סגור

שלושה קצינים נפלו בחאן יונס; מתווה עסקה אפשרי חדש על הפרק

רס"ן דוד נתי אלפסי, רס"ן איליי לוי וסרן אייל מבורך טויטו שנפלו במערב חאן יונס שירתו בצנחנים כסמג"ד, מ"פ ומ"מ. צה"ל מעמיק את הלחימה במערב העיר ומתקדם לעבר יעדי חמאס ב"חטיבת הבית" של סינוואר ודף. מתווה העסקה האפשרי כולל שינוי תוואי הכוחות ברצועה, ושחרור החטופים לפי שלבים - נשים וגברים מבוגרים, גברים צעירים ולבסוף חיילים וגופות - תמורת שחרור משמעותי של אסירים

23:45 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון, בהן עמדות תצפית ומבנה צבאי. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור ועמדות תצפית של חיזבאללה במרחב הכפרים בליידא ועיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב מג'דל סלם. כך נמסר מדובר צה"ל. (יואב זיתון)



23:10 - הפוגה ארוכה, שחרור חטופים בשלבים: מתווה העסקה שעל הפרק. אחרי פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משפחות חטופים, שבמהלכה אמר להם כי יש יוזמה ישראלית לשחרור יקיריהם, נודע כי לפי המתווה האפשרי, ישראל נדרשת לשינוי בתוואי הכוחות בתוך רצועת עזה לתקופה מסוימת - דבר שאליו לא הסכימה עד עכשיו. כמו כן, במסגרת המתווה תהיה הפוגה ארוכה יותר מההפוגה בת השבוע בעסקה הקודמת, ושחרור החטופים יתבצע לפי שלבים - בהתחלה ישוחררו הנשים והגברים המבוגרים, בהמשך גברים צעירים ולאחר מכן חיילים וגופות. בנוסף, ישראל נדרשת לשחרור גדול יותר של אסירים, כולל כאלה שנחשבים "כבדים". המתווכים הבהירו לישראל כי נראה שיש התגמשות מצד חמאס, מתוך הבנה שישראל לא תתן הבטחה לסיום המלחמה. ישראל ביקשה הבהרות מקטאר ואמורה לקבל תשובות היום או מחר. בישראל אומרים כי אף אחד עדיין לא בטוח שחמאס ירד מהעץ, ובכל מקרה "כרגע יש סוסים ועגלה, ויש רק תחילה של רקימת מתווה".
21:35 - דיווח: איראן תעביר מאות מיליוני דולרים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי בעזה. ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל", כלי תקשורת במימון סעודי המזוהה עם האופוזיציה למשטר האיראני, דיווח על העברה מיידית של מאות מיליוני דולרים מאוצר המדינה של איראן לחמאס. הערוץ ציטט מקורות שטוענים שחלק מהתקציב הזה הגיע לחמאס כבר בשבוע הראשון של המלחמה, על מנת לשמור על תפקודו. לאיראן אינטרנשיונל נודע כי במהלך החודשים האחרונים, וברקע המלחמה, מסתמן כי הפרלמנט האיראני יעביר תוספת של מאות מיליוני דולר לתקציב כוח אל קודס, שנועד להעברה באופן מיידי לכוחות הפרוקסי שהוא מטפח בעזה – חמאס והג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני. (איתמר אייכנר)
20:55 - ארה"ב: נורמליזציה בין סעודיה וישראל עדיין אפשרית. דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג׳ון קירבי, אמר כי "אנחנו עדיין מאמינים שנורמליזציה בין ישראל וסעודיה היא אפשרית". קירבי ציין כי הנשיא ג'ו ביידן עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות, ואמר כי "כל פתרון כזה יוביל לפשרות". קירבי התייחס גם ללחימה ברצועת עזה, והדגיש כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה, אך אנחנו לא רוצים לראות בתי חולים כאזורי מלחמה. יש להגן עליהם עד כמה שניתן". קירבי הוסיף כי ארה"ב תומכת בהפוגות בלחימה במסגרת שחרור חטופים ישראלים.

19 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
דובר המועצה לביטחון לאומי ארה"ב ג'ון קירבי 6.12.13
ג'ון קירבי
(צילום: Anna Moneymaker/Getty Images)


20:15 - צה"ל השמיד מוצב אימונים גדול של חמאס ומנהרת טרור באורך 2 ק"מ בצפון הרצועה. לוחמי צה"ל פשטו בימים האחרונים על מוצב אל ג׳עברי, מוצב אימונים של חמאס במרחב דרג׳ תופאח בצפון רצועת עזה, שמהווה את אחד המרכזים הגדולים להכשרתם של מחבלים. במסגרת הפשיטה איתרו הלוחמים מתקן לאימון בתוואי תת קרקעי, מתחם בוחן מסלול להכשרת המחבלים, בריכת שחייה שבה התאמנו המחבלים לתרחיש של פשיטה מהים, סימולטור שמדמה ירי מרגמות ונשק אישי על כוחות צה״ל ומשרדים של מפקדי המוצב. כלל המבנים הושמדו על ידי הכוחות הלוחמים. במרחב המוצב אותר גם פיר המחובר למנהרה התקפית באורך 2 קילומטרים, שהושמדה גם היא על ידי לוחמי החטיבה. (יואב זיתון)



19:55 - ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה הטילו סנקציות נוספות נגד חמאס וחיזבאללה. ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה הודיעו על סבב סנקציות חדשות נגד חמאס ותומכיו, ובכלל זה בעליהם של בורסות פיננסיות שממלאות לפי הבית הלבן תפקיד מפתח בהעברת כספים ומטבעות קריפטו לרצועת עזה. בין השאר מדובר בבני משפחת הירזאללה ושמאלך, חלפני כספים וסוחרי קריפטו מעזה שהעבירו עשרות מיליוני דולרים מאיראן לחמאס. במקביל, ארה"ב הודיעה על סנקציות גם נגד חיזבאללה ותומכי ארגון הטרור, בהם חברת התעופה העיראקית "Fly Baghdad". לפי משרד האוצר האמריקני, החברה הטיסה לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק בסוריה משלוחי נשק המיועדים לחיזבאללה, לחברי משמרות המהפכה וקבוצות מיליציה איראניות. (דניאל אדלסון, ניו יורק)

