$
בארץ

אינקו הספרדית תתכנן את קו הרכבת הקלה החדש בירושלים

ל"כלכליסט" נודע כי החברה זכתה במכרז לתכנון הקו הכחול, שיחבר את שכונת גילה, מרכז העיר ושכונת רמות. העבודות מוערכות ב־10 מיליארד שקל, וצפויות להתחיל ב־2018

ליאור גוטמן 08:0922.08.16

אינקו (Ineco) הספרדית זכתה במכרז לתכנון והנדסה של המנהרות בקו הרכבת הקלה הכחול בירושלים. מדובר בקו חדש שיוקם באורך של כ־20 ק"מ, שיחבר בין שכונת גילה, מרכז העיר ושכונת רמות. זרוע נוספת של הקו תנוע משכונת מלחה, דרך עמק רפאים, תיאטרון החאן ומשם עד שכונת רמות. הקו צפוי לשרת כ־250 אלף נוסעים ביום ולאורכו יוצבו 42 תחנות. עלות ההקמה נאמדת ב־8.5–10 מיליארד שקל.

 

בניגוד לקו הקיים (הקו האדום), שהוא כולו עילי, הקו הכחול יכיל גם תוואי תת־קרקעי שיורד מתחת לפני הקרקע בצומת בר־אילן (בקרבת שדרות גולדה מאיר) ויוצא חזרה בצומת מדרחוב יפו ורחוב שטראוס ("צומת האיקס"). אורך המנהרה קטן יחסית לתל אביב והוא יגיע לכ־2.5 ק"מ.

 

העבודות צפויות להתחיל בעוד כשנתיים עם כל הפעולות המקדימות שנראו בתל אביב: חסימת כבישים לפרקים, הסטת תשתיות והכוונת תנועה. לחברה הזוכה היה יתרון במכרז בשל ניסיון אירופי בתחום. במכרז עצמו התמודדו ארבע חברות כאשר היקף התכנון של המנהרה לאורך הקו נאמד בעד 100 מיליון שקל.

 

התוכנית להקמת הקו הכחול הוכנה בשנים האחרונות על ידי צוות תוכנית אב לתחבורה, לבקשת משרד התחבורה ועיריית ירושלים. קו זה יצטרף לקו האדום שפועל כיום (14 ק"מ מגבעת זאב ועד להר הרצל) ומסיע כ־140 אלף נוסעים ביום. לאחרונה אושרה להפקדה תוכנית להקמת קו שלישי (הקו הירוק) שאורכו גם כ־20 ק"מ והוא אמור לחבר בין שכונת גילה להר הצופים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x