יצרנית השעונים החכמים פבל מפטרת רבע מכוח האדם שלה
החברה לא פרסמה נתונים פיננסיים מזה שנתיים וכעת היא טוענת שהיא מתקשה לגייס מספיק כסף מקרנות הון סיכון בעמק הסיליקון ותתמקד מעתה ביישומי הבריאות והכושר של מוצריה
- החברה שרוצה לשנות את עולם הצמידים והשעונים החכמים
- האפל ווטש כבר לא מתקתק
- אפל הציגה אייפון קטן ומוזל ואייפד פרו חדש
הסיבה, טוען מיגיקובסקי, טמונה בקשיי החברה לגייס מספיק כסף מקרנות הון סיכון בעמק הסיליקון באווירה הפיננסית הנוכחית. זאת למרות 20 מיליון דולר שהחברה גייסה לפני שנה דרך קיקסטארטר בהזמנות מוקדמות לדגם האחרון שלה, פבל טיים, בקמפיין שהגיע ל-78 אלף רוכשים, לצד 26 מיליון דולר נוספים שהתקבלו לאחר מכן ממשקיעים פרטיים ומהלוואות.
מיגיקובסקי אמר כי החברה מתכננת להתמקד ביישומי בריאות וכושר של מוצריה, אלו שמהווים את העניין העיקרי של מרבית המשתמשים. בנוסף החברה תתחיל למכור את השעונים בהודו דרך אמזון בחודש הבא. מאז נתוני המכירות שפרסמה לפני שנתיים, אז טענה כי מכרה כמיליון יחידות מהדגם הראשון שלה ב-2013, לא פרסמה החברה נתונים פיננסיים.
הקשיים של פבל אינם ייחודיים לחברה אלא נראים כחלק ממצבו של כל שוק המחשוב הלביש בחודשים האחרונים: מניית חברת פיטביט, השחקנית הגדולה ביותר בשוק, צנחה לשליש מערכה בעת ההנפקה ואפל הורידה את מחיר האפל ווטש מ-350 ל-300 דולר לאחר מכירות מאכזבות שהסתכמו ב-11 מיליון שעונים בלבד ב-2015.