סגור

נתניהו וביידן סיכמו: משלחת תצא לוושינגטון לדון בסוגיית רפיח; ארה"ב מאשרת: מרואן עיסא חוסל

רה"מ ונשיא ארה"ב שוחחו ביניהם במשך 45 דקות; היועץ לביטחון לאומי: "מבצע קרקעי גדול ברפיח יהיה טעות"; לגבי עיסא אמר כי "שאר בכירי חמאס מסתתרים ככל הנראה במנהרות, ישראל פועלת להגיע אליהם גם כן"; סמ"ר מתן וינוגרדוב מחטיבת הנח"ל נפל בפשיטה על בית החולים שיפא; צה"ל חיסל כ-20 מחבלים במתחם ועצר יותר מ-200

23:45 - טרודו הביע "דאגה" מפני פעולה צבאית ברפיח בשיחה עם גנץ. ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שוחח עם השר בני גנץ על המלחמה ברצועת עזה. לפי לשכתו, טרודו הביע בפני גנץ דאגה סביב הפעולה הצבאית הישראלית המתוכננת ברפיח. (רויטרס)
22:35 - גורם ישראלי על המו"מ בקטאר: "תהליך ארוך, קשה ומורכב". גורם ישראלי התייחס למשא ומתן לשחרור החטופים שמתנהל בקטאר, ואמר כי זה "הולך להיות תהליך ארוך, קשה ומורכב". במסגרת ביקור המשלחת הישראלית בדוחא נפרס צוות עבודה בדרג בכיר שמורכב מאנשי מוסד, אמ"ן ושב"כ. הם יישארו במדינה ויהיו "התשתית" להמשך המשא ומתן. כמו כן, נציג בכיר ממצאים נמצא גם בדוחא ומלווה מקרוב את השיחות, יחד עם הקטארים. (איתמר אייכנר)
22:15 - מחלקת המדינה ל"אל-ערביה": "ישראל לא תצא למבצע ברפיח בלי להתייעץ איתנו". מחלקת המדינה האמריקנית מסרה לרשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" כי "וושינגטון נחושה לחסל את חמאס. ישראל לא תפתח בפעולה צבאית ברפיח מבלי להתייעץ איתנו. פעולה ברפיח חייבת להיות מוכוונת לחמאס ולהגן על אזרחים, הפעלנו לחץ גדול על ישראל להגן על אזרחים". מחלקת המדינה מסרה עוד כי "אנו פועלים להבטיח העברת סיוע נוסף לרצועת עזה". (ליאור בן ארי)

11 צפייה בגלריה
ההרס ב שאבורה רפיח 22.2.24 מלחמת עזה
ההרס ב שאבורה רפיח 22.2.24 מלחמת עזה
הרס ברפיח
(צילום מסך)

21:05 - גורמים ישראלים על החיסול של מרואן עיסא: "לא 100% ודאי, אך זה נראה טוב". גורמים ישראלים בכירים התייחסו לדבריו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, שאמר כי ישראל חיסלה את מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף. הגורמים מסרו כי הם "חושבים" שעיסא חוסל ב"סבירות גבוהה מאוד", וציינו כי "עד שלא נדע ב-100% - אנחנו מעדיפים להיות זהירים. אבל זה בהחלט נראה טוב". (איתמר אייכנר)
20:35 - ארה"ב מאשרת: מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, חוסל. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן התייחס למלחמה ברצועת עזה, ואישר כי "ישראל עשתה התקדמות משמעותית במרדף אחר חמאס, וחיסלה אלפי פעילי חמאס - ובהם סגנו של מוחמד דף מרואן עיסא". לפי סאליבן, "שאר בכירי חמאס מסתתרים ככל הנראה במנהרות, ישראל פועלת להגיע אליהם גם כן. אנחנו פועלים כדי להבטיח זאת". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:35 - ביידן ונתניהו סיכמו: משלחת תצא לוושינגטון לדון בסוגיית רפיח. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן התייחס לשיחה של הנשיא ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הנשיא דיבר באריכות על הדאגה שלו ממבצע ברפיח. סאליבן ציין כי "מבצע קרקעי גדול ברפיח יהיה טעות, הוא יוביל ליותר הרג אזרחים, מצב הומנטירי חמור יותר , יעמיק את האנרכיה בעזה ויבודד את ישראל בינלאומית". (דניאל אדלסון, ניו יורק)

