$
חדשות טכנולוגיה

סמסונג חוזרת לעצמה: ענקית הטכנולוגיה דיווחה על עליה בהכנסות וברווחים

הרווח התפעולי זינק ב-80% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והגיע ל-6.46 מיליארד דולר. זאת הפעם הראשונה ב-7 רבעונים שהחברה רושמת עליה ברווח ובהכנסות

עומר כביר 12:2329.10.15
סמסונג סובלת מזה שנתיים מתחרות קשה מצד יצרניות סלולר צעירות ונכשניות יותר, אבל עכשיו היא מתחילה להתאושש. לראשונה מזה שבעה רבעונים, מדווחת ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית על עלייה ברווח התפעולי.

 

לפי הדו"ח הרבעוני שפרסמה אתמול (ד') החברה, הכנסותיה ברבעון השלישי של 2015 עמדו על 45.15 מיליארד דולר, עליה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אבל מרשימה אף יותר הייתה העליה בשורת הרווח התפעולי, שזינק ב-80% ועמד על 6.46 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה ב-29% ועמד על 4.77 מיליארד דולר.

 

את השיפור בתוצאות הפיננסיות מייחסת סמסונג בעיקר לגידול בפעילות העסקית של זוג חטיבות: חטיבת מעבדי הסלולר Exynos וחטיבת יצור פאנלי LCD למסכי סלולר. בנוסף, בניגוד לחברות האמריקאיות שרשמו ירידה חדה בתוצאות שלהן בגלל שינויים בשער הדולר, החברה הדרום קוריאני דווקא נהנתה מהשער הנמוך של הוון, וכתוצאה מכך החברה רשמה גידול בשווי 699 מיליון דולר.

 

בשנתיים האחרונות סמסונג רשמה ירידה הן בהכנסות והן ברווח בגלל צמצום בפעילות הסלולר שלה, ובעיקר בהיקף המכירות של סמארטפוני אנדרואיד. ברבעון זה, חטיבת הסלולר רשמה צמיחה צנועה של 37% ברווח התפעולי, שעמד על 2.1 מיליארד דולר, בעוד הכנסות החטיבה נשארו כמעט ללא שינוי ועמדו על 23.3 מיליארד דולר.

 

“סמסונג רשמה גידול משמעותי במכירות הסמארטפונים ברבעון הזה בהשוואה לרבעון השני, עם גידול במשלוח מכשירי גלקסי נוט 5, גלקסי S6 אדג'+ וסדרות גלקסי A ו-J", הצהירה החברה בהודעה לעיתונות. “ואולם, בעקבות ירידה במחיר הגלקסי S6 וגלקסי S6 אדג', ועלייה במשלוחי סמארטפונים מדרגי המיד והלואו, ההכנסות נשארו ללא שינוי בעוד שהרווח ירד בהשוואה לרבעון השני של 2015". מכירות טאבלטים עצמן נשארו ללא שינוי, ובעוד שסמסונג חוזה עליה קלה בהיקף המכירות לקראת תקופת החגים בסוף השנה, היא מזהירה מפני תחרות משמעותית בשוק.

 

החברה אינה אופטימית גם כלפי עתיד פעילות חטיבת המובייל. בשנה הבאה, מעריכה סמסונג, קצב הגידול של שוק הסמארטפונים יואט בצורה דרסטית. עם זאת, החברה מבטיחה לחזק את היצע מוצרי הפרימיום שלה במטרה להגדיל את המכירות. בנוסף, החברה פועלת כעת להרחיב את שירות התשלומים סמסונג פיי ואת הנוכחות שלה בקטגוריית מוצרי המחשוב הלביש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x