סגור
תמונות מעצר של כתב כלכליסט דותן לוי
עיתונאי כלכליסט נעצר על ידי שוטרים בהפגנה בצומת כרכור, אתמול ( עמיר קורץ)

צפו: עיתונאי כלכליסט דותן לוי שהפגין בצומת כרכור נעצר באופן אלים

לוי, אשר היה בין המפגינים במקום, עמד בשולי הכביש, תופף על דרבוקה ועשה את דרכו לבקשת השוטרים אל מעבר לגדר הבטיחות. לפתע נתפס בחוזקה על ידי השוטרים שסחבו אותו באלימות לניידת ומשם לתחנת המשטרה. השוטרים ייחסו לו בין השאר תקיפת שוטר והתנגדות למעצר, אף שהתיעוד מראה תמונה אחרת לגמרי

עיתונאי כלכליסט דותן לוי נעצר אתמול בערב בהפגנה בצומת כרכור. לוי, שהלך על שולי הכביש עם מפגינים נוספים ותופף בדרבוקה נעצר באלימות, אף שלא התנגד ולא הפעיל כל כוח והיה בדרכו אל מעבר לגדר הבטיחות אל מחוץ לשוליים, לבקשת השוטרים.
המשטרה ייחסה לו עבירות של הפרעה לסדר הציבורי, התנגדות למעצר ותקיפת שוטר. לוי נלקח בניידת המשטרה לתחנת זיכרון יעקב שם נחקר ואולץ לחתום על הסכמה שלא להגיע במשך 14 יום לצומת כרכור. לאחר מכן הוא שוחרר לביתו רק בשעה 2:00 לפנות בוקר.
לוי, לוחם שייטת 13 בעברו, מרבה להגיע להפגנות בצומת כרכור, לא רחוק מביתו, שהפך לאחד המוקדים שבהם השוטרים מפעילים מדיניות נוקשה במיוחד כלפי מפגינים ומבצעים מעצרים רבים, וודאי ביחס לכמות המפגינים.


לוי סיפר הבוקר על המעצר: "במהלך הפגנה שהתקיימה במקום המפגינים ואני ביניהם הלכנו על השוליים, לא חסמנו כביש, בסך הכל תופפתי על דרבוקה. באיזה שלב השוטרים נלחצו מכך שהלכנו על השוליים מחשש שנחסום את הכביש בהמשך. הם התחילו לצעוק עלינו ואז המפגינים התחילו לעבור מעבר למעקה הבטיחות לכיוון השוליים. גם אני רציתי לעבור מעבר למעקה מחוץ לשולי הכביש. אז הגיע אליי שוטר והתחיל לצעוק עליי. אמרתי לו: 'בסדר, אני מיד מצטרף לשאר המפגינים מחוץ לשוליים כפי שביקשתם'. פתאום שוטר אחר שראה אותי מדבר עם השוטר הראשון הגיע ופשוט תפס אותי בכוח בצוואר. בשלב הזה הם התחילו באלימות לסחוב אותי לכיוון ניידת המשטרה. במהלך ההליכה אליה העיפו לי את הדרבוקה ואת האוזניות. ביקשתי מהם רק להוציא את המפתח של הרכב כדי לתת לחברה שהיתה איתי, הם לא נתנו לי, אין עם מי לדבר. הצלחתי להוציא את המפתח מהכיס ולהפיל אותו על הארץ. אז הם התחילו להפעיל עליי יותר כוח, השוטרים תפסו אותי באלימות וממש זרקו אותי ועיקמו לי את הידיים בחוזקה, כשאני צועק מכאב. כל הדרך אמרתי להם 'תורידו לחץ, אני בא איתכם', אבל זה רק הדליק אותם יותר ולא עניין אותם והמשיכו לקחת אותי בכוח. אמרתי להם גם שאני עיתונאי. השוטר הסתכל עליי מלמטה ואמר לי 'מעניין מאוד'".
לוי הוכנס לניידת ונלקח לתחנת משטרת זיכרון יעקב. "בניידת שמו לי אזיקונים על הידיים כאילו אני פושע מסוכן, והביאו אותי לתחנה, לחדר מעצר, שם שהיתי עם עצורים נוספים מההפגנה. בהתחלה השוטרים ייחסו לי גם תקיפת שוטר, שזה היה מופרך כמובן. המזל שהיה תיעוד מהמעצר, ובסרטונים רואים בבירור שלא הייתה שום תקיפת שוטר, וכאשר נחקרתי בתחנה הם כבר הורידו את הסעיף הזה. אחרי החקירה שוחררתי הביתה אך נאלצתי לחתום שלא אגיע במשך 14 יום לצומת, כדי לא לבלות לילה במעצר. זו בהחלט היתה חוויה לא נעימה".