11 צפייה בגלריה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן 9.12.23
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן 9.12.23
ג'ייק סאליבן
(צילום: EPA/Chung Sung-Jun / POOL SOUTH KOREA OUT)

20:25 - דובר צה"ל: עצרנו יותר מ-200 מחבלים בשיפא. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר בהצהרה לתקשורת כי "עצרנו יותר מ-200 מחבלים בבית החולים שיפא ברצועת עזה". לדבריו, "המחבלים במקום דאגו קודם לעצמם, על חשבון מטופלים ואזרחים ששהו בבית החולים. חמאס מנצל אזרחים וחולים כמגן אנושי. נמשיך לתקוף בכל מקום שבו חמאס ינסה לשקם את אחיזתו". (נינה פוקס)
19:55 - שר החוץ של ספרד מאשר: האיחוד החליט להטיל סנקציות על מתנחלים. שר החוץ של ספרד חוזה מנואל אלברס הודיע כי שרי החוץ של האיחוד האירופי החליטו פה אחד להטיל סנקציות על מתנחלים ש"מטרידים פלסטינים בגדה המערבית".
19:00 - נתניהו בתום השיחה עם ביידן: "הסיוע ההומניטרי הכרחי לחיסול חמאס". ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשיחה שערך מוקדם יותר עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ואמר כי "דיברנו על ההתפתחויות האחרונות במלחמה, לרבות המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו, והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו". (איתמר אייכנר)
18:45 - צוות המשא ומתן הגיע לדוחא - ללא ראש השב"כ. שיחות המשא ומתן בקטאר יתנהלו בפורמט דומה לאלה שקיימה ישראל סביב שחרור גלעד שליט, שלפיו המשלחת הישראלית תהיה בחדר אחד, בעוד שצוות המשא ומתן של חמאס ישהה במקום אחר. הקטארים "ידלגו" בין שני המוקדים, שנמצאים קרוב יחסית אחד לשני. מי שנסעו לדוחא כחלק מהמשלחת הישראלית הם ראש המוסד דוד ברנע, מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים האלוף במיל' ניצן אלון וסגן ראש השב"כ, שהגיע במקום ראש הארגון רונן בר. (איתמר אייכנר)
18:30 - צה"ל תקף מבנים צבאיים ועמדות שיגור של חיזבאללה בלבנון. כלי טיס של חיל האוויר זיהו מחבלים שנכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה באזור מיס אל-ג'בל שבדרום לבנון, ותקפו את המקום. בנוסף, צה"ל תקף מבנה צבאי ששימש את הארגון באזור אל-עדייסא, וכן עמדות תצפית באזור כפר כילא שבדרום לבנון. דובר צה"ל ציין כי זוהו כמה שיגורים שחצו משטח לבנון לאזור יפתח, הר דב ומנרה, ובתגובה תקף הצבא את מקורות השיגורים. (יואב זיתון)


18:30 - שר החוץ של בריטניה שוחח עם משפחות חטופים: "על חמאס לשחרר את כולם". שר החוץ של בריטניה דייוויד קמרון התייחס למלחמה ברצועת עזה, ואמר כי "עברו 163 ימים מאז שחמאס חטף את השבויים ב-7 באוקטובר". קמרון הוסיף כי "זה עתה דיברתי פעם נוספת עם כמה ממשפחותיהם של החטופים המוחזקים ברצועת עזה. חמאס חייב לשחרר את כל השבויים מיד". (איתמר אייכנר)

11 צפייה בגלריה
דיוויד קמרון ראש ממשלת בריטניה לשעבר
דיוויד קמרון ראש ממשלת בריטניה לשעבר
דיוויד קמרון
(צילום: Hannah McKay/Reuters)

18:15 - הבית הלבן: ביידן ונתניהו דנו בהתפתחויות בישראל ובמצב ברפיח. הבית הלבן מסר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתפתחויות האחרונות בישראל וברצועת עזה, כולל המצב ברפיח, וכן על המאמצים להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה. (איתמר אייכנר)
17:55 - אחרי 45 דקות: הסתיימה השיחה בין נתניהו לביידן. הסתיימה השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השיחה ארכה 45 דקות. השניים שוחחו לראשונה זה חודש. (איתמר אייכנר)

11 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתם בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתם בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישתם בישראל
(צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