19 צפייה בגלריה
עצרת של חיזבאללה חסן נסראללה
עצרת של חיזבאללה חסן נסראללה
עצרת של חיזבאללה
(Photo: EPA)

19:35 - נתניהו למשפחות החטופים: העולם ידרוש ערבויות, אם נפסיק את המלחמה - לא נוכל לחדשה. לדברי גורמים שנכחו בפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משפחות החטופים, ישראל הציגה מתווה עדכני לעסקה, שהוצג לחמאס דרך מתווך. עוד דווח כי נתניהו הביע נכונות לויתורים, ככל הנראה כאלה הקשורים לשחרור מסיבי של אסירים פלסטיניים, וכן טען כי הקבינט מאוחד בנושא הזה. במקביל, נתניהו אמר כי בעוד שאין על הפרק מבצע צבאי לשחרור חטופים, ככל שהלחץ הצבאי יתהדק אז יש סבירות גבוהה לאישור היוזמה הישראלית. בנושא הפסקת הלחימה אמר נתניהו כי "אין יכולת להפר הבטחה", וכי אם ישראל תסכים לסיום המלחמה, אזי תיאלץ לחתום על ערבויות בינלאומיות שאותן לא תוכל להפר. (איתמר אייכנר)
19:10 - ב"סקיי ניוז" בערבית דווח על פצועים בתקיפה ישראלית על בית במג'דל סלם שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
18:36 - הותר לפרסום: שלושה קציני צה"ל נפלו היום בקרבות במערב חאן יונס. דובר צה"ל התיר לפרסם את שמותיהם של שלושה חללי צה"ל שנפלו בקרבות בחאן יונס: רס"ן דוד נתי אלפסי (27) מבאר שבע, סמג"ד ב' בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה; רס"ן איליי לוי (24) מתל אביב, מפקד פלוגה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה; סרן אייל מבורך טויטו (22) מבית גמליאל, מפקד מחלקה בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.
19 צפייה בגלריה
סרן אייל מבורך טויטו רס"ן איליי לוי ו רס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל
סרן אייל מבורך טויטו רס"ן איליי לוי ו רס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל
סרן אייל מבורך טויטו, רס"ן איליי לוי ורס"ן דוד נתי אלפסי ז"ל
בנוסף, בקרב שבו נפלו השלושה, נפצע לוחם נוסף מגדוד 202, חטיבת הצנחנים באורח קשה. מלבדו נפצעו עוד שני לוחמים באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו. (יואב זיתון)
18:22 - יום "שקט" בצפון: לא הופעלו אזעקות, נ"ט נפל בשטח פתוח ללא נפגעים או נזק. ביישובי הצפון לא הופעלו היום אזעקות ולא נרשמו אירועים חריגים, מלבד שני מקרים של טילי נ"ט שנפלו בשטחים פתוחים, באזור נחל בצת, ללא נפגעים או נזק. (יאיר קראוס, יואב זיתון)
18:10 - גנץ נפגש עם שר ההגנה של צרפת: "מתקרב השלב שבו נידרש לפעולה רחבה בעומק לבנון". יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, נפגש עם שר ההגנה של צרפת, סבסטיאן לקורנו. מהמחנה הממלכתי נמסר כי "השר גנץ ביקש להביע את הערכתו לתמיכתו האישית של השר לקורנו ושל צרפת כולה במדינת ישראל ,וכן ביקש להודות גם לנשיא מקרון על מאמציו האישיים בנושא החטופים". עוד נמסר כי גנץ עדכן את לקורנו על התפתחויות המלחמה בעזה ועל הסיכוי להסלמה בגבול הצפון, והדגיש כי ישראל מתקרבת לשלב שבו תידרש לפעול באופן רחב בעומק שטח לבנון, כדי להסיר את האיום על אזרחיה ולדחוק את חיזבאללה הרחק מהיישובים על הגבול. (איתמר אייכנר)

17:40 - לחימה עזה בחאן יונס: צה"ל מסתער על "חטיבת הבית" של סינוואר, 50 מחבלים חוסלו. אוגדה 98 פתחה אמש במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס עם חטיבות הקומנדו, 7, גבעתי והצנחנים - שבה חוסלו 50 מחבלים מהבוקר. הכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים במקום ומתחילים להתקדם בתוכו אל מול יעדים של חמאס במרחב זה, כולל בסיסים צבאיים של פיקוד ושליטה.
לפני תחילת המתקפה התבצע מטס תקיפה נרחב של חיל האוויר. מדובר במרכז הכובד של חטיבת חאן יונס בחמאס, שנחשבת לחטיבת הבית של יחיא סינוואר ומוחמד דף. בניגוד לצפון הרצועה, במרחב הלחימה כעת יש אוכלוסייה מרובה יחסית שבה משתמש חמאס, ושם בוצע גם שיגור רקטי מבית החולים נאצר הסמוך לפני כשבוע.
צה"ל סימן את האזורים הרגישים האלו ובעיקרם את מחסות העקורים בעיר, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים. צה"ל הכין מראש לטובת פעולה זו הטעיות והונאות. פעולה זו תימשך לכל הפחות מספר ימים ועד לפירוק המסגרת המקומית של חמאס. את חוד הלחימה מובילות יחידות חטיבת הקומנדו שמיומנים בקרבות כירורגיים בתאי שטח צפופים שבהם התנסו כבר בצפון הרצועה. בתוך כך, צה"ל שחרר את חטיבת המילואים 179, שמוחלפת בחטיבה סדירה במשימת אחזקת פרוזדור נצרים. (יואב זיתון)
17:00 - צה"ל תקף שורת מטרות של חיזבאללה בלבנון, בהן מבנה צבאי שבו שהו מחבלים. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב מארון א-ראס שבדרום לבנון מבנה צבאי שבו שהו מחבלי חיזבאללה. לאחר תקיפת המבנה ניתן היה לראות פיצוצי משנה רבים, שהיעדו על הימצאות אמצעי לחימה במקום. בנוסף הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון. כוחות צה"ל תקפו גם בכמה מרחבים נוספים בדרום לבנון. (יואב זיתון)



