - הפלסטינים: חילופי אש עם כוחות הביטחון בג'נין. חילופי אש פרצו בין כוחות צה"ל לבין חמושים בג'נין, לאחר שהלוחמים נכנסו לעיר ולמחנה הפליטים במהלך הלילה. מקורות מקומיים אמרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "וואפא" כי "כמה כלי רכב מלווים בדחפור צבאי הסתערו על העיר, וצלפים עלו על גגות בנייני מגורים". אותם גורמים הוסיפו כי הכוחות הישראליים ירו לעבר החמושים גם גז מדמיע, וכי הדחפור צבאי "ביצע הרס וחבלה בתשתיות ברחוב אל-סיכה בעיר, ובכמה רחובות במחנה". (עינב חלבי)
14 צפייה בגלריה
רכב משוריין של צה"ל ב ג'נין 21.5.24
רכב משוריין של צה"ל ב ג'נין 21.5.24
פעילות צה"ל בג'נין (ארכיון)
(צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
00:45 - חמאס טען: חטפנו חיילים בג'באליה. דובר צה"ל בהודעה חריגה: לא היה אירוע כזה. חמאס טען בהודעה רשמית כי "פיתה" חיילים למנהרה בג'באליה, שם מחבלים הצליחו להרוג את הלוחמים ולחטוף את גופותיהם. עם זאת, בהודעה חריגה, דובר צה"ל הבהיר כי "אין אירוע של חטיפת חייל". (יואב זיתון, עינב חלבי)
00:20 - מצ"ח איתרה חשוד בסרטון ההמרדה. מצ"ח איתרה חשוד בפרשת סרטון ההמרדה שהופץ ברשתות החברתיות שבו נראה רעול פנים חמוש בנשק, חייל מילואים לכאורה, כשהוא קורא למרד נגד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. החשוד ייחקר בהמשך, וייבדק האם הוא הלוחם לכאורה שמופיע בסרטון. (יואב זיתון)
00:04 - חיל האוויר פתח בגל תקיפות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. חיל האוויר פתח בגל תקיפות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. במקביל, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם ארגון הטרור, דיווחה על תקיפה ישראלית בעייתא א-שעב שבדרום לבנון. (יואב זיתון, ליאור בן ארי)
23:33 - שוטר דחף את ח"כ לזימי במחאה בת"א, ח"כ קריב "המשטרה יצאה משליטה". חברת הכנסת נעמה לזימי נדחפה על-ידי שוטר במהלך המחאה בתל אביב, לטענתה, כשניסתה לברר את שמו של אחד העצורים. חבר הכנסת גלעד קריב טען כי "הערב המשטרה יצאה מכלל שליטה. הפעלת מכת"זיות בניגוד לחוק, הפעלת אלימות נגד מפגינים ומשפחות חטופים ודהירת פרשים וסוסים על איי-תנועה ומדרכות. עוד ערב פוליטי של משטרת ישראל בשירות השר העבריין". (רועי רובינשטיין, מורן אזולאי)
22:59 - המשטרה הכריזה על הפגנה לא חוקית בקפלן: שני חשודים נעצרו בגין הפרת סדר. המשטרה עצרה שני חשודים בגין הפרת סדר במהלך המחאה בצומת קפלן, ומסרה כי "מדובר בהפגנה בלתי חוקית". לדבריה, "בתום המחאה המאושרת, רוב המוחים התפזרו בשקט. מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן למתחם מוסדר בצומת קפלן, התקבצו מספר מפגינים בצומת עזריאלי, הדליקו מדורות והחלו להפר את הסדר. קצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית והתריע שאם לא יתפזרו המשטרה תיאלץ להשתמש באמצעים". (אדם קוטב)
14 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים בתל אביב4 25.5.24 מלחמה בעזה
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים בתל אביב4 25.5.24 מלחמה בעזה
ההפגנה בת"א
(צילום: ליאור שרון)