$
חדשות טכנולוגיה

הפרסומות בדרך לפייסבוק מסנג'ר

אתר טקראנץ' מדווח כי החל מהמחצית השנייה של 2016 תאפשר הרשת החברתית לדפים מסחריים לשלוח הודעות פרסומיות לאנשים שפנו אליהם לפני כן לקבלת שירות דרך הצ'ט

נמרוד צוק 15:1919.02.16
האם הפרסומות בדרך לפייסבוק מסנג'ר? על פי מסמך פנימי של החברה שהגיע לידי אתר טקראנץ', החל מהמחצית השניה של 2016 תאפשר החברה לדפים מסחריים לשלוח (תמורת תשלום) הודעות פרסומיות לאנשים שפנו אליהם לפני כן לקבלת שירות לקוחות דרך הצ'ט.

 כפי הנראה בכוונת החברה להגביל את היקף הפרסום שמתבצע בדרך זו, כדי למנוע פגיעה מוגזמת בחוויית השימוש. ההודעות הפרסומיות אמורות להיות רלבנטיות לשיחה שהמשתמש עצמו יזם, והן יוכלו לכלול עדכונים על מבצעי מכירות ומתנות, הודעות על השקת מוצרים חדשים, ועדכונים על זמינות במלאי או על ירידה במחיר של מוצר שהמשתמש התעניין בו בעבר. ההודעות יוכלו לכלול גם סרטונים או אנימציות גיף, ועדיין לא ברור האם וכיצד הן יסומנו כמודעות, ואם תהיה למשתמשים אפשרות למנוע קבלת הודעות כאלו מראש.  

מייסד פייסבוק מארק צורברג. ברשת החברתית מתכוונים להגביל את השימוש בפרסומות מייסד פייסבוק מארק צורברג. ברשת החברתית מתכוונים להגביל את השימוש בפרסומות צילום: אימג'בנק, Gettyimages

 

המסמך עצמו לא פורסם באתר, לטענת טקראנץ' כדי להגן על מקורותיו, והוא יועד במקור לעיני כמה מהמפרסמים הגדולים של פייסבוק. תגובת החברה העמומה מעט, שלא כללה הכחשה חד משמעית, מחזקת את האפשרות כי המהלך אכן יצא לפועל כמתוכנן: "אנחנו לא מגיבים על שמועות וספקולציות, אבל מטרתנו היא לשמר את מסנג'ר כחוויה איכותית עבור 800 מיליון משתמשי השירות, ועיקרון זה כולל את ההבטחה כי המשתמשים לא יקבלו הודעות לא רצויות משום סוג".

 

שירות ההודעות, שצמח כפיצ'ר של הרשת החברתית עד שהופרד בסוף 2014 לאפליקציה נפרדת, אינו מספק בשלב זה כל הכנסות ישירות לחברה. בשנה שעברה היא החלה לקדם את יוזמת "מסנג'ר לעסקים" שנועדה לאפשר לחברות לספק שירות לקוחות דרך הצ'ט, עם כלים חזקים יותר לניהול שיחות עבור מנהלי דפים, האפשרות לענות בשיחה פרטית לתגובות פומביות, כפתורים לפתיחת חלונות שיחה אותם ניתן להציב באתר החברה ופיצ'רים נוספים - אבל עדיין ללא מוניטציה כלשהי של השירות וללא אפשרות של מפעילי הדפים המסחריים ליזום פניות למשתמשים. לאחרונה הפעילה החברה פיצ'ר חדש נוסף, שהוזכר גם במסמך שהגיע לידי טקראנץ' - כתובות מקוצרות תחת fb.com/msg שאמורות לעזור לחברות לעודד לקוחות לפנות אליהן בצ'ט.

 

מצד שני, החברה ביצעה לאחרונה מהלך שניטרל את הסוג היחיד של שימוש מאולתר שנעשה עד כה במסנג'ר לפרסום - משלוח הודעות ספאם בתפוצה רחבה מדפים עסקיים שמתחזים לפרופילים אישיים ופניות אישיות על ידי משתתפי תרמיות פירמידה למיניהן - כאשר סגרה את תיבת ה-Other והחליפה אותה ב"בקשות שיחה" לצד הפניית הודעות הספאם לתיבה ייעודיות. מהלך זה, יחד עם הצהרתו של מארק צוקרברג בעבר כי "פרסום אינו הדרך הנכונה לייצר הכנסות מאפליקציות צ'ט", מציב את התוכנית בסימן שאלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x