16:30 - ההכרעה בהאג בנוגע לצו ביניים לעצירת המלחמה - בימים הקרובים. פחות משבועיים לאחר שנפתחו הדיונים בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בטענה שהיא מבצעת רצח עם ברצועת עזה, כבר בימים הקרובים צפוי בית הדין לפסוק בנוגע לצו הביניים לעצירת המלחמה, שהתובעת ביקשה להוציא. הדיון בתביעה כולה יכול להימשך זמן רב, אך הדרום אפריקנים מעוניינים לכפות על ישראל את עצירת המלחמה באמצעות צו הביניים. אם אכן יוצא צו כזה, וישראל תבחר שלא לכבדו, היא עלולה להתמודד עם סנקציות ובידוד בינלאומי. (נדב איל)

19 צפייה בגלריה
צוות התביעה של דרום אפריקה ב דיון ב בית הדין הבינלאומי ב האג ICJ 11.1.24 מלחמת עזה
צוות התביעה של דרום אפריקה ב דיון ב בית הדין הבינלאומי ב האג ICJ 11.1.24 מלחמת עזה
צוות התביעה של דרום אפריקה בהאג
(צילום: EPA/REMKO DE WAAL)

15:42 - 166 מפרוץ המלחמה: חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג בלבנון. חיזבאללה פרסם כי עלי סעיד יחיא, המכונה "ג'וואד", מא-טייבה בדרום לבנון, מת "כשאהיד בדרך לירושלים" . מדובר בהרוג 166 של ארגון הטרור הלבוני, מאז פרצה המלחמה. (ליאור בן ארי)

19 צפייה בגלריה
גבול הצפון לבנון חיזבאללה מלחמת עזה 9.1.2024
גבול הצפון לבנון חיזבאללה מלחמת עזה 9.1.2024
גבול הצפון (ארכיון)
(צילום: AFP)

15:10 - הקבינט המדיני-ביטחוני ייתכנס מחר בצהריים בצפון. הקבינט המדיני-ביטחוני ייתכנס מחר בשעה 15:00 בצפון. לדיון הוזמנו ראשי הרשויות מהאזור. בנוסף, הקבינט המדיני ביטחוני ייתכנס בקריה ביום חמישי בשעה 19:30. (איתמר אייכנר)
14:27 - הפלסטינים: "הפצצות מטורפות בחאן יונס". הרשויות הפלסטיניות ברצועת עזה, שפועלות תחת שלטון חמאס, מדווחות על "הפצצות מטורפות" בחאן יונס - שלטענתן לא מאפשרות לאנשיהן לפנות פצועים וגופות מאזורי הקרבות. במקביל, בתיעוד חדש מהעיר שבדרום הרצועה נראים טנקים, שנטען כי הגיעו למערב העיר. (עינב חלבי)

