סגור
בנייה ב מעלה אדומים 26.6.2023
בנייה ביו"ש (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)

שחיתות ברמ"י? עובד נחקר בחשד שקידם עסקאות ביו"ש בתמורה לשוחד

יחד עם החשוד המרכזי עוכבו עוד 7 חשודים בפרשה, שהיקף העבירות במסגרתה מוערך ב-50 מיליון שקל. במשטרה אומרים כי "צפויים עיכובים לחקירה של חשודים נוספים"

חשד לשחיתות ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י): עובד הרשות עוכב הבוקר (ב') לחקירה בחשד שקידם עסקאות וסייע לזכייה במכרזים בתחומי יהודה ושומרון, וזאת בתמורה לקבלת שוחד ובזיקה ישירה לתפקידו הציבורי.
חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עכבו ביחד עמו עוד 7 חשודים בפרשה, אשר היקף העבירות במסגרתה מוערך בשווי כולל של כ-50 מיליון שקל. החשוד המרכזי בפרשה הוא אותו עובד ציבור ברשות מקרקעי ישראל, המועסק ביחידת הממונה על הרכוש הממשלתי והנטוש בתחומי יהודה ושומרון במנהל האזרחי.
מהחומר שהצטבר עד כה בשלב הסמוי של החקירה עולה כי האיש, שאחראי בין היתר על מכרזים וועדות שונות הקשורות בקרקעות, קידם עסקאות בתחומי יו"ש, במה שהמשטרה מגדירה "בזיקה ישירה לתפקידו הציבורי ובתמורה לקבלת שוחד", וגם פעל עם חשוד נוסף לקידום עסקאות נדל"ן וזכייה במכרזים. כלומר, החשדות שהמשטרה מייחסת לו, הם בין השאר של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים.
הבוקר החקירה הפכה לגלויה, וכאמור, עוכבו במסגרתה 8 חשודים בסך הכל והם נחקרים כעת במשרדי היאל"כ בלוד. החשודים לא נעצרו ולא צפויים בשלב זה להיות מובאים בפני שופט. עם זאת, במשטרה אומרים כי "צפויים עיכובים לחקירה של חשודים נוספים".
רשות מקרקעי ישראל מסרה בתגובה כי "מדובר בעובד מדינה שמוצב ביחידה לשמירת נכסי המדינה ביהודה ושומרון שתחת המנהל האזרחי ומשרד הביטחון. רמ"י תסייע למיצוי החקירה ככל שיידרש".
היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מסרה בתגובה: "החקירה עודנה מתנהלת והמנהל האזרחי ישתף פעולה עמה באופן מלא".