סגור
הקברניט ארטילריה תותחנים מלחמת עזה
ירי ארטילרי לעבר עזה (צילום: דובר צה"ל)

קבינט המלחמה הרחיב את המנדט לצוות המו"מ; שני חמושים נעצרו בבקעת הירדן

המשלחת הישראלית למו"מ נחתה בקטאר, ראש השב"כ ואלוף (מיל') ניצן אלון אמרו לפני צאתם שאם המנדט לא יורחב - המו"מ לא יתקדם; רכז בישוב פצאל עצר שני חשודים שהיו חמושים בקלצ'ניקוב ללא התנגדות; אחרי הווטו הסיני-רוסי: מחר צפויה הצבעה נוספת במועצת הביטחון על נוסח הקורא ל"הפסקת אש מיידית"; קרובי 81 חטופים לביידן: מתוסכלים מנתניהו ומהקבינט

23:10 - שני חמושים נעצרו בשטח יישוב בקעת הירדן. רכז הביטחון ביישוב פצאל בבקעת הירדן עצר שני חשודים שהיו חמושים בנשק מסוג קלצ'ניקוב בשטח היישוב. מצה"ל נמסר כי החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים. (יואב זיתון)
22:31 - לפני צאת המשלחת לקטאר: קבינט המלחמה הרחיב את מנדט צוות המו"מ. בישיבת קבינט המלחמה הוחלט על הרחבה מסוימת של המנדט של צוות המו"מ לפני צאת המשלחת הישראלית לקטאר. ראש השב"כ ואלוף במיל' ניצן אלון אמרו לחברי הקבינט שאם המנדט לא יורחב - המו"מ לא יתקדם. בשלב מסוים הוזעק יו"ר ש"ס אריה דרעי לדיון, ובסופו של דבר הוחלט על הרחבה מצומצמת של המנדט שאפשרה את יציאת הצוות. (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
ניצן אלון אלוף במיל' מצטרף ל אינטר יוקר
ניצן אלון אלוף במיל' מצטרף ל אינטר יוקר
אלוף (במיל') ניצן אלון
(צילום: שאול גולן)
21:55 - קרובי 81 חטופים לביידן: מתוסכלים מנתניהו ומהקבינט, עזור לכוונם לדרך הנכונה. קרובי משפחה של 81 חטופים בשבי חמאס פנו במכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבו הביעו תסכול ודאגה מ"היעדר התקשורת והמחויבות המתמשכת" של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקבינט המלחמה, בכל הנוגע לשחרור החטופים. במכתב הממוען גם לסגנית הנשיא ובכירי הבית הלבן, ביקשו בני המשפחות את עזרת הממשל "בהכוונת ראש ממשלת ישראל לעבר דרך הפעולה הנכונה", כלשונם. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
20:50 - הבית הלבן: "פעולה ברפיח תהיה אסון, מתקרבים לעסקה". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך כתבים שערך כי בכוונת ארה"ב להבהיר לישראל את "דאגתה העמוקה" מפני פעולה ברפיח. לדברי קירבי, "ארה"ב מאמינה שזה יהיה אסון. לא ראינו תוכניות אמינות להזזת התושבים ברפיח". הוא התייחס גם לשיחות המו"מ לשחרור חטופים ואמר כי "אנחנו מאמינים שהפערים מצטמצמים ואנחנו מתקרבים לעסקה". דברי קירבי מגיעים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל תפעל ברפיח, גם ללא תמיכת ארה"ב. (דניאל אדלסון, ניו יורק)
9 צפייה בגלריה
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי
(צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
20:40 - המו"מ לעסקת חטופים: ראש המוסד נחת בקטאר. ראש המוסד דוד (דדי) ברנע נחת בקטאר, וצפוי להיפגש עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר, במסגרת המגעים לעסקת חטופים. (איתמר אייכנר)
19:10 - אחרי הווטו: הצעה ל"הפסקת אש מיידית" תעלה מחר במועצת הביטחון. אחרי הווטו שהטילו רוסיה וסין על ההצעה האמריקנית להפסקת אש ושחרור החטופים במועצת הביטחון, צפויה מחר הצבעה נוספת - על נוסח הקורא ל"הפסקת אש מיידית". על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ההצעה שהגיעה מצד קבוצת מדינות שאינן חברות קבועות במועצה, צפויה להתקיים מחר בשעה 16:00. (AFP)
9 צפייה בגלריה
משפחות החטופים באולם של מועצת הביטחון ב או"ם
משפחות החטופים באולם של מועצת הביטחון ב או"ם
משפחות החטופים במועצת הביטחון לפני כשבועיים
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