14:15 - נתניהו למשפחות חטופים: אין הצעה אמיתית של חמאס - יש יוזמה שלנו, ולא אפרט. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם נציגי משפחות החטופים במשרד רה"מ בירושלים, והתייחס לדיווחים על מגעים מחודשים לעסקה: "בניגוד למה שאומרים, אין הצעה אמיתית של החמאס - זה לא נכון. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה שאני יכול משום שיש כל כך הרבה דברים לא נכונים שוודאי מייסרים אתכם. לעומת זה יש יוזמה שלנו, ולא אפרט". (איתמר אייכנר)
19 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משפחות החטופים 22.1.24 מלחמת עזה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משפחות החטופים 22.1.24 מלחמת עזה
נתניהו עם נציגי משפחות החטופים
(צילום: דוברות רה"מ)
14:10 - נתניהו: עדיין לא קיבלנו הוכחה שהתרופות הועברו לחטופים. שר ההגנה של צרפת סבסטיאן לקורנו נפגש בביקורו בישראל גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהודעה מטעם לשכת רה"מ נמסר כי נתניהו הודה לו על חלקה של צרפת בעסקת התרופות לחטופים - אך הדגיש כי ישראל עוד ממתינה להוכחה שהתרופות הגיעו ליעדן. הוא הדגיש, כך נמסר, כי יש לעקוב אחרי יישום ההבנות.
עוד נמסר כי בפגישה דנו השניים בהרחבה בסוגיה הלבנונית: "ראש הממשלה הדגיש שהצורך להרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול מהווה יעד לאומי של מדינת ישראל, על בסיס עקרונות החלטת מועצת הביטחון 1701. ראש הממשלה אמר כי יעד זה יכול להתממש בדרכים דיפלומטיות או בדרכים אחרות". (איתמר אייכנר)
14:04 - גלנט לשר ההגנה הצרפתי: "ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם". שר הביטחון יואב גלנט נועד בלשכתו בקריה עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו, שמבקר בישראל, ואמר לו כי "גם אם חיזבאללה יחדול את האש באופן חד-צדדי, ישראל לא תנצור את האש עד שתבטיח את החזרת תושבי הצפון לביתם בביטחון, לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול". בכך למעשה שולל גלנט את ההצעה שפורסמה אתמול ב-ynet, ולפיה בכירים בצה"ל הציעו להכריז על 48 שעות של שקט בצפון, ואם הוא יופר - לתקוף בעוצמה בדרום לבנון.
עוד נמסר כי גלנט הודה לשר לקורנו על מחויבותה של צרפת לשינוי המצב הביטחוני בדרום לבנון, ולהרחקת כוחות חיזבאללה מהגבול: "שר הביטחון אמר בפגישה כי לצרפת תפקיד חשוב ברצון הבינלאומי לייצב את המצב הביטחוני בגבול הצפון, במסגרת המאמץ המדיני בהובלת הממשל האמריקני", נמסר. גלנט הדגיש כי ישראל מעדיפה לסיים את העימות עם חיזבאללה בהסדר מדיני: "עם זאת, אנו נערכים ליצירת מצב בטוח להחזרת התושבים, גם בדרך צבאית. מלחמה בצפון תהיה קשה לישראל, אך הרסנית לחיזבאללה ולבנון", אמר. (יואב זיתון)
19 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בלשכתו בקריה עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו 22.1.24 מלחמת עזה
שר הביטחון יואב גלנט בלשכתו בקריה עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו 22.1.24 מלחמת עזה
שר הביטחון יואב גלנט עם שר ההגנה הצרפתי סבסטיאן לקורנו
(צילום: שחר יורמן)
13:42 - צה"ל מתקדם בחאן יונס - והמוני פלסטינים בורחים לרפיח. המוני פלסטינים תועדו היום בורחים מחאן יונס שבדרום הרצועה, בצל הקרבות בעיר והדיווחים על התקדמות צה"ל באזור. הפליטים בורחים לפי הדיווחים דרומה, לרפיח. (עינב חלבי)
13:21 - הפלסטינים טוענים: 50 נהרגו בתקיפות צה"ל בחאן יונס מאז הלילה. משרד הבריאות ברצועת עזה, שפועל תחת שלטון חמאס, דיווח שבתקיפות צה"ל מאז אמש בחאן יונס נהרגו 50 פלסטינים ונפצעו 100 נוספים. "אנחנו מאמינים שקורבנות רבים לכודים מתחת להריסות באזורים שכוחות הכיבוש פלשו אליהם, והצוותים הרפואיים לא יכולים להגיע אליהם", אומר דובר המשרד אשרף אל-קודרה. מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים על התקדמות של כוחות צה"ל בעיר שנמצאת בדרום הרצועה, ונטען כי הם מנסים להגיע למערב העיר.
19 צפייה בגלריה
עשן מיתמר אחרי תקיפת צה"ל ב חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
עשן מיתמר אחרי תקיפת צה"ל ב חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
עשן מיתמר מהתקיפות בחאן יונס
(צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
13:04 - בפסגה האירופית בבריסל: שר החוץ כץ הניף את תמונת התינוק החטוף כפיר ביבס. שר החוץ ישראל כץ, שהגיע היום לכינוס בבריסל של שרי החוץ האירופיים - שצפוי להתמקד במלחמה בעזה - הציג בכניסה למפגש את תמונותיהם של התינוק כפיר ביבס, אמו ושל חטופות ישראליות נוספות שמוחזקות בשבי חמאס. כץ אמר שהגיע לדון ב"צורך הדחוף להחזיר את בני הערובה שלנו, כולל התינוק בן השנה כפיר ביבס וכדי להשיג גיבוי של האיחוד האירופי לישראל לפירוק חמאס, כדי להחזיר את הביטחון שלנו". (איתמר אייכנר)
19 צפייה בגלריה
שר החוץ ישראל כץ מציג תמונות חטופים ב כינוס שרי החוץ האירופיים ב בריסל 22.1.24 מלחמת עזה
שר החוץ ישראל כץ מציג תמונות חטופים ב כינוס שרי החוץ האירופיים ב בריסל 22.1.24 מלחמת עזה
(צילום: EPA/OLIVIER HOSLET)
12:51 - סוכל פיגוע דאעש: שני מחבלים נעצרו בירושלים עם חומרים להכנת מטעני חבלה. המשטרה ושב"כ הודיעו כי סיכלו יחד פיגוע טרור שתכננו שני מחבלים תומכי דאעש ממזרח ירושלים. בחודש שעבר, כך נמסר בהודעה משותפת של המשטרה ושב"כ, נפתחה חקירה בעקבות החשד נגד השניים - בני 19 ו-20 מראס אל-עמוד - והם נעצרו ב-26 בדצמבר. מארכם הוארך מאז, והיום צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום.
בחיפוש שערכו השוטרים בבתיהם נתפסו חומרים כימיים שונים שעל פי החשד החשד יועדו להכנת המטענים. כמו כן נמצאו דגלי דאעש וחמאס, מחברת עם פירוט אופן הכנת חומרי נפץ וממצאים נוספים. בחקירה, שאותה הובילו שב"כ והיחידה המרכזית של מחוז ירושלים, עלה כי שני המחבלים תומכים בדאעש ואף נשבעו אמונים לארגון הטרור הבינלאומי, ותכננו להכין מטעני נפץ ולבצע עמם פיגועים נגד כוחות הביטחון ונגד אזרחים. הם לא הספיקו לפני שנעצרו להשיג את כלל החומרים שתכננו בכדי להרכיב את המטענים. (רוני גרין שאולוב)

12:28 - הפלסטינים מדווחים על 40 הרוגים בהפצצות צה"ל במערב חאן יונס. משרד הבריאות בעזה, שפועל תחת שלטון חמאס, דיווח על 190 הרוגים פלסטינים ועוד 340 פצועים בתקיפות צה"ל ברצועה ביממה האחרונה. לפי נתוני המשרד שמצוטטים ברחבי העולם, מתחילת המלחמה נהרגו ברצועה 25,295 פלסטינים וכ-63,000 נוספים נפצעו.
במקביל, ברשת אל-גז'ירה נטען כי כ-40 פלסטינים, בהם ילדים, נהרגו בהפצצה ישראלית במערב העיר חאן יונס - אזור שאליו לפי הדיווחים הבוקר צה"ל מנסה להתקדם. ברשת הקטארית דיווחו עוד כי גופות ההרוגים פונו לבית החולים נאסר בעיר, וכי חלקן נקברו בין כותלי המתחם בשל קושי להעבירן למקומות אחרים (הפלסטינים טוענים כי כוחות צה"ל מבצרים את בית החולים הזה). עוד נטען בדיווח כי כוחות ישראליים "פותחים קברים" בבתי הקברות בחאן יונס, ומוציאים משם גופות. לאחרונה כבר דווח על פעילות שכזו ברצועה. (עינב חלבי)

