סגור
ההפגנה בקפלן, הערב
ההפגנה בקפלן, הערב. המפגינים קוראים לעזרה (צילום: אמיר גולדשטיין)

יותר מ-100 אלף מפגינים בקפלן, שר המשפטים לשעבר דן מרידור: "יש סכנה של הרס וחורבן"

הערב מתקיימות זו השבת ה-28 ברצף הפגנות נגד המהפכה המשפטית. פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, אמרה בכרכור כי "זו התחלה של שבוע קריטי למדינת ישראל", עשרות מפגינים סמוך לביתה: "שתרגיש מה זה כשחוסמים לך את הדרכים". ביום שלישי צפוי "יום שיבוש" נוסף - אחרי תחילת ההצבעות על ביטול עילת הסבירות. לפיד: "זו עילת השחיתות". עדכונים מכל המוקדים

21:45- צעדת מחאת הסטודנטים בתל אביב: "אם אין לנו עתיד - אין לנו מה להפסיד"
בתום ההפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב, צעדה בהובלת מחאת הסטודנטים יוצאת לכיוון מערב העיר. ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו רוצים לחיות במדינה סבירה. הזמן אוזל, זאת ההזדמנות של הממשלה לעצור לפני שהקרע יהפוך בלתי ניתן לאיחוי. אם אין לנו עתיד - אין לנו מה להפסיד". (אדם קוטב)
21:05- שר המשפטים לשעבר דן מרידור: "יש סכנה של הרס וחורבן"
שר המשפטים לשעבר מהליכוד דן מרידור אמר בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב כי "למה אנחנו כאן? מפני שאנחנו חרדים לגורל המדינה ואנחנו משוכנעים בחובתנו להציל אותה". לדבריו, "שולטת כאן היום הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל. ממשלה המסכנת את עתידה של המדינה. ממשלה המדרדרת את הכלכלה הפורחת שלנו, המביאה את יחסינו עם ארה"ב למשבר ערכים ללא תקדים ואת מעמדנו הבינלאומי לשפל מסוכן, המביאה את טובי לוחמינו לדילמות מוסריות נוראות. ממשלה העוסקת בהפצת שקרים, הסתה ושנאה המאיימים לקרוע את החברה הישראלית".
הוא הוסיף: "אנחנו ניאבק ללא הפסק בכל האמצעים הלא אלימים שעומדים לרשותנו. אנחנו לא ננוח, יום ולילה, עד שתחלוף סכנת ההרס והחורבן. אחר כך נתפנה למאמץ הקשה והחיוני לתיקון הנזקים, לאיחוי הקרעים ולהחזרת השיירה הציונית הגדולה לדרך המלך". (אדם קוטב)
21:00 - יותר מ-100 אלף מפגינים בתל אביב: "Biden save us"
יותר מ-100 אלף בני אדם מפגינים ברחוב קפלן בתל אביב נגד המהפכה המשפטית. על הכביש ציירו עם גיר כיתוב: "Biden save us". (אדם קוטב)
6 צפייה בגלריה
המפגינים עם הכיתוב - "ביידן תציל אותנו"
המפגינים עם הכיתוב - "ביידן תציל אותנו"
המפגינים עם הכיתוב - "ביידן תציל אותנו"
(צילום: טלי מלמד)


20:40- "לא נותרה ברירה": מאות יוצאי סיירת מטכ"ל הודיעו שיפסיקו להתנדב
ה"ניו יורק טיימס" חושף כי לפחות 180 טייסים ואנשי מילואים כבר הודיעו ישירות למפקדיהם כי יפסיקו לשרת אם עילת הסבירות תבוטל. אנשי הסיירת כתבו למפקד היחידה: "מצפוננו אינו מתיר לנו לעמוד עוד מנגד". קצין בכיר מאוד לשעבר ב-8200 הזהיר בהודעתו מדיקטטורה. (ynet)

20:30- אלפים מפגינים בנתניה, כפר סבא ורעננה
אלפי בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית בשדרות בן גוריון בנתניה. גם ברחבת קניון ערים בכפר סבא מפגינים אלפים, כמו גם ברעננה. (רענן בן צור)
6 צפייה בגלריה
המפגינים בכפר סבא, הערב
המפגינים בכפר סבא, הערב
המפגינים בכפר סבא, הערב
(צילום: עילאי הרסגור הנידן)

20:25- כ-1,500 מפגינים נגד המהפכה המשפטית בבאר שבע
כ-1,500 בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית ברחבת המשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע. בצומת שער הנגב, ליד שדרות, מפגינים כמה עשרות. (אילנה קוריאל, מתן צורי)
6 צפייה בגלריה
הפגנה בבאר שבע
הפגנה בבאר שבע
הפגנה בבאר שבע
(צילום: רועי עידן)
20:20- מאות מפגינים בנהריה: "המדינה תעצור עד שהחקיקה תעצור"
כ-500 בני אדם מפגינים בצומת נהריה נגד המהפכה המשפטית. ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד נאם בהפגנה: "הממשלה נפלה על הדור הלא נכון. דור של צעירים שנולדו למדינה יהודית-דמוקרטית ושלא מוכנים שיגרסו את מגילת העצמאות, ואיתה - את עתידם בארץ הזאת. המדינה תעצור עד שהחקיקה תעצור". (איתן גליקמן)

