סגור

גפני במכתב לראש הממשלה: הקם ועדת חקירה לאסון מירון

במכתב דורש יו"ר ועדת הכספים להקים ועדת חקירה שתחקור את האירוע ותציע הצעות שיאפשרו להסדיר את המקום מבחינה הלכתית, הנדסית ובטיחותית. בנוסף הוא מדגיש כי במקביל בכוונתו "להמשיך בדיוני ועדה בנושא כדי שנוכל להציע פתרונות לעתיד"

בדיון שנערך בוועדת הכספים אתמול (ג') הציע יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, למנות ועדת מנכ"לים, בראשות הרב הראשי, שתבדוק כיצד ניתן לתקן את הליקויים באתר מירון. זאת בעקבות האסון שהתרחש שם לפני כשבועיים. לעומת זאת, חברי הכנסת שהשתתפו בדיון (בעיקר מ"גוש השינוי") סברו כי הדרך הנכונה היא להקים ועדת חקירה על פי חוק ועדות חקירה. גפני לא התנגד, אך חשב שאין לקשור בין הנושאים.
2 צפייה בגלריה
ח"כ משה גפני יהדות התורה ועידת התחזיות
ח"כ משה גפני יהדות התורה ועידת התחזיות
ח"כ משה גפני
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היום שלח גפני מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מציג את עמדת חברי ועדת הכספים ותומך בה באופן אישי. במכתב דורש גפני להקים ועדת חקירה שתחקור את האירוע ותציע הצעות שיאפשרו להסדיר את המקום מבחינה הלכתית, הנדסית ובטיחותית. המטרה היא שיתאפשר ליישם את המלצותיה בהקדם האפשרי.
תמיכתו של גפני בהקמת ועדת חקירה ממלכתית - והעובדה שחזר בו מהעמדה הספקנית שהביע אתמול - סוללת למעשה את הדרך להקמתה, לאחר שהתהליך התעכב עד עתה.
בנוסף מדגיש גפני במכתבו כי במקביל בכוונתו "להמשיך בדיוני ועדה בנושא זה על מנת שנוכל להציע פתרונות לעתיד, שמקרה מסוג זה לא יחזור על עצמו". במכתב לראש הממשלה אין התייחסות לרעיון ועדת המנכ"לים.
2 צפייה בגלריה
מכתב משה גפני לראש הממשלה האסון במירון
מכתב משה גפני לראש הממשלה האסון במירון
המכתב ששלח גפני
(צילום מסך)