12:15 - קרובי החטופים פוצצו דיון בוועדת הכספים: "אתם לא תשבו כאן, כשהם מתים שם". קרובי החטופים התפרצו לפני זמן קצר לדיון בוועדת הכספים של הכנסת, שבו נגיד בנק ישראל אמור היה להעניק סקירה של תקציב 2024, ודרשו מהח"כים לפעול לשחרור קרובי משפחותיהם: "לא מפקירים אף אחד. אתם לא תשבו כאן כשהם שם, קומו מהכיסאות!", דרשו. אחד מהם קרא: "זה סדר היום שלכם? ממשיכים כרגיל?". בהמשך תהה אדם נוסף: "על חמץ פירקתם ממשלה, ועל החטופים לא?". בני המשפחות גם הניפו שלטים שעליהם נכתב: "אתם לא תשבו כאן, כשהם מתים שם".
בעקבות המחאה הודיע יו"ר הוועדה משה גפני על "הפסקה", והשידור הישיר מהוועדה נקטע. גפני אמר לבני המשפחות: "העמדה לדעתי של כל חברי הוועדה, והעמדה שלי כפי שאמרתי אותה בפומבי וגם בפגישות עם ראש הממשלה, היא שפדיון שבויים הוא המצווה החשובה ביותר ביהדות - במיוחד שכאן מדובר על פיקוח נפש. פרישה מהקואליציה לא תועיל בשום דבר, לכן אלך לדבר עם רה"מ שזו עמדתנו. אני מבין את הכאב שלכם, אני חלק מכם, אני מרגיש את זה, נעשה הכול כדי שהילדים, האחים, הנשים יחזרו הביתה ובשלום. אני מודה לכם על זה". (סיון חילאי)

11:59 - דיווח: הרשות תסכים לקבל את כספי המיסים שלה, אחרי "הפשרה הנורבגית". רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית מדווחת מפי "גורם פלסטיני רשמי" כי הרשות הפלסטינית הסכימה לקבל את כספי המיסים שישראל גובה עבורה, יממה אחרי שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר את מתווה הפשרה בצל לחץ אמריקני - ובמסגרתו הכספים שמיועדים לרצועת עזה יועברו למשמורת בנורבגיה.
עד כה סירבה הרשות לקבל את כל הכספים שישראל גובה עבורה, כולל אלו שמיועדים ליהודה ושומרון, במחאה על ההחלטה הישראלית מתחילת המלחמה לקזז את הכספים שיועדו לעזה. הסירוב הפלסטיני עורר חשש בעולם מקריסה כלכלית של הרשות, וארה"ב לחצה על ישראל זמן רב להתפשר בסוגיה. (עינב חלבי)
19 צפייה בגלריה
אבו מאזן
אבו מאזן
יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס
(צילום: AFP)
11:58 - ההתקדמות בחאן יונס: קרבות עזים בקסבה, עשרות מחבלים חוסלו; פעילות מתחת לאדמה. צה"ל הודיע כי בשבועות האחרונים פועל צוות הקרב של חטיבת כפיר באזור חאן יונס שהדרום הרצועה, וכי במהלך הלחימה הכוחות חיסלו עשרות מחבלים, פשטו על עשרות תשתיות טרור והשתלטו על מפקדות של חמאס. בצה"ל מציינים כי זו הפעם הראשונה מאז הקמת חטיבת כפיר שלוחמיה פועלים בשטח הרצועה. הודעת צה"ל מגיעה על רקע הדיווחים הפלסטיניים על התקדמות ישראלית בחאן יונס.
בימים האחרונים, כך נמסר, פעלו לוחמי החטיבה בקסבה בחאן יונס שבשכונת בני סוהילה. "הכוחות איתרו בקסבה אמצעי לחימה רבים, נשקים, מטענים, רימונים, מחסניות ורקטות. באחת הפשיטות נמצאה והושמדה מחרטה ביתית ששימשה ליצירת כלי נשק", נמסר.
לחאן יונס עבר צוות הקרב החטיבתי אחרי שבתחילת התמרון פעל בצפון הרצועה, בשכונת שג'אעיה שבעיר עזה. "זוהי הפעם הראשונה שהחטיבה מתמרנת בשיתוף עם כוחות השריון, האוויר וההנדסה. הם פעלו כתף אל כתף בקרבות פנים אל פנים מול מחבלים, מעל ומתחת לקרקע", נמסר.
מג"ד דוכיפת, סגן אלוף סער, אמר: "במהלך הלחימה סרקנו מרחבים ניכרים במרחב הקסבה ובשכונות ובאיתורים הנוספים מצאנו אמל"ח, מצאנו המון תשתיות אויב, השמדנו את כולם. הלחימה התבצעה עם לא מעט כוחות הנדסיים מקצועיים נוספים שבשותפות (עמם) השמדנו פירים, הרסנו תשתיות תת-קרקעיות וחיסלנו מחבלים".
אמש יצאו לוחמי החטיבה מרצועת עזה לכמה ימים של התרעננות והעלאת כשירות. דובר צה"ל מסר כי הם הוחלפו בכוחות אחרים בחאן יונס: "לאחר מכן תמשיך החטיבה בפעילות מבצעית בהתאם להערכת המצב". (יואב זיתון)
19 צפייה בגלריה
כפיר צה"ל חיילים חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
כפיר צה"ל חיילים חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
19 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל כפיר חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
חיילים צה"ל כפיר חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
11:40 - דיווח על עוד תקיפות ישראליות בדרום לבנון. רשת אל-מנאר של חיזבאללה דיווחה על תקיפות ישראליות בשיחין וטיר חרפא שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)