17:40 - המו"מ לשחרור חטופים: משלחת ראש המוסד בדרכה לדוחא. המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דוד (דדי) ברנע המריאה לפני חצי שעה ועושה דרכה לבירת קטאר, דוחא, שם היא צפויה להשתתף באורחת האיפטאר ולהתחיל בשיחות במסגרת המו"מ לשחרור חטופים. אמש מסרה לשכת ראש הממשלה כי בשיחות ישתתף גם ראש ה-CIA וויליאם ברנס. (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
דדי ברנע ראש המוסד
דדי ברנע ראש המוסד
דדי ברנע ראש המוסד
(צילום: חיים צח לעמ)
17:20 - לבנון: ממשיכים במגעים דיפלומטיים בינלאומיים כדי לעצור את תקיפות ישראל. ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי אמר כי "הממשלה ממשיכה במגעים דיפלומטיים בינלאומיים וערביים כדי לעצור את התקיפות הישראליות בלבנון". לדבריו, "תוצאות המגעים עד עכשיו חיוביות, אך אי אפשר להסתמך על עמדה חיובית או ערבות מהצד הישראלי. הוא הוסיף כי מהיום הראשון של המלחמה הורכבה ועדת חירום למען מעקב אחר המצב בדרום לבנון, וציין כי היא "ממשיכה בעבודתה כדי לסייע לעקורים כמה שאפשר". (ליאור בן ארי)
16:55 - בלינקן הזהיר את הקבינט: אתם מסתכנים בלהיתקע בעזה ובאובדן תמיכת העולם. הפגישה של קבינט המלחמה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התנהלה באופן מתוח מאוד. בלינקן הפעיל לחץ בסוגיית הפעולה ברפיח וסביב עסקת החטופים - בניסיון לשכנע את ישראל לאפשר חזרה של תושבים עזתים לצפון הרצועה. במקביל, בלינקן הזהיר את קבינט המלחמה שללא תוכנית ליום שאחרי - ישראל תאבד את תמיכת העולם ותמצא עצמה תקועה בעזה. (איתמר אייכנר)
16:16 - צה"ל תקף מבנה של חיזבאללה בדרום לבנון; יורטה מטרה חשודה בגליל המערבי. צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה באזור העיירה עייתא א-שעב בדרום לבנון. במקביל, מסר הצבא כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון בגליל המערבי. לאורך היום זוהו כמה שיגורים לעבר מטולה - וצה"ל תקף את מקורות הירי בשטח לבנון. (יואב זיתון)
15:45 - נתניהו: אמרתי לבלינקן שלא נוכל לנצח את חמאס מבלי להיכנס לרפיח. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. נתניהו ציין כי אמר לבלינקן ש"אנחנו מכירים בצורך לפנות את האוכלוסייה האזרחית מאזורי המלחמה וכמובן לדאוג גם לצרכים ההומניטריים ואנחנו פועלים לשם כך". הוא הוסיף כי "גם אמרתי שאין לנו דרך לנצח את החמאס בלי להיכנס לרפיח ולחסל את שארית הגדודים שם. אמרתי לו שאני מקווה שנעשה זאת בתמיכה של ארה"ב, אבל אם נצטרך - נעשה זאת לבד". (איתמר אייכנר)
9 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור ב ישראל 9.1.24
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ביקור ב ישראל 9.1.24
נתניהו ובלינקן בפגישה שקיימו בינואר
(צילום: לע״מ)
15:40 - רוסיה וסין הטילו וטו - והצעת ארה"ב ל"הפסקת אש מיידית" בעזה נפלה באו"ם. מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה האמריקנית שקראה ל"הפסקת אש מיידית" ברצועת עזה ולשחרור כל החטופים. 11 מדינות הצביעו בעד ההצעה, בעוד שרוסיה, אלג'יר וסין התנגדו. עם זאת, ההצעה נפלה בעקבות וטו שהטילו סין ורוסיה. (איתמר אייכנר)
15:20 - גנץ: שוחחתי עם בלינקן על המחויבות להמשיך במשימה בעזה, כולל ברפיח. יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ עדכן כי הדגיש בפגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן את המחויבות של ישראל להמשיך במשימה המבצעית ולפרק את התשתית הצבאית של חמאס, כולל ברפיח. גנץ הוסיף כי "ישראל תמשיך לאפשר פתרונות הומניטריים לסיוע לאוכלוסייה האזרחית בעזה, תוך הבטחה שהסיוע לא יגיע לידיים של החמאס". (איתמר אייכנר)

9 צפייה בגלריה
בני גנץ 18.2.24
בני גנץ 18.2.24
בני גנץ
(צילום: שלו שלום)

