סגור

בתוך 9 חודשים: 40 אלף איש עברו בנק באמצעות מערכת הניוד החדשה

כך עולה מנתונים שחשף בנק ישראל בכנס של מס"ב; המפקח על הבנקים יאיר אבידן אמר שאמנם ייתכן שסך הניודים לא יגדל משמעותית, אך מערכת זו מהווה איום תחרותי על הבנקים בכל זאת

מאז החלה לפעול המערכת לניוד חשבונות בנק בספטמבר האחרון, 60 אלף איש עשו בה שימוש, ומתוכם 40 אלף השלימו את המהלך ועברו בנק. כך עולה מנתונים שחשף הבוקר (ב') המפקח על הבנקים יאיר אבידן בכנס שערכה חברת מס"ב (מרכז סליקה בנקאי) בנושא המערכת לניוד חשבונות בנק, שהיא לקחה בה חלק מרכזי.
מדובר במערכת שהוקמה במשותף על ידי כל הבנקים, ובמסגרתה לקוח שרוצה לעבור בנק יוכל לעשות זאת באופן דיגיטלי, החוסך לו בירוקרטיה רבה, ולהשלים את המהלך בתוך שבעה ימי עסקים.
לפי הערכות במערכת הבנקאית, 300 אלף איש עוברים בנק בשנה. משמעות הנתונים היא שכ-20% מהמעבר (במונחים שנתיים) נעשים כעת דרך המערכת. עם זאת גם אבידן מודה שייתכן שהמערכת לא תביא לגידול משמעותי בסך הניודים בין הבנקים, אך שעצם האיום הקיים בדבר הקלות לעזוב את הבנק יסייע לשיפור התחרות. "חיזוק כוחו של הלקוח והגברת התחרות בין הבנקים אינם באים לידי ביטוי בהכרח בהגדלת שיעורי המעבר בין הבנקים, מכיוון שלעתים מתן אפשרות בחירה אמיתית וקלה ליישום ללקוח היא זאת שמחזקת את כוחו ומשפרת את התחרות", אמר אבידן.
מנכ"לית מס"ב, אודליה משה אוסטרובסקי, המנהלת את מערכת התשלומים להעברת כספים בישראל, ומנהלת את המערכת לניוד בין החשבונות ציינה כי מס"ב בוחנת הרחבה של הפעילות וכניסה גם לפעילות במט"ח באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים בינלאומיים, ואף בחינה של כניסה לפעילות במטבעות דיגיטליים. "אנחנו מבינים שזה מורכב, ויש רגולציה, אבל ככל שהמשתתפים במערכת יפעלו במטבע דיגיטלי וירצו להעביר אותו ביניהם, נוכל לתת פתרון דרך הפלטפורמה שלנו", אמרה.