11:38 - מפגינים ניסו לחסום את כביש הגישה לכנסת, ופונו בכוח: "בחירות עכשיו". כ-20 בני אדם חסמו את כביש הגישה לכנסת בירושלים בדרישה לקיום בחירות באופן מיידי. "מחזירים לעם את המנדט", נכתב על השלטים שהניפו. המשטרה פינתה אותם בכוח. (רוני גרין שאולוב)

11:06 - הפלסטינים: "עשרות הרוגים ופצועים" בחאן יונס, מטוסי קרב תוקפים ברפיח. דובר משרד הבריאות בעזה, אשרף אל-קודרה, טוען כי "הכיבוש הישראלי מבצע פשעים מחרידים" באזור מערב חאן יונס - וכי ישנם "עשרות הרוגים ופצועים" באזור. לטענתו, צה"ל מונע מאמבולנסים להגיע לשם כדי לחלץ את הפצועים ולפנות את הגופות. מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים על התקדמות של צה"ל בחאן יונס.
במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי מטוסי קרב ישראליים תוקפים באזור מעבר רפיח שבגבול עם מצרים. (עינב חלבי)
19 צפייה בגלריה
עשן מיתמר מ חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
עשן מיתמר מ חאן יונס 22.1.24 מלחמת עזה
עשן מיתמר מחאן יונס
(צילום: AFP)
10:21 - באיראן מעדכנים אחרי הדיווח על פיצוץ עז: "זה בגלל בום על-קולי ממטוס קרב". התקשורת הממלכתית באיראן דיווחה כי מקור רעש הפיצוץ העז שנשמע בצפון במדינה, באזור העיר התעשייתית גרמסאר, הוא בום על-קולי ממטוס קרב שטס באזור.
מוקדם יותר אמר בהנאם בחתיארי, ראש מחלקת התעשייה והכרייה של העיר, כי צוותים שערכו סריקות לא איתרו פיצוץ או שריפה כלשהי ביישובים באזור או באזורי התעשייה בעיר. גרמסאר שוכנת במחוז סמנאן, במרחק של 95 ק"מ דרומית-מזרחית לבירה טהרן.
10:17 - שר החוץ הצרפתי: "מקווה שהאיחוד האירופי יטיל סנקציות על מתנחלים אלימים". שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי מתכנסים הבוקר למפגש בבריסל שיתמקד במלחמה בעזה, ובשיחה עם כתבים לפני כן הם נשאו הצהרות בסוגיה. שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה התייחס בין היתר לטענות על גידול במקרי האלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים ביהודה ושומרון, ואמר כי הוא מקווה שבימים הקרובים יטיל האיחוד האירופי סנקציות על אותם מתנחלים.
גם שרת החוץ הגרמנייה אנלינה ברבוק דיברה לפני הכינוס: אחרי הסנקציות החדשות שהטיל האיחוד על חמאס בסוף השבוע, היא אמרה כי "פירוק" רשתות המימון של ארגון הטרור הפלסטיני הוא דבר חיוני כדי לקדם שלום. היא התייחסה גם לסערה סביב ההסתייגויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהקמת מדינה פלסטינית, ואמרה: "פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסכסוך".
19 צפייה בגלריה
שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה 22.1.24
שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה 22.1.24
סטפן סז'ורנה
(צילום: JOHN THYS / AFP)
09:44 - תיעוד מחאן יונס: "טנקים מתקדמים בעיר". הפלסטינים פרסמו תיעוד של טנק בכביש מול אזרחים בחאן יונס, ודיווחו כי "טנקים מתקדמים בעיר". (עינב חלבי)