15:05 - תחקיר צה"ל: המחבל מפיגוע הירי בבנימין השתמש בנשק צלפים. המחבל שביצע את פיגוע הירי בבנימין השתמש בנשק צלפים והכין עמדות צליפה מסודרות. כך עולה מתחקיר צה"ל, שציין כי משך האירוע - שארך כחמש שעות - נבע מהעובדה שהזירה הייתה רחבה ופתוחה וללא סכנה לאזרחים או ליישובים סמוכים. לכן החליטו בצבא לפעול לאט. (יואב זיתון)
14:45 - גורם מדיני: בלינקן בארץ כדי לשכנע את רה"מ לאפשר חזרת עזתים לצפון הרצועה. גורם מדיני טען כי מטרת ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בישראל היא לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר מעבר בטוח של עזתים בחזרה לצפון הרצועה. למעשה, מדובר בדרישה המרכזית של חמאס במגעים לעסקה. במסגרת ביקורו בישראל דן בלינקן עם בכירים על עסקת חטופים, אך גם על הנורמליזציה עם סעודיה שעדיין נמצאת על הפרק. (איתמר אייכנר)
14:35 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בלימן, שלומי, ראש הנקרה, מצובה ובצת שבגליל המערבי.
14:20 - אזעקות הופעלו בכפר גלעדי שבאמצע הגליל ובמטולה.
13:20 - אחרי הפגישה עם נתניהו: בלינקן נועד עם חברי קבינט המלחמה. מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם חברי הקבינט לניהול המלחמה בקריה בתל אביב. זאת לאחר שנפגש בארבע עיניים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. (איתמר אייכנר)

9 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מגיע ל ישראל
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מגיע ל ישראל
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן מגיע לישראל
(צילום: AFP)

12:35 - מחבל מפיגוע הירי: מוג'אהד ברכאת מנסור מהכפר דיר איבזיע. המחבל שביצע את פיגוע הירי בבנימין שבו נפצעו שישה בני אדם הוא מוג'אהד ברכאת מנסור, בן 33 מהכפר הפלסטיני דיר איבזיע שבנפת רמאללה. מנסור ישב בעבר בכלא הישראלי, ועבד בעבר במשמר הנשיאות הפלסטיני. (אלישע בן קימון ועינב חלבי)
12:30 - צה"ל: יורטו שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו מלבנון לישראל. דובר צה"ל עדכן כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שתי מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לישראל. לפי דובר צה"ל, האזעקות מפני ירי רקטות וטילים שנשמעו בגליל הופעלו מחשש לנפילת שברי יירוט. (יאיר קראוס)
12:15 - האזעקות בצפון: מיירטים שוגרו לעבר "מטרות חשודות". האזעקות בשורת יישובים בגליל הופעלו לאחר שטילים מיירטים שוגרו בצפון לעבר מטרות חשודות שחדרו מלבנון, בצבא בודקים אם יורטו. (יואב זיתון)
11:43 - צה"ל ושב"כ מודים שבכיר חמאס לא נעצר בשיפא: "טעות אנוש". צה"ל ושב"כ עדכנו כי כמה תמונות של מחבלים שטרם נתפסו הוצגו "בשל טעות אנוש" בקולאז' שחשף דובר צה"ל של מחבלים שנעצרו בימים האחרונים על ידי כוחות הביטחון בבית החולים שיפא שברצועת עזה. צה"ל ושב"כ הוסיפו כי אותם מחבלים "נמצאים לפי המידע שברשותנו במרחב בית החולים ומתבצרים בו. הכוחות ממשיכים במאמץ להביא למעצרם". בין התמונות שהוכנסו בטעות לקולאז' הייתה זו של ראש אגף המבצעים של חמאס ראאד סעד. (יואב זיתון)

ה

11:40 - אחרי קרב של שעות: חוסל המחבל מהפיגוע בבנימין. המחבל מפיגוע הירי בבנימין חוסל בתום חילופי אש שארכו כמה שעות עם כוחות הביטחון. (אלישע בן קימון)
11:20 - הפיגוע בבנימין: 6 נפצעו, בהם שניים באורח קשה. שישה בני אדם נפצעו בפיגוע הירי בבנימין. שניים מתוכם נפצעו באורח קשה, והיתר באורח בינוני-קל. בצה"ל בודקים אם המחבל חוסל לאחר שהותקף על ידי מסוק קרב. (אלישע בן קימון)
11:10 - התרעות על חדירת כלי טיס עוין בשורת יישובים בגליל. התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו בגורן, חניתה, אילון, יערה, זרעית, אבן מנחם, שתולה, אדמית, שומרה, ערב אל עראמשה, נווה זיו, עבדון ומנות שבגליל.
10:40 - לפחות שלושה נפצעו בפיגוע בבנימין, בהם אחד במצב קשה. בית החולים בילינסון עדכן כי לפחות שלושה בני אדם נפצעו בפיגוע הירי בבנימין. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה, והיתר נפצעו באורח בינוני וקל. (אלישע בן קימון ורענן בן צור)
10:30 - מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל. (איתמר אייכנר)
10:00 - פינלנד: נחדש את המימון לאונר"א. פינלנד תחדש את המימון שלה לסוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א). כך הודיעה שרת החוץ של המדינה אלינה ולטונן.

