$
הייטק והון סיכון

Neura השלימה סבב גיוס של 11 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה הישראלית-אמריקאית פיתחה פלטפורמת ביג דאטה שמאפשרת למשתמשים לשלוט במידע האישי שלהם. בעקבות הסבב יגוייסו כ-15 עובדים למשרדים בישראל

הראל עילם 18:5818.01.16
חברת הטכנולוגיה הישראלית-אמריקאית ניורה הכריזה הערב (ב') שהיא השלימה סבב גיוס הון סיכון ראשון בגובה 11 מיליון דולר. קרנות ההון סיכון AXA ופיטנגו הובילו את הסבב, ואליהן הצטרפו קרן ליברטי ויצרנית המחשבים לנובו. החברה, שפעלה עד כה מתחת לרדאר, נחשפת כעת לראשונה לציבור ומודיעה על פתיחת הפלטפורמה שלה למפתחים חיצוניים. נוריה תגייס כ-20 עובדים חדשים, 15 מהם בישראל.

ניורה פיתחה פלטפורמת ביג-דאטה, שמיועדת לאפשר למשתמשים לשלוט במידע האישי שלהם. כיום, מערכות כגון גוגל NOW מסוגלות לספק למשתמש המלצות ומידע חכם שמבוסס על ההרגלים שלו – למשל, לדווח לו על תאונה בכביש שבו הוא נוסע לעבודה – אבל אינן שקופות למשתמש.

 

גלעד מאירי מנכ"ל ניורה גלעד מאירי מנכ"ל ניורה

 

במקרה של ניורה, המערכת עוקבת אחרי המשתמש ולומדת אותו ואת ההרגלים שלו, ויוצרת פרופיל חכם שמורכב מתובנות רבות שנאספו על המשתמש – המקומות שהוא נוהג לבקר בהם, שעות העבודה שלו וכו'. המערכת מאפשרת לו לחלוק, לפי בחירתו ובצורה שקופה, חלק מהמידע הזה עם שירותים ומוצרים אחרים. קצת כמו בפרופיל האישי ברשתות חברתיות, המשתמש יכול לבחור לשתף אלמנטים ספציפיים עם שירותים מסויימים על מנת לשפר את הביצועים שלהם.

 

כך למשל, המשתמש יכול לבחור לחלוק את עם פלטפורמת הבית החכם שלו את שעת החזרה שלו מהעבודה, כדי שזו תדע להדליק מראש את המים החמים לקראת שובו. בשיחה עם "כלכליסט" סיפר גלעד מאירי, מנכ"ל ניורה, שהוא ממקד כרגע את המערכת לתחום אינטרנט הדברים, ובמיוחד לתחום הבריאות החכמה, המכוניות והבתים חכמים. בין השאר, הוא נותן את הדוגמה למנעול חכם שידע להינעל כאשר המשתמש ישן.

 

 

״ההשקעה של פיטנגו ב-Neura היא השקעה בעתיד טכנולוגי טוב יותר, בו הצרכנים והיצרנים מרוויחים ממערכת יחסים של אמון הדדי״, הוסיף רמי קליש, שותף בקרן ההון סיכון פיטנגו. ״אנחנו מאמינים כי היכולת של ניורה להעשיר את האינטרנט של דברים בתובנות אישיות, בלי לגרום למשתמשים לוותר על הזהות הדיגיטלית שלהם, תייצר ערך מהותי לתעשיית הטכנולוגיה הצרכנית בשנים הקרובות״.

 

מאירי הסביר את היתרונות של ניורה על פני מערכות אחרות בשוק: היא לומדת את המשתמש ללא צורך בפידבק מצדו ובצורה פסיבית, אבל היא גם שקופה לחלוטין. היא מאפשרת למשתמש לדעת מה המערכת אספה עליו, ולשלוט במידע אותו הוא בוחר לחלוק. כל חברה שמעוניינת להתמשק למערכת המידע של ניורה צריכה לפרט בצורה מדויקת לא רק אילו פריטי מידע היא מעוניינת בהם, אלא גם למה.

 

"נכון להיום, המידע שנאסף עלינו רק משרת את האינטרסים של החברות הגדולות" אומר מאירי. "למשתמשים עצמם אין שליטה על איך המידע נאסף. המידע שלנו נמכר לכל דיכפין. הפלטפורמה שלנו נבנתה על שקיפות. המנוע שלנו יכול להפוך את הטכנולוגיה החכמה לחכמה יותר, בלי להקריב את האמון של המשתמשים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x