09:44 - מחבלים שניסו לארוב ללוחמים ב"פרוזדור נצרים" במרכז הרצועה חוסלו. אגף השיקום במשרד הביטחון עדכן על עלייה בתגמולים המשולמים לנכי צה"ל ב-3.76% בחודש החל מינואר 2024, ובאופן רטרואקטיבי מחודש יולי 2023. העדכון כולל בנוסף מענק לפצועי המלחמה.
צה"ל הודיע כי במסגרת פעילות חטיבת "יפתח" הלילה במרכז רצועת עזה, חוסלה חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר הכוחות - שמאבטחים את "פרוזדור נצרים" שמבתר את צפון הרצועה מדרומה. בצה"ל מסרו כי בהמשך זוהו מספר מחבלים שניסו לארוב ללוחמים באזור - ובשיתוף פעולה נוסף עם חיל האוויר, הכווינו הלוחמים כלי טיס שחיסל את המחבלים.
בצפון הרצועה, כוחות מצוות הקרב של חטיבה 5 זיהו חוליית מחבלים חמושים. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו מחבל אחד, וכלי טיס שהכווינו חיסל את יתר המחבלים. מטוס קרב השמיד את המבנה הצבאי בו פעלה החוליה. (יואב זיתון)
09:16 - משרד הביטחון: מעלים את התגמולים המשולמים לנכי צה"ל. אגף השיקום במשרד הביטחון עדכן על עלייה בתגמולים המשולמים לנכי צה"ל ב-3.76% בחודש החל מינואר 2024, ובאופן רטרואקטיבי מחודש יולי 2023. העדכון כולל בנוסף מענק לפצועי המלחמה.
לפי ההודעה שפורסמה, כל נכה צה"ל יקבל תוספת של עשרות עד מאות שקלים בכל חודש. לדוגמה: נכה צה"ל עם 50% נכות ונשוי, שמקבל 11,370 שקלים בחודש יקבל תוספת של 427 שקלים החל מחודש ינואר 2024 - ומענק חד פעמי על ההפרשים מיולי 2023 ועד סוף השנה, המסתכמים בעוד 2,562 שקלים. פצוע בינוני שנקלט עקב פציעה במהלך הלחימה ב"חרבות ברזל", וקיבל מקדמות על סך 4,248 שקלים בחודש, יקבל מעתה 160 שקלים יותר ומענק חד פעמי של 474 שקלים מחודש אוקטובר ועד היום.
הדר קרמר, ראש היחידה לתגמולים, הטבות ורכב רפואי באגף השיקום במשרד הביטחון, אמרה: "עדכון התגמולים הינו פעולה נוספת של אגף השיקום לשיפור רווחתם של כלל נכי צה"ל ומהווה תוספת משמעותית לתגמול. אנו נמשיך לפעול למען נכי צה"ל ופצועי הלחימה המטופלים אצלנו ונעמוד לצידם על מנת להבטיח מענה מתאים לכלל צרכיהם". (יואב זיתון)
08:57 - שר החוץ האירופי: המצב בעזה נורא, הדרך של ישראל להשמדת חמאס - שגויה. שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל ממשיך למתוח ביקורת חריפה על ישראל, אחרי שבסוף השבוע האשים כי מימנה את חמאס כדי להחליש את הרשות הפלסטינית, וכעת אמר כי הדרך שלה להשמיד את ארגון הטרור שגויה. בורל, שכבר קרא לכפות מבחוץ על ישראל והפלסטינים את פתרון שתי המדינות, הוסיף: "מעתה אני לא אדבר על תהליך שלום, אלא תהליך לפתרון שתי מדינות". על המצב ההומניטרי ברצועה אמר כי "הוא לא יכול להיות גרוע יותר".
בורל אמר את הדברים בשיחה עם כתבים לפני כינוס שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי בבריסל, כינוס שצפוי להתמקד במלחמה בעזה. שר החוץ ישראל כץ ייפגש במהלך הכינוס עם השרים האירופים, ובנפרד ייפגש עמם גם שר החוץ של הרשות הפלסטיני ריאד אל-מליכי. (רויטרס)
08:46 - דיווח: פיצוץ עז בצפון איראן, באזור מרכז החלל שממנו משוגרים טילים. בתקשורת האיראנית מדווחים על פיצוץ עז שהתרחש באזור העיירה התעשייתית גרמסאר, במחוז סמנאן שבצפון איראן. נסיבות האירוע טרם ברורות, ולפי הדיווחים כוחות כיבוי אש הוזעקו לזירה. (רויטרס)
במחוז סמנאן, יצוין, שוכן מרכז חלל איראני שממנו משוגים משגרי לוויינים.
07:42 - לא רק קמח: ארה"ב ואירופה לוחצות על ישראל להעביר לעזה סיוע דרך נמל אשדוד. ארגון העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" מדווח הבוקר כי גורמים אמריקניים, בריטיים ואירופיים לוחצים על ישראל לאפשר הזרמה של סיוע לרצועת עזה ישירות דרך נמל אשדוד, במטרה להקל על המשבר ההומניטרי ברצועה. אחד הגורמים ששוחחו עם העיתון אמרו כי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן דחף לכך בשיחות שקיים במהלך ביקורו בארץ מוקדם יותר החודש.
לפי ההצעה שמקדמים בארה"ב ובאירופה, הסיוע ההומניטרי שמיועד לרצועה יועבר לנמל אשדוד דרך קפריסין, ומשם יוכנס לרצועה דרך מעבר כרם שלום. המעבר הזה, ששוכן במשולש הגבולות ישראל-מצרים-רצועת עזה, נפתח על ידי ישראל להכנסת סיוע לעזה בחודש שעבר - גם כן בעקבות לחץ אמריקני - וכעת נכנסות משאיות הסיוע גם דרכו וגם דרך מעבר רפיח בגבול של דרום הרצועה עם מצרים.
אולם עד כה הסיוע עצמו הגיע לשני המעברים הללו רק דרך מצרים, והמטרה לפי הדיווח היא ליצור אלטרנטיבה להעברת הסיוע ממצרים - תוך שמירה על דרישותיה של ישראל לבידוק ביטחוני קפדני של הציוד שמוכנס לרצועה. ב"ניו יורק טיימס" מציינים כי צעד קטן בדרך לפתיחת נמל אשדוד לסיוע לעזה הגיע ביום שישי אחרון, אז הודיע הבית הלבן כי ישראל הסכימה להעביר לעזה משלוחי קמח דרך הנמל. שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון אמר לאחר אותה הודעה של הבית הלבן: "אנחנו צריכים שהמשלוחים הללו יימשכו ושהנמל הזה יישאר פתוח לסיוע".
07:30 - חיזבאללה לקח אחריות על הירי לגליל המערבי. ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות על הירי שבוצע בלילה לעבר מרחב שומרה שבגליל המערבי. דובר צה"ל הודיע מוקדם יותר הלילה כי שלושה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים במרחב. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. (ליאור בן ארי)
2:00 - ארה"ב: שני לוחמי "אריות הים" שנעלמו בים האדום לא אותרו - והוגדרו הרוגים. פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע כי שני הנחתים מיחידת העילית "אריות הים" של הצי האמריקני - שנעדרים מאז יום חמישי שעבר - לא אותרו ומוגדרים כעת הרוגים. מפיקוד המרכז נמסר כי השניים, שהשתתפו במבצע לאיתור משלוח נשק איראני לחות'ים בים האדום, לא אותרו במהלך עשרה ימים של חיפושים מקיפים בהשתתפות כוחות אוויר וים מארצות הברית, יפן וספרד. לפי דיווחים, השניים ניסו לעלות לספינה באזור מפרץ עדן, ליד חופי סומליה, אך הים היה סוער - ואחד מהם נפל מסולם. השני קפץ למים כדי לסייע לו, ונעדר גם הוא. (רויטרס)
23:45 - "נתניהו אומר שלא נסכים לעסקה - ומוותר על אזרחי המדינה". אורין גנץ, אמה של עדן זכריה שנחטפה מהמסיבה ברעים ונרצחה בשבי חמאס, פנתה לקבינט בהצהרה מחוץ לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים: "ב-7 באוקטובר הבת שלי נחטפה, וב-12 בדצמבר קיבלתי גופה - אני לא רוצה שזה יקרה למשפחות האחרות. קבינט המלחמה, ראש הממשלה, אנחנו סומכים עליכם - אתם היחידים שיכולים להחזיר אותם. תעשו הכול, גם ויתורים קשים, עד שכל החטופים יחזרו".
גלעד קורנגולד, אביו של טל שוהם, שנמצא בשבי חמאס כבר 107 ימים, סיפר: "אנחנו המשפחה שהכי נפגעה במחדל הנוראי. שבעה מבני משפחתנו נחטפו לעזה, שלושה נרצחו. אנחנו יודעים שטל נלקח בחיים מהממ"ד - ומאז אין לנו סימן". קורנגולד הדגיש: "קיבלנו ידיעה שארה"ב הגישה בשם קטאר ומצרים הצעה שניתנת למשא ומתן, לא חייבים לקבל את כולה, אבל מדינת ישראל תמיד נגררת אחרי כולם ולעולם לא מציעה הצעה משלה". הוא פנה לנתניהו, ואמר: "לא ניתן להפקיר את 136 חטופים. לא הגיוני שעכשיו מתעלמים ומתחילים לספר לנו שהמלחמה ממשיכה. יש יותר ויותר גופות וזמנם הולך ואוזל. בתקופה שלך יירשם בפעם הראשונה בתולדות ישראל שראש הממשלה הזניח ונטש חטופים".
גבריאלה ליימברג, ששוחררה מהשבי אחרי 53 ימים עם בתה מיאה, ושניים מבני משפחתה נותרו מאחור. "פרננדו מרמן, אח שלי, וגיסי לואיס הר מוחזקים בשבי החמאס. אדוני ראש הממשלה, זו לא קלישאה כשאנחנו אומרים שהזמן שלהם אוזל. אני עומדת כאן ויכולה להעיד כל יום בשבי הוא גיהינום", אמרה. "אני לא מאחלת לאף אחד לחוות אפילו שעה אחת בתופת הזה. כשאתה אומר שקבלת עסקה תגרום לכך שמותם של החיילים שנהרגו יהיה לשווא אתה מוותר במילים אחרות על כל אזרחי המדינה שלך. החיילים והחטופים הופקרו במשמרת שלך. וזה הזמן להציל אותנו כחברה. זו חובתך הראשונה". (רוני גרין שאולוב)
19 צפייה בגלריה
משפחות החטופים חטופים ב מאהל מול ביתו של בנימין נתניהו ב ירושלים 21.1.24 מלחמה בעזה
משפחות החטופים חטופים ב מאהל מול ביתו של בנימין נתניהו ב ירושלים 21.1.24 מלחמה בעזה
משפחות החטופים בירושלים
(צילום: רפי קוץ)

