סגור

לראשונה בישראל: אוטובוסים בינעירוניים מונגשים לבעלי מוגבלות

החל ממחר יחלו לפעול שלושה אוטובוסים דו-קומותיים מונגשים בקו 190 של אגד, שנוסע בין ראשל"צ לתל אביב. האוטובוסים המונגשים ייפעלו לאחר מכן גם בקווים בינעירוניים אחרים

אוטובוס בינעירוני דו-קומתי שיהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות יופעל לראשונה בקו 190 של אגד, הנוסע בין ראשון לציון לתל אביב.
החל ממחר ובמהלך השבועיים הקרובים ישולבו בקו שלושה אוטובוסים דו-קומתיים נוספים שיפעלו לאחר מכן גם בקווים בינעירוניים אחרים.


האוטובוס הדו-קומתי של חברת MAN הגרמנית יופעל במסגרת פיילוט שמשרד התחבורה עורך, האוטובוס יכיל 73 מקומות ישיבה. בקומה הראשונה של האוטובוס הותקנה עמדה מיוחדת לעגלת נכים ורמפה המאפשרת עליה קלה ונוחה לאנשים עם מוגבלות.

2 צפייה בגלריה
אוטובוס מונגשים 2
אוטובוס מונגשים 2
אוטובוס מונגש מבפנים
(משרד התחבורה)

לפי משרד התחבורה, במסגרת הפיילוט, תיבחן מידת ההתאמה של דגם האוטובוס לתנאי האקלים הישראליים ולתוואי השטח המקומיים, כמו כן תבחן מהירות נסיעת האוטובוס, זמני העלייה והירידה ממנו, שימוש בקומה העליונה ועוד.
מלבד הפיילוט החדש, כלל האוטובוסים הבינעירוניים בישראל אינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות ולנסיעה של אנשים עם מוגבלות, הורים עם עגלות וקשישים. משרד התחבורה מודע לבעייתיות של המצב הנוכחי, ובחודש אוגוסט שנה שעברה אף פרסם קול קורא לציבור "לבחינת הפעלת אוטובוסים בינעירוניים נגישים".
במסמך מתואר כי "במסגרת מדיניות המשרד לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית והנגשתה לציבור, מעוניינת הממשלה להפעיל אוטובוסים בינעירוניים נגישים מעבר להוראות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ובכלל זה הנגשת האוטובוסים למתניידים בכיסא גלגלים ו/או קולנועיות". כמו כן, מספר דוחות של מרכז המחקר והמידע של הכנסת הוכנו בנושא הנגשת התחבורה הציבורית.

2 צפייה בגלריה
אוטובוס מונגשים
אוטובוס מונגשים
אוטובוס מונגשים
(משרד התחבורה)

במסגרת הסכמי התקציב הנוכחי הוחלט להקציב סכום של 96 מיליון שקל להנגשת התחבורה הציבורית, כאשר 35 מיליון שקל מהסכום יגיעו לחברה הערבית. יש לציין שמדובר בסכום שלא יאפשר לבצע שינוי משמעותי שיוביל להנגשה של מרבית האוטובוסים הבינעירוניים לאנשים עם מוגבלות.
שרת התחבורה ובטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "ההתעקשות שלנו על תקציב לשיפור הנגישות בתחבורה הציבורית הובילה להישג מדהים – 96 מיליון שקל שיושקעו בציבור שצריך לקבל את מיטב המשאבים על מנת להתנייד בצורה טובה ונוחה, בכל מצב תפקודי שהוא. הפיילוט המשותף הזה הוא עוד תחנה בדרך להפיכת התחבורה הציבורית לשוויונית יותר, תחבורה לכולם ולכולן".