סגור

אברהם מנלה: חבר ועדת סל התרופות וגם לסימון מזון

מנלה, מנכ"ל חברה קדישא תל־אביב, הוא האיש הכי קרוב לשר השיכון יעקב ליצמן ואחד האנשים החזקים ביותר בחסידות גור

אברהם מנלה, מנכ"ל חברה קדישא תל־אביב, הוא האיש הכי קרוב לשר השיכון יעקב ליצמן ואחד האנשים החזקים ביותר בחסידות גור. ליצמן בחר בו לשמש כחבר ועדת סל התרופות לא פחות מחמש פעמים (בשנים 2012, 2013, 2017, 2019 ו־2020) וכבר אז מינויו גרם להרמת גבה שכן עלתה התהייה מה הקשר בין מנכ"ל חברה קדישא ואיש עסקים לוועדת הסל אשר מחליטה אילו תרופות וטכנולוגיות רפואיות חדשות כדאי לבחור.
2 צפייה בגלריה
אברהם מנלה
אברהם מנלה
אברהם מנלה
(צילום: רונן מחלב)
אתמול נחשף בכלכליסט כי נכון ל־2020, הפעם האחרונה שהוא כיהן כחבר בוועדה, ערב פרישתו של ליצמן ממשרד הבריאות ומינויו לשר השיכון, הוא היה בעל זיקה או מקושר לכל נציגי הציבור בוועדה.
2 צפייה בגלריה
אינפו אברהם מנלה
אינפו אברהם מנלה
אינפו אברהם מנלה
אלא שעוד יותר מפתיעה היא השתתפותו של מנלה בוועדה לסימון מוצרי מזון, במסגרת אחת הרפורמות שעוררה הכי הרבה התנגדויות, בעיקר במגזר הפרטי. לאותה ועדה נבחרו לא פחות מ־21 חברים, לרבות דוקטורים ופרופסורים בתחומי הרפואה וגם פקידים בכירים במשרדי הממשלה - וגם מנלה. גם במקרה זה לא ברור מה הקשר בין מנהל מחוז בארגון קבורה לבין הרפורמה בתחום המזון.
מנלה – בעל תואר ראשון במשפטים ובעל תואר שני במדיניות ציבורית - הפך בשנים האחרונות, בעיקר מאז 2015 כשהחרדים שבו לשלטון תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ל"מבוקש" מאוד לכהונה בדירקטוריונים והוא מכהן במגוון חברות, בין היתר בחברת החשמל, במגן דוד אדום, בחברה הציבורית רותם שני, בחברות העירוניות של תל אביב אחוזות החוף ועזרה ובצרון, של חברה הממשלתית תש"ן, של אלייד נדל"ן מקבוצת אלייד של יצחק סוארי, ושל חברת הבנייה הציבורית מצלאוי, בשליטת סמי וקלרה מצלאוי.