19 צפייה בגלריה
משפחות החטופים חטופים ב מאהל מול ביתו של בנימין נתניהו ב ירושלים 21.1.24 מלחמה בעזה
משפחות החטופים חטופים ב מאהל מול ביתו של בנימין נתניהו ב ירושלים 21.1.24 מלחמה בעזה
(צילום: רפי קוץ)

22:40 - הפרויקטור האזרחי במלחמה פרש מתפקידו: "לא קיבל כלים וסמכויות". טל בסכס, הפרויקטור האזרחי לשיקום העורף, עוזב את תפקידו. הוא קיבל את ההחלטה מאחר שבשל קשיים ביורוקרטיים ומשפטיים, מרכז השליטה האזרחי (משל"ט) לא קיבל את הכלים והסמכויות הנדרשים. (צבי זרחיה)
22:35 - מאהל מחאה בירושלים: משפחות החטופים הקימו אוהלים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים. תחילה האוהלים הועמדו בכביש, שנחסם לתנועת כלי רכב - ולבסוף הועברו למדרכה. על אחד השלטים נכתב: "אוהבים את הילדים שלנו יותר מאשר שאנחנו שונאים את חמאס".
ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי "בשעה שהצעה גורלית לשחרור כל החטופים מונחת על השולחן בגיבוי אמריקני, קטארי ומצרי, אנחנו מצפים מראש הממשלה לומר בבירור: 'לא נפקיר שוב אזרחים, חיילות וחיילים שנחטפו במחדל אוקטובר. המשפחות הקימו הערב את מאהל 'הזמן אז"ל' בסמוך לביתו של ראש הממשלה בכדי להעביר לו מסר: לחטופים אין זמן. חייבים לקדם את העסקה עכשיו. אם ראש הממשלה החליט להקריב את החטופים שיגלה מנהיגות ויגיד את עמדתו ביושר לאזרחי ישראל". (רוני גרין שאולוב)
19 צפייה בגלריה
אוהלים שהקימו משפחות החטופים חטופים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים 21.1.24
אוהלים שהקימו משפחות החטופים חטופים מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה בירושלים 21.1.24
האוהלים בירושלים
(צילום: רוני גרין שאולוב)
20:55 - גלנט למשפחות החטופים: "סימנים ראשוניים להתקדמות בהשגת המטרות". שר הביטחון יואב גלנט נפגש בלשכתו עם משפחות חטופים, ואמר להן כי "הפעולה בחאן יונס בעיצומה, וישנם סימנים ראשוניים לכך שההגעה למקומות הרגישים ביותר לחמאס מקדמת אותנו בהשגת שתי מטרות העל במלחמה". לפי הודעת לשכת השר, גלנט פירט בפני בני המשפחות את העדכונים האחרונים מהמאמצים המבצעיים, המודיעיניים והמדיניים, הנעשים כדי להשיב את החטופים לישראל. (ynet)