9 צפייה בגלריה
מטה אונר"א עזה
מטה אונר"א עזה
מטה אונר"א בעזה
(צילום: Ali Jadallah/Anadolu Agency via Getty )
09:50 - הפיגוע בבנימין: מסוק קרב ירה לעבר המחבל, שמכותר בשטח פתוח. כוחות הביטחון ממשיכים לכתר את המחבל מהפיגוע בבנימין, כארבע שעות לאחר שירה לעבר מיניבוס ישראלי. מסוק קרב שהוקפץ לאזור ירה לכיוון המחבל, שמתבצר בשטח פתוח. (אלישע בן קימון)



09:00 - ניסיון הפיגוע בבנימין: חילופי אש עם לפחות מחבל אחד בשטח פתוח. כוחות הביטחון מנהלים חילופי אש עם מחבל אחד לפחות בשטח פתוח בצומת הפרסה בבנימין. זאת בהמשך לניסיון הפיגוע שאירע באזור מוקדם יותר. (אלישע בן קימון)
08:40 - המבצע בשיפא: כ-150 מחבלים חוסלו עד כה, אמצעי לחימה אותרו. כוחות צה"ל ושב"כ ממשיכים לפעול בבית החולים שיפא שבמערב העיר עזה, וחיסלו עד כה כ-150 מחבלים במקום. כמו כן, מאות חשודים נעצרו ואותרו אמצעי לחימה ותשתיות טרור. במרכז הרצועה תקפו מטוסי קרב פיר מבצעי ומבנה צבאי בתגובה לשיגור שיורט אמש לעבר קיבוץ בארי. בנוסף, בחאן יונס שבדרום הרצועה חוסלו מחבלים מטווח קצר והושמדו תשתיות טרור. (יואב זיתון)


08:30 - האזעקה שהופעלה בקיבוץ מנרה שבגליל העליון הייתה התרעת שווא. (יאיר קראוס)
08:15 - אוסטרליה ובריטניה: לפלישה קרקעית לרפיח עלולות להיות השלכות הרסניות. אוסטרליה ובריטניה מסרו בהצהרה משותפת כי עלולות להיות השלכות הרסניות ל"פלישה קרקעית" ישראלית לרפיח. זאת, לדבריהן, "בהתחשב במספר הגדול של העקורים שתופסים מחסה באזור, ובשל המחסור בשטחים בטוחים ברצועת עזה".

9 צפייה בגלריה
ההרס ב שאבורה רפיח 22.2.24 מלחמת עזה
ההרס ב שאבורה רפיח 22.2.24 מלחמת עזה
הרס ברפיח
(צילום מסך)

08:00 - אזעקה הופעלה בקיבוץ מנרה שבגליל העליון.
07:35 - מפקד האוגדה מנהל את הסריקות אחר המחבל בבנימין. מפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף יקי דולף ומפקד חטיבת אפרים אלוף-משנה נתנאל שמכה הגיעו לזירת הפיגוע בבנימין כדי לנהל את הסריקות אחר המחבל. מספר כלים אוויריים נמצאים באוויר לסריקה ולתקיפה, יחד עם כוחות רבים. (אלישע בן קימון)
07:00 - ניסיון הפיגוע בבנימין: צה"ל מנהל מצוד אחר המחבל, למקום הוקפץ מסוק קרב. כוחות צה"ל מנהלים מצוד אחר המחבל שירה לעבר מיניבוס ישראלי סמוך לצומת הפרסה שבין ההתנחלויות דולב וטלמון שבבנימין. גם מסוק קרב הוקפץ למקום. לא היו נפגעים מהירי, אך נגרם נזק למיניבוס. (אלישע בן קימון)
06:30 - ניסיון פיגוע בבנימין: מחבל ירה לעבר מיניבוס ישראלי, לוחמים מנהלים איתו חילופי אש. מחבל ירה לעבר מיניבוס ישראלי סמוך לצומת הפרסה שבין ההתנחלויות דולב וטלמון שבבנימין - וכוחות צה"ל שהגיעו למקום מנהלים איתו חילופי אש. אין נפגעים, אך נגרם נזק למיניבוס. (אלישע בן קימון, יואב זיתון)
במהלך הלילה:
ארה"ב: "כלי שיט בלתי-מאויש ו-2 טילים בליסטיים של החות'ים הושמדו בים האדום". פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM) הודיע כי כלי טיס של הקואליציה הצבאית בים האדום השמיד אתמול כלי שיט בלתי-מאויש של החות'ים. עוד נמסר כי כוחות הקואליציה השמידו שני טילים בליסטיים נגד-ספינות ששוגרו מתימן על ידי החות'ים, וכי לא דווח על נפגעים או נזק לכלי שיט.