20:15- לפיד בהפגנה בהוד השרון: "מה שרוטמן ולוין מקדמים זו לא עילת הסבירות - זו עילת השחיתות"
ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה נגד המהפכה המשפטית בהוד השרון, ואמר: "מדינת ישראל צריכה את עילת הסבירות יותר מתמיד, כי אנחנו באירוע בלתי סביר. בן גביר, סמוטריץ', רוטמן ולוין מנסים לבצע השתלטות עוינת על הישראליות. לא ניתן להם. אנחנו הרוב הישראלי, אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא, הם לא ישתיקו אותנו".
לפיד הוסיף: "אם עילת הסבירות תבוטל כל הגדרות ייפרצו, כל הגבולות ייחצו. אנחנו צריכים את עילת הסבירות, מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה. אנחנו צריכים אותה מפני שבית המשפט הוא קו ההגנה האחרון שלנו. תרימו את הדגלים שלכם גבוה. אנחנו מניפים את הדגל הזה הערב כי מחר בבוקר הם שוב יילכו לוועדת החוקה כדי להרוס את הדמוקרטיה הישראלית. מה שרוטמן ולוין מקדמים זו לא עילת הסבירות, זו עילת השחיתות. הייתי השבוע בוועדת החוקה. הוציאו יועצים של חברי כנסת מהאולם כדי לפנות מקום לאנשי פורום קהלת. האנשים הקיצוניים ביותר במדינת ישראל הורסים מבפנים את הדמוקרטיה שלנו". (רענן בן צור)

20:05- אלפים מפגינים בהוד השרון נגד המהפכה המשפטית
אלפי בני אדם בהוד השרון השתתפו בצעדה לרחבת יד לבנים, שם תתקיים המחאה נגד המהפכה המשפטית. (רענן בן צור)

19:55- עשרות אלפים מפגינים נגד המהפכה המשפטית בתל אביב: "זו שעת האפס"
עשרות אלפי בני אדם מפגינים ברחוב קפלן בתל אביב. מתנועת "בונות אלטרנטיבה" נמסר: "ממשלת ישראל פועלת בזדון נגד נשים. הם הצביעו בעד פירוק הרשות לקידום מעמד האישה, הורו לנציבות שירות המדינה למחוק 51% מהאזרחיות בישראל והצביעו בעד ביטול עילת הסבירות. נותרו לנו שבועיים למנוע את המשך החקיקה שתפגע לא רק בנשים, אלא גם במיעוטים נוספים ובכל מי שמאמין בדמוקרטיה. אין לנו יותר פריבילגיה להישאר בבית. צאו לרחובות - זוהי מלחמה על החיים שלנו כאן. זו שעת האפס". (אדם קוטב, הדר גיל-עד)

19:22- צועדים מקניון גבעתיים להפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב
עשרות מפגינים צועדים מרמת גן ומגבעתיים לרחוב קפלן בתל אביב, שם תתקיים ההפגנה המרכזית נגד המהפכה המשפטית.

6 צפייה בגלריה
מפגינים נגד ההפיכה המשטרית בגבעתיים, הערב
מפגינים נגד ההפיכה המשטרית בגבעתיים, הערב
מפגינים נגד ההפיכה המשטרית בגבעתיים, הערב
(צילום: עופר צור)

19:00 - כ-2,500 מפגינים בכרכור, פרופ' שקמה ברסלר: "התחלה של שבוע קריטי למדינת ישראל"
פרופ' שקמה ברסלר, ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמרה בהפגנה בצומת כרכור שבה משתתפים כ-2,500 בני אדם כי "זו התחלה של שבוע קריטי למדינת ישראל. עלינו להשמיע את קולנו - כל שומרי החוק חייבים להמשיך למחות ולהילחם כדי למנוע את המשך הליך החקיקה". על הבמה נמצאים 12 בני אדם שנעצרו ביום שלישי האחרון בצומת כרכור ושוחררו למחרת בבית משפט השלום שבחדרה. (איתן גליקמן)

6 צפייה בגלריה
פרופ' שקמה ברסלר בכרכור
פרופ' שקמה ברסלר בכרכור
פרופ' שקמה ברסלר בכרכור
(צילום: איתן גליקמן)

19:00- מפגינים בעיר רחובות נגד המהפכה המשפטית, צומת פארק המדע נחסם
צומת פארק המדע בכביש רחובות-נס ציונה נחסם בעקבות הפגנה נגד המהפכה המשפטית. ח"כ מירב כהן מיש עתיד נאמה בהפגנה: "אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לרגע ההכרעה שממנו לא ניתן יהיה לחזור לאחור. נתניהו כבר חצה את הרוביקון, הוא החליט ללכת עד הסוף עם ההפיכה המשטרית. הוא פועל בניגוד עניינים מובהק וקיצוני, תוך דריסת הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, מה שעלול להוביל להגשת כתב אישום פלילי נוסף נגדו על הפרת אמונים. מבחינתו, כבר אין דרך חזרה". (מאיר תורג'מן)