17:45 - האזעקה הופעלה בקיבוץ יפתח שבגליל העליון.
17:05 - כ-20 מחבלים חוסלו בשיפא, צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול במקום. צה"ל ושב"כ חיסלו כ-20 מחבלים בהתקלויות בבית החולים שיפא ברצועת עזה, ותפסו עשרות עצורים. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי לוחמים ואנשי שב"כ ממשיכים לפעול בבית החולים לסיכול טרור באופן ממוקד בהובלה של אוגדה 162, צוות הקרב החטיבתי 401, וכוחות שייטת 13. בין היתר אותרו בבית החולים כספי טרור ואמצעי לחימה. (יואב זיתון)


16:55 - גלנט: נחסל את חמאס, ייקח כמה זמן שייקח. שר הביטחון יואב גלנט התייחס בבסיס ימ"ס איו"ש במרכז הארץ לפעילות צה"ל הלילה בבית החולים שיפא ברצועת עזה, ואמר כי "עשינו צעד נוסף למיטוט החמאס - המקום שהיה הבטוח ביותר עבור המחבלים הפך תוך דקות למלכודת מוות". לדבריו, "זה ימשיך ויעצים עד שנחסל את חמאס ואת כל מה שהוא מייצג, ייקח כמה זמן שייקח". (יואב זיתון)
16:10 - דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה של כלי טיס בלתי מאויש ישראלי במיס אל-ג'בל שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
14:05 - צה"ל ושב"כ: חיסלנו בשיפא בכיר בביטחון הפנים של חמאס. במהלך הפעילות בבית החולים שיפא בעיר עזה צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מינהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס. דובר צה"ל ציין בהודעתו כי בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ ואמ"ן על הימצאות בכירי חמאס בבית החולים, צה"ל ושב"כ יצאו למבצע מעצרים ממוקד, במסגרתו חיסלו הכוחות את המחבל פאאק מבחוח, שהיה אחראי בין היתר על סנכרון מנגנוני חמאס ברצועה בשגרה ובלחימה.
מבחוח חוסל בחילופי אש עם הכוחות בעודו חמוש ומסתתר בתוך מתחם בבית החולים שממנו פעל לקידום פעילות טרור. בחדר הסמוך למקום שבו חוסל אותרו אמצעי לחימה רבים. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
פשיטה של צה"ל על בית החולים שיפא ב עזה 18.3.24
פשיטה של צה"ל על בית החולים שיפא ב עזה 18.3.24
הפשיטה בשיפא
13:23 - אחרי האזעקות בעמק החולה: דיווח בלבנון על תקיפה בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על ירי ארטילרי לאזור מיס אל-ג'בל בדרום לבנון - שממערב לעמק החולה. במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח כי צבא לבנון מבצע פיצוץ מבוקר של טיל שנורה על-ידי מטוסים ישראליים לעבר מיס אל-ג'בל ולא התפוצץ. (ליאור בן ארי)
13:10 - פיקוד העורף על החשש לחדירת כלי טיס בגליל העליון: "האירוע הסתיים". פיקוד העורף עדכן בעקבות ההתרעות שהופעלו בשורת יישובים בעמק החולה על חשש לחדירת כלי טיס, כי "האירוע הסתיים". המועצה האזורית הגליל העליון מסרה כי יורטה מטרה אווירית שחצתה מלבנון, ובעקבות היירוט והחשש מנפילת רסיסים הופעלו האזעקות גם בחולתה ויסוד המעלה שבדרום עמק החולה. לא דווח על נזק או נפגעים.
12:42 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון
12:20 - דיווח בלבנון: ישראל תוקפת בדרום המדינה. הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה, דיווח לראשונה היום על תקיפה בכפר אל-עדיסה בדרום לבנון, שנמצא מצפון לקיבוץ משגב עם שבאצבע הגליל. (ליאור בן ארי)
12:00 - הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב מחטיבת הנח"ל נפל בצפון הרצועה. דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמל-ראשון מתן וינוגרדוב, בן 20 מירושלים, לוחם בגדוד 932 בחטיבת הנח"ל, נפל בפשיטה על בית החולים שיפא בצפון רצועת עזה. 250 לוחמים נפלו מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה ב-27 באוקטובר. (יואב זיתון)

