סגור

ביידן: ישראל תאבטח את הרציף בעזה; 7 לוחמים נפצעו בינוני וקל בפיגוע בשומרון

קרובי חטופים חסמו את כביש 1; נפילות בשטחים פתוחים בגליל, צה"ל תקף בלבנון; מועצת הביטחון תדון באלימות המינית של חמאס; לראשונה: הגדוד החרדי ביצע פשיטות בעזה; דיווחים: חמישה הרוגים ברצועה מפגיעת מצנח סיוע אמריקני

23:45 - גורמים אמריקניים ל-NBC: "התקווה היא שהרציף בעזה יהפוך למבצעי תוך 30 יום". גורמים אמריקניים אמרו לרשת NBC כי התקווה היא שהרציף הימי שיוקם בחופי עזה, שמטרתו להגדיל משמעותית את הסיוע ההומניטרי לרצועה, יהפוך למבצעי תוך 30 יום - אך הודו שיעד ריאלי יותר הוא בין 45 ל-60 ימים. הגורמים תיארו את הרציף שיוקם ככזה שדומה למבצעי פריקת ציוד ומטען מספינות בחופים ללא נמלים מוסדרים, כאלו שהצבא האמריקני עורך מעת לעת.
22:30 - ביידן: ישראל תאבטח את הרציף בעזה. היעד האמריקני: 2 מיליון ארוחות ביום. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הצהיר הערב (יום ו') כי ישראל תאבטח את הרציף הימי שיוקם בחופי עזה, שמטרתו להגדיל משמעותית את הסיוע לרצועה. במקביל, הפנטגון חשף פרטים חדשים על התוכנית האמריקנית, ומסר כי היעד בסופו של דבר הוא לספק מדי יום שני מיליון ארוחות לפלסטינים ברצועה - כמעט כל אוכלוסייתה, שמונה 2.3 מיליון איש.
כפי שכבר דווח אמש, בפנטגון הבהירו הערב כי בניית הרציף תושלם רק בעוד כמה שבועות. דובר משרד ההגנה בוושינגטון הדגיש כי חיילים אמריקנים לא יוצבו במסגרת היוזמה על אדמת הרצועה, ובדומה לנשיא ביידן ציין: "אנחנו עובדים על הפרטים מול בעלות בריתנו, כדי לכלול היבט של אבטחה ישראלית". הדובר העריך כי במיזם ייקחו חלק 1,000 חיילים אמריקנים, שלא אמורים לפעול כאמור על עזה עצמה.
7 צפייה בגלריה
תושבים ב רצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו ב משאיות סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
תושבים ב רצועת עזה נושאים שקי קמח שהובאו ב משאיות סיוע הומניטרי מלחמה בעזה
תושבים ברצועת עזה נושאים שקי קמח
(צילום: REUTERS/Kosay Al Nemer)
19:55 - הותר לפרסום: 7 לוחמים נפצעו באורח בינוני וקל בפיגוע המטען בשומרון. דובר צה"ל עדכן כי הפצועים בפיגוע השלכת המטען בשומרון הם שבעה לוחמים, בהם שלושה באורח בינוני וארבעה במצב קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ומשפחותיהם עודכנו. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות אחר המחבלים. (ynet)
18:38 - לאחר כשעה: מחאת משפחות החטופים פונתה, כביש 1 נפתח לתנועה. המשטרה הודיעה כי פונתה מחאת משפחות החטופים, שחסמו את כביש 1 במשך כשעה, והתנועה פועלת כסדרה. (מאיר תורג'מן)
18:30 - ירי לגליל: 7 רקטות שוגרו, 2 מהן יורטו. שבעה שיגורים זוהו מלבנון לשטח ישראל, בהמשך לאזעקות שהופעלו לפני זמן קצר בכמה יישובים בגליל העליון. שתי רקטות יורטו, וחמש נפלו בשטחים פתוחים. (נינה פוקס)
17:46 - קרובי חטופים חוסמים את מחלף דניאל בכביש 1, עם צמיגים בוערים וכלובים. משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 במחלף דניאל, המחבר את הכביש עם כביש 6. המשפחות קראו לשחרור החטופים המוחזקים בשבי בעזה, ואף פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו: "תהיה הראש, התעלם מבן גביר וסמוטריץ' והחזר הביתה את מי שהפקרת". (רועי רובינשטיין)
7 צפייה בגלריה
מחאה של משפחות החטופים חטופים בכביש 1 באזור מודיעין 8.3.24
מחאה של משפחות החטופים חטופים בכביש 1 באזור מודיעין 8.3.24
המחאה בכביש 1
17:07 - בלחץ ישראל: מועצת הביטחון של האו"ם תדון באלימות המינית של חמאס. מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום שני, ותדון בממצאי הדוח בנושא האלימות המינית של חמאס בטבח שבעה באוקטובר. שר החוץ ישראל כץ הודיע כי יצטרף לדיון לצד משפחות חטופים וחטופות.
"אני מתכוון להגיע ביחד עם משפחות החטופות על מנת להציג כל מעשי הטרור והפשעים של החמאס, לדרוש שהאו"ם יכריז על החמאס כארגון טרור, ולדרוש שחרור מיידי של כל החטופות והחטופים", אמר. "יפן הודיעה שהדיון יתקיים בשני הקרוב לאחר שהפעלנו לחץ יחד עם ארה"ב וגורמים נוספים על יפן, נשיאת מועצת הביטחון, לקבוע את הדיון בהקדם". (איתמר אייכנר)
7 צפייה בגלריה
מגזין נשים 2024 מפגינות נגד אלימות מינית במלחמת עזה בלונדון החודש
מגזין נשים 2024 מפגינות נגד אלימות מינית במלחמת עזה בלונדון החודש
מפגינות נגד אלימות מינית במלחמת עזה בלונדון
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
16:36 - ירי לגליל: שיגור אחד זוהה מכיוון לבנון, רקטה נפלה בשטח פתוח. שיגור אחד זוהה מכיוון לבנון לשטח ישראל, בהמשך לאזעקות שהופעלו לפני דקות אחדות יותר ביישובים שלומי ובצת שבגליל המערבי. הרקטה נפלה בשטח פתוח, ולא דווח על נפגעים. (יאיר קראוס)
16:22 - ארבעה פצועים בפיגוע השלכת מטען ליד חומש שבשומרון. ארבעה בני אדם נפצעו בפיגוע השלכת מטען במהלך פעילות צה"ל בשומרון, בהם שניים שפונו לבית החולים באמצעות מסוק. במהלך הפיגוע המחבלים פתחו באש סמוך להתנחלות חומש, ובהמשך השליכו גם מטען חבלה. החשודים בירי ובהשלכת המטען נמלטו, וכוחות צה"ל פתחו בסריקות. (אלישע בן קימון)
7 צפייה בגלריה
פיגוע בשומרון 8.3.24
פיגוע בשומרון 8.3.24
פיצוץ המטען בשומרון
15:45 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף בשורותיו - עלי אמין מרג'י מהעיירה בלידא שבדרום לבנון. הארגון הודיע על שלושה הרוגים מהבוקר, ועל 238 הרוגים מתחילת המלחמה. (ליאור בן ארי)
15:30 - נשיאת הנציבות האירופית: "מתכוננים להשקת המסדרון הימי לעזה". נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה כי "תורמים בינלאומיים מתכוננים להשיק מסדרון ימי לרצועת עזה ולהוביל לשם סיוע הומניטרי". לדבריה, "ספינה מתכוננת ליציאה מקפריסין כדי לבחון את הנתיב הימי. אנחנו מאוד קרובים לפתוח את המסדרון, בתקווה ביום שבת או ראשון הקרובים". בהמשך להצהרת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על הקמת מזח זמני ברצועה, גורמים אמריקנים אמרו כי ככל הנראה יעברו שבועות עד שיתחיל לפעול.