6 צפייה בגלריה
ההפגנה ברחובות נגד ההפיכה המשטרית
ההפגנה ברחובות נגד ההפיכה המשטרית
ההפגנה ברחובות נגד ההפיכה המשטרית
(צילום: רובי יהב)

19:00 - אלפים צועדים בחיפה: "ימים אחרונים לדמוקרטיה?"
אלפים צועדים מהאודיטוריום בשכונת מרכז הכרמל שבחיפה אל צומת חורב, שם תתקיים בשעה 19:30 הפגנה נגד המהפכה המשפטית. המפגינים קוראים: "ימים אחרונים לדמוקרטיה? לא ניתן. האירוע המכונן במעבר המתוכנן של ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה הוא ביטול עילת הסבירות. יצאנו להפגין בטרם יילקח מאיתנו החופש להתנגד".
על הבמה בהפגנה בחיפה יישאו דברים יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, ח"כ נעמה לזימי (העבודה), העיתונאי והאקטיביסט תומר אביטל וסא"ל לשעבר ונכה צה"ל חסון חסון. הזמר דודו זכאי יופיע גם הוא. כמו בכל ערב שישי, גם אתמול בשעה 18:00 קיימו המפגינים קבלת שבת מול ביתו של ח"כ אריאל קלנר מהליכוד, ברחוב הגליל בשכונת נווה שאנן. (ליאור אל-חי)
18:50- כ-1,000 מפגינים בצומת נהלל: "שגם ראש הממשלה וגם המדינה יחזרו לבריאות טובה"
כ-1,000 בני אדם מפגינים נגד המהפכה המשפטית בצומת נהלל. לימור רגב, ממובילות המחאה בעמק יזרעאל, מסרה: "כולנו מאחלות לראש הממשלה בריאות טובה. אחרי הכול יש כאן מדינה ויש כאן דמוקרטיה שיש להגן עליה. מאות אלפי המפגינים המגיעים כבר למעלה מחצי שנה, שבוע אחרי שבוע, מתנגדים לדיקטטורה, מתנגדים לפגיעה בזכויות נשים ומתנגדים למהפכה המשטרית. אני כולי תקווה שגם ראש הממשלה וגם המדינה יחזרו לבריאות מלאה". (ליאור אל חי)
18:30- עשרות מפגינים ליד ביתה של שקמה ברסלר בעמק יזרעאל: "שתרגיש מה זה כשחוסמים לך את הדרכים"
כמה עשרות מתומכי המהפכה המשפטית מפגינים בכניסה למושב בית שערים שבעמק יזרעאל, שם מתגוררת פרופ' שקמה ברסלר, ממנהיגי המחאה נגד המהפכה המשפטית. בהודעה שרצה ברשתות החברתיות נכתב: "זאת שקמה ברסלר שחוסמת לנו את המדינה בכל שני וחמישי, אז תבואו בשבת אל מושב בית שערים כדי להראות לה שאי אפשר לטרלל מדינה שלמה על כלום".
עמית, תושב עפולה וממארגני המחאה, אמר ל-ynet: "נמאס לנו מההפגנות. לא בא לי לא הפגנות מימין ולא הפגנות מהשמאל. הגזימו עם חסימות הכבישים. באופן אישי אני חושב שכן צריך רפורמה אבל במינון הנכון. המאבק הזה הפך לפוליטי וזה הורס לכולנו. אין לי שום מלחמה עם אף אחד, אבל המצב שהגענו אליו הוא לא טוב. חוסמים לנו את הכבישים ושקמה ברסלר היא מהמובילות של הדבר הזה. אנחנו רוצים שגם היא תרגיש איך תושבים רבים מרגישים כשחוסמים להם את הדרכים". (ליאור אל-חי)
15:30 - "שעת האמת": השבת ה-28 למחאה
יותר מחצי שנה חלפה מאז ההפגנה הגדולה הראשונה נגד המהפכה המשפטית שקידמה ממשלת נתניהו, ועשרות אלפים עדיין יוצאים מדי שבת למחות נגדה. גם הערב, זו השבת ה-28, יתקיימו ההפגנות השבועיות במוקד המרכזי - ברחוב קפלן בתל אביב - ובעשרות מוקדים שונים.
ארגוני המחאה הגדירו את השבוע הקרוב כ"שבוע הדרמטי ביותר להפגנות נגד הדיקטטורה", ואת הערב כ"שעת האמת", על רקע הכוונה לאשר סופית - אולי כבר השבוע - את ביטול עילת הסבירות. בהפגנה המרכזית בקפלן ינאמו בין היתר שר המשפטים לשעבר דן מרידור, פרופ' שקמה ברסלר, וסא"ל במיל' רון שרף, ממובילי "אחים לנשק". לפני ההפגנה תצא הצעדה השבועית של ארגוני המחאה, כשלראשונה היא תחל בקניון גבעתיים. (ynet)