11 צפייה בגלריה
סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל חלל לוחם צה"ל נפל מלחמה חרבות ברזל
סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל חלל לוחם צה"ל נפל מלחמה חרבות ברזל
סמ"ר מתן וינוגרדוב ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
11:00 - האיחוד האירופי: "ישראל גורמת לרעב בעזה ומשתמשת בו כנשק". שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל האשים את ישראל בכך שהיא "גורמת לרעב ברצועת עזה ומשתמשת בו כנשק במלחמה". בורל, שמבקר בחריפות את ישראל מאז פרוץ המלחמה, טען בפתח ועידה שעוסקת בסיוע ההומניטרי לרצועה, כי "בעזה אנחנו כבר לא על סף רעב, אנחנו במצב של רעב שמשפיע על אלפי אנשים. זה לא מתקבל על הדעת שרעב משמש ככלי מלחמה. ישראל גורמת לרעב". (רויטרס)
11 צפייה בגלריה
הצנחת סיוע הומניטארי מהאוויר ל רצועת עזה 17.3.24 מלחמת עזה
הצנחת סיוע הומניטארי מהאוויר ל רצועת עזה 17.3.24 מלחמת עזה
הצנחת סיוע הומניטרי מהאוויר לרצועת עזה
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
10:47 - הפלסטינים: "צה"ל פועל גם בבית ספר הסמוך לשיפא, כמה גברים נעצרו". הפלסטינים דיווחו כי לא הרחק מבית החולים שיפא בעיר עזה, שבו פועלים כוחות צה"ל משעות הלילה, פשטו הלוחמים גם על בית ספר שבו נמצאות משפחות עקורים שמצאו מחסה. תושבי המקום אמרו לרשת CNN כי כוחות צה"ל עצר כמה גברים. עוד טענו התושבים כי טנקים פעלו גם בקצה מחנה הפליטים הסמוך לחוף, ואמרו כי אלו ירו פגזים לעבר כמה מבנים סמוכים.
10:38 - משרד הבריאות בעזה: 81 נהרגו ביממה האחרונה, 31,726 מפרוץ המלחמה. בזמן שכוחות צה"ל פועלים בבית החולים שיפא בעיר עזה בעקבות מודיעין לפיו מפקדים בכירים בחמאס משתמשים בשבועות האחרונים במרכז הרפואי ובמתקניו לפעילות טרור, משרד הבריאות ברצועה עדכן במספר ההרוגים והפצועים מפרוץ המלחמה.
המשרד, שמנוהל על ידי חמאס, טען כי 81 פלסטינים נהרגו ו-116 נוספים נפצעו ביממה האחרונה. מ-7 באוקטובר, נטען בהודעת המשרד, נהרגו 31,726 ונפצעו 73,792. (עינב חלבי)
11 צפייה בגלריה
עשן מיתמר מעל עזה 17.3.24 מלחמת עזה
עשן מיתמר מעל עזה 17.3.24 מלחמת עזה
עשן מיתמר מעל עזה
(צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
10:03 - צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב מבנה צבאי ועמדת תצפית של חיזבאללה באזור ראמיה בדרום לבנון, שנמצא מצפון למושב שתולה שבגליל המערבי. כך עדכן דובר צה"ל, שהוסיף כי אתמול הותקפה תשתית טרור נוספת של ארגון הטרור באזור א-נאקורה.
09:14 - צה"ל מפרסם תיעוד: ירי מתוך בית החולים שיפא, והפעלת מטען. דובר צה"ל פרסם תיעוד של הירי שביצעו המחבלים מתוך בית החולים שיפא בעיר עזה. "לוחמי צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול לסיכול טרור באופן ממוקד במרחב בית החולים. בשעות האחרונות הלוחמים זיהו ירי לעברם מתוך מספר מבנים בבית החולים, ניהלו עימם חילופי אש ופגעו במספר מחבלים", נמסר בהודעה משותפת לצה"ל ולשב"כ. (יואב זיתון)
08:48 - דובר צה"ל בערבית מפציר בתושבים ובעקורים להתפנות מביה"ח שיפא ומהשכונה הסמוכה. דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, קרא לכל האזרחים שנמצאים בבית החולים שיפא ובשכונת רימאל הסמוכה בעיר עזה, להתפנות מהאזור בשל המבצע שמנהל צה"ל במרכז הרפואי.
"זו קריאה לכל העקורים ולכל מי שנמצא בשכונה, בבית החולים ובסביבתו: כדי לשמור על ביטחונכם, עליכם להתפנות מיד מהאזור דרך רחוב א-ראשיד ודרומה לאזור ההומניטרי באל-מוואסי", כתב סא"ל אדרעי בחשבונו ברשת X. (עינב חלבי)

