סגור

הוקמו מפרצי חירום בכביש 6 - כחלק מפרויקט של 90 מיליון שקל

חברת חוצה ישראל ומשרד התחבורה השלימו את הקמתם של ארבעה מפרצי חירום - שני מפרצים לכיוון דרום, בין מחלף נחשונים למחלף בין שמן ובין מחלף נשרים למחלף שורק; ושני מפרצים לכיוון צפון, בין מחלף עירון למחלף עין תות ובין מחלף שורק למחלף נשרים

חברת חוצה ישראל ומשרד התחבורה השלימו את הקמתם של ארבעה מפרצי חירום בכביש 6. מדובר בשני מפרצים לכיוון דרום, בין מחלף נחשונים למחלף בין שמן ובין מחלף נשרים למחלף שורק; ושני מפרצים לכיוון צפון, בין מחלף עירון למחלף עין תות ובין מחלף שורק למחלף נשרים.
בניית מפרצי החירום היא חלק מ"תוכנית לשיפור הבטיחות בכביש 6" שמקדם משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, בהשקעה של כ-90 מיליון שקל. הפרויקט כולל הקמה של תשעה מפרצי חירום וארבעה מפרצי מנוחה לאורך הכביש. חברת 'דרך ארץ', זכיינית הקטע המרכזי של כביש 6, אחראית לתכנון וביצוע בקטעים שבאחריותה.
2 צפייה בגלריה
מפה מפרצי חירום חדשים ב כביש 6 קטע מרכזי
מפה מפרצי חירום חדשים ב כביש 6 קטע מרכזי
מפת מפרצי החירום החדשים
(חוצה ישראל)
מטרתם של מפרצי החירום היא לאפשר חניה בטוחה במקרי חירום. אורכם של כל אחד ממפרצים הוא 350 מטר ורוחבם 10 מטר. הקמה של מפרץ חירום דורשת את הרחבת השול בכדי לאפשר עצירת חירום בטוחה של כלי רכב לרבות משאיות, מבלי שיבלטו מחוץ לגבולות השול.
כאמור, התוכנית כוללת גם את הקמתם של ארבעה מפרצי מנוחה לאורך הכביש. בניגוד למפרץ חירום, מפרצי מנוחה כוללים הפרדה פיזית המאפשרת חניה מקבילה בצד הדרך, ומשמשים לעצירות קצרות לצרכי תפעול והתרעננות. אורך מפרצי המנוחה הוא כ-600 מטר ורוחבם הוא כ-30 מטר. במפרצים אלו יש מקומות חניה למשאיות, לאוטובוסים ולכלי רכב פרטיים, חנות נוחות, שירותים ופינות ישיבה לרווחת משתמשי הדרך.
2 צפייה בגלריה
מפרץ 195 לכיוון צפון כביש 6
מפרץ 195 לכיוון צפון כביש 6
מפרץ בק"מ ה- 195, בין מחלף עירון למחלף עין תות, לכיוון צפון
(צילום: דרך ארץ)
שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "התוכנית לשיפור הבטיחות בכביש 6 נועדה לאפשר תנועה מהירה וזורמת, תוך שמירה על ערנות הנהגים ובטיחותם".
מחברת חוצה ישראל נמסר כי "במהלך השנים גדל מספר המשתמשים בכביש 6, שהפך לעורק תחבורה ראשי של מדינת ישראל. החברה מנהלת מעקב צמוד אחר יישום היבטי הבטיחות בכביש, ומקדמת באופן שוטף שיפורים בטיחותיים לרווחת משתמשי הדרך".