$
הייטק והון סיכון

Taykey גייסה 15 מיליון דולר

החברה מפתחת טכנולוגיות לפרסום ברשתות חברתיות ובעתיד צפויה להציג גם כלים לניהול קמפיינים עבור בכירים בארגונים. את סבב הגיוס הובילו קרן אינוביישן אנדוורס של אריק שמידט והמשקיעים דרור ברמן ויובל שחר

אסף גלעד 16:0920.01.15

חברת טייקי (Taykey) גייסה 15 מיליון דולר בהובלת קרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט והישראלים דרור ברמן ויובל שחר.

שחר הוא משקיע ותיק בחברה ומשקיע בה גם באמצעות קרן מארקר (לשעבר קרסנט פוינט), לצד משקיעים ותיקים נוספים כגון קרן סקויה, קרן טנאיה (לשעבר ליהמן ברדרס) וחברת ההשקעות של סופטבנק היפנית. משקיע חדש נוסף הוא קרן הון סיכון חדשה הפועלת בישראל תחת השם MSR. לאחר סבב הגיוס הזה, עומד סך הגיוסים של טייקי על 32 מיליון דולר.

 

מימין: יובל שחר, אריק שמידט מימין: יובל שחר, אריק שמידט צילום: עמית שעל אוראל כהן

 

טייקי נחשבת לאחד הסטארט-אפים הצומחים בתחום הפרסום לרשתות חברתיות. הטכנולוגיה שלה מזהה טרנדים ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק או טוויטר ומנהלת קמפיינים פרסומיים בהתאם לטרנדים הללו.

 

טייקי מזהה את הטרנדים החמים והמדוברים ואת המילים המדוברות ביותר, כמו למשל "סופרבול" או "בחירות", ומנהלת קמפיינים פרסומיים בהתאם למילים הפופולריות, כאשר הקמפיינים משתנים בתוך שניות בהתאם לטרנדים. לדוגמא, קמפיין שמתבסס על שיח על בריטני ספירס, יכול להשתנות במהרה לקמפיין המתבסס על ג'סטין ביבר, רק מפני שהשיח ברשתות השתנה. היא מפרסמת כיום בבאנרים (מודעות דיספליי) ופרסום וידאו ומסוגלת להתאים את הקמפיינים ברשת בהתאם לטרנדים המדוברים.

 

החברה ממשיכה לצמוח: היא שילשה את הכנסותיה בשנה האחרונה לכ-30 מיליון דולר ומעסיקה כיום 90 איש, מחציתם בישראל, השאר בניו יורק. אבל טייקי גם מובילה מהלכים אסטרטגיים: עד כה פעלה בעיקר במודל של רשת פרסום (ad network) שבו קנתה פרסומות בפייסבוק ובגוגל עבור מפרסמים וסוכנויות. כעת, טייקי מעוניינת להתמקד בלהציע מוצרים טכנולוגים ואלגוריתמים במודל של שירות תוכנה מבוסס ענן עבור המפרסמים. בתורה, היא תסייע למפרסמים ביצירת קשר ישיר מול גוגל ופייסבוק.

 

היעד הבא: מקבלי ההחלטות בארגונים

 

נוסף על כך, בטייקי מעוניינים להתרחב מתחום רשתות הפרסום ולהתקרב עוד יותר למנהלי השיווק בארגונים. היא השיקה מערכת תומכת קבלת החלטות (דשבורד) שתסייע למנהלי השיווק לא רק לכוון את הקמפיינים הפרסומיים שלהם בהתאם לטרנדים, אלא גם לבצע פעולות שיווק נוספות- כמו למשל לייצר כנסים או לשנות את קמפיין יחסי הציבור בהתאם לטרנדים עליהם מדברים ברשתות. בנוסף, מפתחים בחברה יכולות חיזוי טרנדים בהתבסס על מודלים של התנהגויות ברשתות החברתיות והתפשטות של טרנדים.

 

בעבר התחרו בחברה Social Flow ו-Graph Effect שנחלשו מעט, וכיום מתחרה טייקי בסיילפורס, אם כי האחרונה עוסקת פחות בחיזוי טרנדים ויותר בניתוח ההתרחשות ברשת. טייקי מזכירה במעט את קנשו, אשר גם היא חברה מבוססת אלגוריתמים שמסייעת למפרסמים לייעל את הפרסום בעקבות טרנדים. ובכל זאת, קנשו פונה יותר לשוק הפרסום מבוסס הביצועים (CPA) ואילו טייקי פונה לעולם מבוסס המותגים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x