08:38 - לאחר ששוחררה בעסקת החטופים: "צה"ל עצר פעילה מארגון החזית העממית". הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל עצרו את ראודה אבו עג'מיה, אסירה ששוחררה במסגרת עסקת החטופים בין ישראל לחמאס. הכוחות עצרו את אבו עג'מיה, אשת החזית העממית שישבה בכלא על גיוס פעילים והוצאתם לפיגועים, בביתה במחנה דהיישה בבית לחם. (עינב חלבי)
11 צפייה בגלריה
ראודה אבו עג'מיה אסירה שחרור שוחררה בית לחם חזית עממית אשמה הואשמה גיוס מחבלים
ראודה אבו עג'מיה אסירה שחרור שוחררה בית לחם חזית עממית אשמה הואשמה גיוס מחבלים
ראודה אבו עג'מיה
08:28 - 5 שעות של חילופי אש בשיפא: מחבלים ירו מחדרי ביה"ח וחוסלו, 80 נעצרו - לוחם צה"ל נפצע קל. עד כה נעצרו כ-80 פלסטינים באזור בית החולים שיפא בעיר עזה כחלק מהפעולה שהחלה הלילה בשעה 2:30, ובהם מחבלים. גם בשעות הבוקר, יותר מחמש שעות אחרי תחילת המבצע, מתנהלת לחימה במרחב בית החולים, לאחר היתקלויות שהיו כבר ברגעים הראשונים של הגעת הלוחמים. הבוקר צה"ל כרז למחבלים לצאת מבית החולים ולהסגיר עצמם. בצבא משתמשים בין היתר ברחפנים ובטכנולוגיות מיוחדות כדי להביא ליחידות יתרונות טקטיים, מודיעיניים ומבצעיים.
נכון להבוקר לוחם נפצע באורח קל בחילופי האש ויש מחבלים הרוגים בקרבות, שחלקם התרחשו מתוך חדרי המוסד הרפואי. בצבא מעריכים כי המחבלים השתמשו בתקופה האחרונה בחדרים של בית החולים אבל לא במנהרות - כי צה"ל השמיד אותן במהלך התמרון. (יואב זיתון)
06:58 - דובר צה"ל על הפשיטה בשיפא: "המודיעין חייב פעולה מיידית". דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס לפשיטה הלילית בבית החולים שיפא בעזה, ואמר: "צה"ל החל במבצע בעקבות מידע מודיעיני מבוסס שחייב פעולה מיידית. אנחנו יודעים שבכירים בחמאס התאגדו מחדש בתוך שיפא ומפקדים משם על פעולות נגד ישראל". הוא הוסיף: "הפעילות הממוקדת שלנו היא לא רק הכרח מבצעי, היא חובה גלובלית. אנחנו קוראים לכל מחבלי חמאס המסתתרים בבתי חולים להיכנע באופן מיידי. אסור לנצל מתקנים רפואיים לצרכי טרור, חמאס חייב לתת דין וחשבון". (יואב זיתון)
06:42 - תנועת הרכבות תתחדש היום בשדרות - אך בינתיים רק לכיוון דרום. תנועת הרכבות תתחדש היום בשדרות - אך בינתיים רק לכיוון דרום - לתחנות נתיבות, אופקים ובאר שבע. הנסיעה צפונה למרכז הארץ לא אפשרית מבחינה ביטחונית, משום שבקטע מסוים, סמוך לקיבוץ ארז, מסילת הרכבת חשופה לרצועת עזה ולאיום ירי נ"ט. "זו בשורה משמחת - אך מצב מאוד בעייתי, כי רוב התנועה היא צפונה, לכיוון מרכז הארץ", אמר גורם בעיריית שדרות, "התושבים יצטרכו להתרגל למצב הזה בשנים הקרובות, אלא אם צה"ל יחליט אחרת". (מתן צורי)
11 צפייה בגלריה
פלוגת חיילים ב תחנת ה רכבת ב שדרות 17.3.24
פלוגת חיילים ב תחנת ה רכבת ב שדרות 17.3.24
תחנת הרכבת בשדרות
(צילום: הרצל יוסף)
05:21 - שיחת האזהרה שלפני הפשיטה הדרמטית: "רואים שיש פעילות טרור בבתי החולים". צה"ל חשף הקלטה שלפיה ראש מנהלת תיאום והקישור לעזה שוחח בימים האחרונים עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועה על פעילות ארגוני הטרור בבתי החולים ועל הצורך בסיכולה, תוך תיאום מלא עם הנהלת בתי החולים. "אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים", נאמר בשיחה. (יואב זיתון)