7 צפייה בגלריה
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין
אורסולה פון דר ליין
(צילום: EPA/CAROLINE BLUMBERG)

14:25 - הירי לצפון: רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגליל. שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגליל המערבי, לאחר המטח שבוצע לעבר שורת יישובים בצפון. (יאיר קראוס ואלישע בן קימון)
14:15 - צרפת, על רקע יום האישה: "לגנות את התקיפות המיניות שביצע חמאס". שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה אמר כי הוא "מגנה בתוקף כל שימוש באונס ככלי נשק, בכל מקום שבו הוא מתרחש", על רקע יום האישה הבינלאומי. לדבריו, "הקהילה הבינלאומית חייבת לגנות בבהירות ובנוקשות את האלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר". סז'ורנה התייחס בין היתר גם לתקיפות מיניות שלדבריו מבצעים חיילים רוסים באוקראינה.
13:55 - אזעקות בגליל העליון. אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובים שתולה, אביבים ונטועה שבגליל העליון.
13:35 - כוחות הביטחון חיסלו בשומרון מחבל מהג'יהאד שהיה מעורב בפיגועי ירי. כוחות הביטחון חיסלו בכפר סילת אל-חרתיה שבצפון השומרון את מוחמד עאדל מוחמד שלבי, פעיל בג'יהאד האיסלאמי שהיה מעורב בקידום פעולות טרור, ובהן פיגועי ירי. בביתו אותרו רובה M-16, מחסניות וציוד צבאי. בנוסף, עצרו כוחות הביטחון במהלך הלילה תשעה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. (אלישע בן קימון)


13:25 - דיווחים: הרוגים ברצועה מפגיעת מצנח סיוע אמריקני. כלי תקשורת ברצועה מדווחים כי כמה אזרחים נהרגו מפגיעת מנצח של סיוע הומניטרי אמריקני באזור מגדלי פיירוז, שממערב לעיר עזה. לפי ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'", חמישה בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו. (ליאור בן ארי ועינב חלבי)

7 צפייה בגלריה
הצנחת סיוע הומניטרי של צבא ארה"ב ב רצועת עזה 2.3.24 מלחמה בעזה
הצנחת סיוע הומניטרי של צבא ארה"ב ב רצועת עזה 2.3.24 מלחמה בעזה
הצנחת סיוע הומניטרי של צבא ארה"ב
(צילום: Aline MANOUKIAN / AFP)

