סגור
עמית לנג מנכ"ל מקורות
עמית לנג מנכ"ל מקורות. הוחלט על שימוע לאור ממצאים "חד משמעיים, קשים ובלתי קבילים" (צילום: עמית שעל, משה שי)

מקורות החליטה להדיח עובדת בכירה שהואשמה בהתעמרות בעובדים

הטענות נגד הבכירה בחברה נבדקו במשך מספר חודשים בידי השופטת בדימוס, יפית זלמנוביץ ובדו"ח נכתב כי הם "חד משמעיים, קשים ובלתי קבילים". ועד עובדי מקורות מתנגד בתוקף למהלכים נגד העובדת ובמחאה על זימונה לשימוע החל בשיבושי עבודה באתרי החברה

סערה בחברת המים מקורות בעקבות כוונת הנהלת החברה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד עובדת בכירה בחטיבה למשאבי אנוש, שהועלו כלפיה טענות על התעמרות כלפי עובדים.
גורמים שמעורבים בנושא אמרו כי הטענות נגד העובדת הבכירה נבדקו במשך מספר חודשים בידי השופטת בדימוס, יפית זלמנוביץ. הם הגדירו את הממצאים שעלו מדו"ח השופטת הבודקת "חד משמעיים, קשים ובלתי קבילים". עוד נודע, כי עם קבלת דו"ח הבדיקה, הנהלת מקורות דיווחה על הממצאים שעולים ממנו לרשות החברות הממשלתיות.
ועד העובדים מתנגד בתוקף למהלכים נגד העובדת ובמחאה על זימונה לשימוע שנקבע להיום (א'), החל בשיבושי עבודה באתרי החברה שפוגעים באספקת חומרי גלם וציוד, אך שיבושים אלה לא פוגעים באספקת המים הסדירה. על רקע הסערה שפרצה בחברה, שכללה גם צעקות מצד יו"ר הוועד כלפי יו"ר החברה, יצחק אהרונוביץ' והמנכ"ל שלה, עמית לנג, הוחלט לקיים את השימוע לעובדת בשבוע הבא.
"מטריד מאד שוועד עובדים שאמור להגן על העובדים – יוצא נגד מהלכים מתבקשים כלפי גורם בכיר שמתעמר בעובדיו", אמר לכלכליסט גורם שמעורה בפרטים.
לדברי יו"ר הוועד, אילן הללי "בשלב זה מדובר בשיבושי עבודה מינוריים, לצד מהלכינו להכרזה על סכסוך עבודה בחברה. הניסיון לפטר את העובדת נועד לאפשר למנות במקומה מינוי פוליטי ולא נאפשר את הדבר". גורם בהנהלת מקורות דחה את הטענה והכחיש אותה.
בלי קשר לאירועים האמורים, סמנכ"ל משאבי האנוש של מקורות, אשר בן שושן, הודיע למנכ"ל, עמית לנג על התפטרותו. בן שושן מכהן בתפקיד יותר מארבע שנים, וביקש לסיים את תפקידו מיידית בשל הצורך לאייש תפקיד בחברה אחרת.