04:53 - הפשיטה בשיפא נמשכת: "מחבלים פתחו באש מתוך ביה"ח - הכוחות השיבו בירי ופגעו בהם". צה"ל ושב"כ הודיעו כי הם ממשיכים לפעול באופן ממוקד לסיכול טרור ומעצר מחבלים במרחב בית החולים שיפא בעזה, בעקבות מידע מודיעיני המעיד על הימצאות מחבלים במקום ושימוש בתשתיות המרכז הרפואי להוצאת פעולות טרור. "במסגרת הפעילות, במהלך הכיתור נפתחה אש על ידי מחבלים מתוך מתחם בית החולים לעבר הכוחות. הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבלים", נמסר. (יואב זיתון)
03:04 - פשיטה לילית על בית החולים שיפא בעזה: "בעקבות מודיעין על בכירי חמאס במרחב". דובר צה"ל הודיע כי כוחות פועלים במבצע ממוקד בבית החולים שיפא בעזה בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב, המשתמשים במרכז הרפואי לניהול ולייצוא פעולות טרור.
"הכוחות הפועלים הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, בחולים, בצוותים רפואיים ובציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים והביא דוברי ערבית לשטח - כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב", נמסר מדובר צה"ל.
עוד צוין: "בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם. צה"ל ימשיך לפעול בהתאם לדין הבינלאומי ונגד חמאס, הפועל מתוך בתי חולים ותשתיות אזרחיות בדפוס פעולה שיטתי וציני, ללא הבחנה בין האוכלוסייה האזרחית לבין מחבלי הארגון". (יואב זיתון)
03:00 - הפלסטינים: צה"ל תוקף מהאוויר ובארטילריה בסביבת בית החולים שיפא. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" מדווחת כי צה"ל תוקף מהאוויר ובארטילריה בסביבת בית החולים שיפא בעזה. "הכוחות מקיפים את המתחם הרפואי על רקע ירי כבד", נכתב. בנוסף, כך דווח, מתקיימת "הפגזה ארטילרית אינטנסיבית" במרכז ובמערב חאן יונס.
02:42 - צבע אדום במפלסים. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ מפלסים בעוטף.
02:08 - צה"ל: מטרה אווירית חשודה חצתה לישראל - ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת. דובר צה"ל הודיע כי מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל מהים האדום, ונפלה בשטח פתוח צפונית לאילת. "המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות חיל האוויר, לא נגרם נזק ואין נפגעים", נמסר. (יואב זיתון)
01:10 - המיליציות בעיראק: ירינו כטב"מים לגולן. "ההתנגדות האסלאמית בעיראק", קבוצת מיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק ובסוריה, פרסמה כי תקפה באמצעות כטב"ם בסיס של חיל האוויר בגולן. המיליציות מסרו כי הן "ימשיכו בפעולות במהלך הרמדאן במסגרת התמיכה ברצועת עזה". (ליאור בן ארי)
00:27 - הקבינט אישר את המנדט למשלחת לקטאר: "נכנסים למו"מ, קשה להיות אופטימיים". צוות ניהול המו"מ עוצב בקבינט ניהול המלחמה, שהתכנס כאמור לפני הקבינט המורחב. הקבינט המורחב דן בכך, ואישר את הנושא. הקבינט גם הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לדון בפרטים טקטיים.
צוות המו"מ ביקש שיתנו לו "חבל משמעותי לנהל את המשא ומתן כדי שיהיה אפשר לשפר את העסקה - ולהביא מתווה שיהיה אפשר לעמוד מאחוריו". בכיר ישראלי ציין: "אנחנו צריכים לשנות את העסקה, חשוב שנגיע לקטאר עם גמישות משמעותית". (איתמר אייכנר)
11 צפייה בגלריה
דדי ברנע ראש המוסד
דדי ברנע ראש המוסד
ראש המוסד דדי ברנע
(צילום: חיים צח לעמ)
00:23 - צבא ירדן: זוהו תנועות אוויריות חשודות סמוך לגבול עם סוריה. צבא ירדן הודיע כי מערכת ההגנה האווירית שלו זיהתה תנועות אוויריות חשודות ממקור לא ידוע לאורך הגבול עם סוריה. לפי הודעת הצבא, "מטוסי חיל האוויר טסו כדי להבטיח שהמרחב האווירי אינו נתון תחת איום כלשהו".