סגור
מטוס של ארקיע חדש
מטוס של ארקיע (שאטרסטוק)

סכסוך עבודה בארקיע: לא מחזירה את חלק מהעובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות המלחמה

לפי ההסתדרות, כ-100 מתוך 400 עובדי החברה הוצאו בתחילת הלחימה לחל"ת עד סוף מרץ, אך כעת הודיעה ההנהלה שחלקם יישארו בחל"ת ובמקביל פועלת לגייס עובדים חדשים. ארקיע: הרוב המוחלט של העובדים כבר שבו לעבודה, שוק התעופה עוד לא חזר למצבו הרגיל

רגע לפני חופשת פסח – סכסוך עבודה בארקיע: ההסתדרות הכללית הכריזה היום (ד') על סכסוך עבודה בחברת התעופה שבשליטת האחים נקש בטענה שחרף ההתאוששות שחלה באחרונה בשוק התעופה, היא משתהה בהשבתם לעבודה של עובדים שהוצאו עם תחילת המלחמה בעזה לחופשה ללא תשלום.
לפי ההסתדרות, כ-100 מתוך כ-400 עובדי החברה הוצאו בתחילת הלחימה לחל"ת עד סוף חודש מרץ וכי הנהלת החברה הודיעה באופן חד-צדדי כי חלקם יישארו בחל"ת חרף חלוף הזמן. ההסתדרות טוענת כי בד בבד ארקיע פועלת לגיוס של עובדים חדשים בעוד שאת העובדים הוותיקים שהוציאה לחל"ת היא לא מחזירה לעבודה.
על רקע הכרזת סכסוך העבוד, בהסתדרות הזהירו כי אם לא תחל הידברות בין הנהלת ארקיע לוועד העובדים בחברה אלה יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים החל מ-18 למרץ ועוד לפני חג פסח שבמהלכו צפויה גאות בפעילות החברה בשל יציאתם של ישראלים רבים לנופש בארץ ובחו"ל.
מנכ"ל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות רועי בליטנטל תקף את ארקיע בחריפות וייחס להנהלת החברה "חוסר תום לב וכוחניות תוך פגיעה בעובדיה המסורים ובאופן שעלול לפגוע בעשרות אלפי נוסעים ערב פסח". לטענת ההסתדרות, פניות שנעשו בימים האחרונים בנושא למנכ"ל החברה עוז ברלוביץ' לא נענו.
לטענת מנהלת חטיבת התעופה באיגוד קרן קלפר, "מאכזב לגלות כי על אף שעובדי החברה שהוכיחו שוב שהם הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה בזמן משבר, ההנהלה מחליטה לנצל באופן ציני את המצב, לנקוט נגדם צעדים בכוחניות ובאופן חד-צדדי ולכפות על העובדים חל"ת".
גם יו"ר ועד העובדים בחברה ניצן בן ארי ביקר את ההנהלה והגדיר את מהלכיה "דורסניים". לדבריו, "החברה נמצאת במגמת התאוששות, מקיימת תהליכי קליטה וגיוס של עובדים ומנהלים במסגרת הסכמים אישיים. זאת, למרות שעובדי החברה נרתמו כדי לסייע לה בעת שהיתה במצוקה בעקבות המלחמה. על החברה להעריך את תרומת העובדים ולהחזירם מחל"ת".
מהנהלת ארקיע נמסר בתגובה כי "ארקיע לא מנהלת את ענייניה מול נציגות העובדים באמצעות התקשורת. עם זאת וכידוע לכל, אנחנו עדיין במצב מלחמה, שוק התעופה עדיין לא חזר למופעו הרגיל, ולצערנו היקף הפעילות הנוכחי לא מאפשר להחזיר את כל העובדים מחל"ת. אנו מצפים מנציגות העובדים להמשיך להיות שותפה נאמנה ולגלות הבנה לאחר שממילא הרוב המוחלט של העובדים שהוצאו לחל"ת כבר שב לעבודה".