13:15 - חיזבאללה הודיע על 2 הרוגים נוספים בשורותיו. חיזבאללה הודיע על שני הרוגים נוספים בשורותיו, האדי מחמוד חג'אזי ופדל עבאס כעור מהכפר בלידא שבדרום לבנון. הארגון הודיע על מותם של 237 מפעיליו מפרוץ המלחמה. (ליאור בן ארי)
12:50 - צה"ל תקף מפקדות צבאיות של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בדרום לבנון מפקדה צבאית של חיזבאללה בעיירה אל-מנסורי, ומפקדה נוספת של הארגון באזור בינת ג'בל. כמו כן, תקף אתמול צה"ל מבנה צבאי של חיזבאללה בתלוסה ובמג'דל זון שבדרום לבנון. לפי דובר צה"ל, בתום תקיפת המבנה זוהו פיצוצי משנה שהעידו על הימצאות אמצעי לחימה שאוחסנו בו. (אלישע בן קימון)


12:00 - לראשונה: גדוד נצח יהודה החרדי החל בפשיטות בעזה. גדוד נצח יהודה החרדי החל לבצע פשיטות לראשונה ברצועת עזה. במהלך הפשיטות, שבוצעו בבית חאנון שבצפון הרצועה, פעל הגדוד לסיכול והשמדת תשתיות טרור ואויב באזור. כמו כן, לוחמי הגדוד השמידו עמדות נ"ט ותצפית, פירי מנהרות וחיסלו מחבלים.



11:10 - משרד הבריאות בעזה: 30,878 נהרגו ברצועה מפרוץ המלחמה. משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, עדכן כי 30,878 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה מפרוץ המלחמה. לפי המשרד, 72,402 בני אדם נוספים נפצעו. (עינב חלבי)
09:35 - הותקף מקור שיגור הרקטות אמש מעזה לניר עוז, 15 מחבלים חוסלו במרכז הרצועה. אוגדה 162 תקפה את מקור שיגור הרקטות שנורו אמש מרצועת עזה לניר עוז, ואת המחסן שבו אוחסנו הרקטות. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו במקביל מנהרות לחימה, מבנה צבאי, פיר מנהרה ועמדת שיגור באזור. בשכונת חמד בעיר לוחמי חטיבה 7 השמידו משגרי רקטות, וכלי טיס חיסל שני מחבלים חמושים. במרכז הרצועה חיסלו לוחמי נח"ל כ-15 מחבלים ביממה האחרונה.


09:15 - תחקיר צה"ל על אסון משאיות הסיוע בעזה: "ירינו על חשודים - ולא לשיירה עצמה". מפקד פיקוד הדרום ירון פינקלמן הציג לרמטכ"ל הרצי הלוי את ממצאי תחקיר אסון משאיות הסיוע שאירע לפני כשבוע וחצי, שבמסגרתו נהרגו לפי דיווחים פלסטיניים יותר מ-100 בני אדם שהתנפלו עליהן. התחקיר מעלה כי כוחות צה"ל לא ירו אל עבר השיירה עצמה, אלא על כמה חשודים שהתקרבו לכוחות הסמוכים והיוו עליהם איום. לפי התחקיר, התקהלות אלימה של כ-12 אלף עזתים שבזזו את הסיוע הובילה לפגיעה משמעותית באזרחים מדוחק ומדריסת משאיות. (אלישע בן קימון)



08:25 - ארה"ב, בריטניה וצרפת: לכנס את מועצת הביטחון ולדון בדו"ח הזוועות ב-7 באוקטובר. ארה"ב, בריטניה וצרפת הגישו בקשה רשמית לכינוס חירום של מועצת הביטחון בעקבות בקשתו של שר החוץ ישראל כץ, על רקע ממצאי דו"ח האו"ם בנוגע לאלימות המינית שביצעו מחבלי חמאס במהלך טבח 7 באוקטובר ונגד חטופות וחטופים. חברות מועצת הביטחון ביקשו לקיים את הדיון בתדרוך פומבי של הנציגה המיוחדת של האו"ם לאלימות מינית בעימותים ומחברת הדוח פרמילה פאטן. כץ מסר כי "זהו ניצחון גדול לצדק ולמוסר בזמן שמזכ"ל האו"ם ממשיך לעצום עיניים כאילו לא קרה כלום". (איתמר אייכנר)

7 צפייה בגלריה
טבח בארי
טבח בארי
הטבח בבארי
(צילום: גדי קבלו)

08:10 - צבא ארה"ב: תקפנו אמצעי לחימה של החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי תקף "מתוך הגנה עצמית" בתימן מקומות שבהם אחסנו המורדים החות'ים ארבעה טילים נגד כלי שיט וכטב"ם אחד. פיקוד המרכז האמריקני הוסיף בחשבון ה-X שלו כי יורטו שלושה כטב"מים באזור מפרץ עדן שבים הערבי. בהודעה צוין עוד כי "פעולות אלו ננקטו כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים יותר עבור חיל הים של ארה"ב".