סגור

דעה
האלימות בבתי החולים: הצוותים הרפואיים זקוקים להגנה ממשית

יש להעניש בחומרה כל מי שתוקף רופא או אחות, ואין מנוס מלהציב שומרים או אפילו שוטרים בכל חדרי המיון. למשרד הבריאות יש את הכסף לשם כך אם רק יקבע סדר עדיפויות חדש. הקורונה כבר לא יכולה לשמש כתירוץ להימנע מטיפול בבעיות הבוערות של המערכת

צריך להודות לצוותים הרפואים שהחליטו היום להכריז על שביתה בת 24 שעות (מתכונת שבת) בכלל בתי החולים כמחאה על המקרה – המי יודע כמה, מי סופר כבר בכלל - המזעזע שאירע שלשום בהדסה. כל קבוצה אחרת - פחות מסורה ומחוייבת - היתה מכריזה על שביתה מלאה, עד הודעה חדשה. הרי הגיעו מים עד נפש. לא ברור ולא סביר שהצוותים הרפואים יצאו למשמרת או תורנות בלי לדעת אם הם חוזרים הביתה בריאים ושלמים.

הצוותים הרפואים לא זקוקים ל"הזדהות": לא של הציבור, לא של התקשורת ובטח לא של הממשלה - הם צריכים הגנה פיזית ממשית בפני תקיפה. עם כל הצער שבדבר, חייבים להבין כי מדובר במשרתי ציבור בסכנה שזקוקים להגנה.
1 צפייה בגלריה
זכוכית מנופצת בעקבות התקיפה בבית החולים הדסה הר הצופים
זכוכית מנופצת בעקבות התקיפה בבית החולים הדסה הר הצופים
זכוכית מנופצת בעקבות התקיפה בבית החולים הדסה הר הצופים, שלשום. אין מנוס מלהציב שומרים או אפילו שוטרים בכל חדרי המיון
(צילום: יואב דודקביץ)
ההצעה של הר"י לפיה יש להטיל סנקציה על תוקף רופא או אחות כפי שמטילים סנקציה על מי שתוקף שוטר - היא מופרכת. הכשרתו של שוטר מבוססת כמעט כולה על הפעלת כוח פיזי. שוטר יודע להגן על עצמו. שוטר חמוש. רופא או אחות הם ההיפך המוחלט: כל הכשרתם היא לרפא, להציל חיים, להכיל את הכאב והסבל של הזולת. לכן, העונש צריך להיות כפול ומכופל. קשה הרבה יותר.
לא יהיה מנוס מלהציב שומרים או אפילו שוטרים בכל חדרי המיון, כל הזמן, כמו גם בשאר המוקדים בהם מזוהה חיכוך מסוכן. זה בהחלט אות קלון שנצטרך לחיות עימו, אך מביש הרבה יותר הוא לראות תמונות של רופאים ואחיות פצועים ומדממים.
כמובן שזה עולה כסף, ולמשרד הבריאות יש כעת לא מעט ממנו. הנה הצעה פשוטה: אפשר לפרק את כל המטות, האולפנים, חילות היחצ"נים והדוברים של "הקורונה" - הם הפכו למיותרים לגמרי. אין כבר צורך גם במחלקות ענק ייעודיות. ממשלות צריכות לקבוע סדר עדיפויות, והגיע הזמן שמשרד הבריאות ייפרד מהקורונה, ששימשה גם להם כתירוץ לא לטפל בבעיות הבוערות של המערכת, כאשר הגנה על הצוותים הרפואיים היא ללא ספק אחת מהן.