מכוניות חכמות לא יגנבו מכם מידע אישי
ארגון Auto Alliance, בו חברות יצרניות כפורד, מרצדס, מיצובישי ו-BMW הבטיח כי על אף חיבור המכוניות לשלל שירותים מקוונים, עדיין תישמר פרטיות המשתמשים. בין היתר, החברות התחייבו לא לעקוב אחר יעדי נסיעה ולצמצם ריגול ממשלתי
- כך הפכה תקלת פרטיות ממשלתית מ-2007 לשיחת היום
- ראש GCHQ: דאע"ש משתמשים בפייסבוק ובטוויטר לתיאום פעולות טרור
- מדוע ענקיות הטכנולוגיה רוצות את הקול שלך?
ההתחייבות צפויה להיכנס לתוקף לכלי רכב מדגמי 2017 ומעלה או לשירותים שיושקו החל מ-2016 ואילך. המסמך הקצר שפורסם לא נכנס לפרטים לגבי אופן הפעילות הפרטני של החברות ותחת זאת מציב שלוש עקרונות שלרוחם הן עתידות לפעול.
העיקרון הראשון - שקיפות. “יצרניות הרכב יעשו שימוש במגוון שיטות על מנת לספק ללקוחות מידע ברור על מדיניות הפרטיות שלהן, בין השאר באמצעות מדריך הרוכש ואתריהן", נכתב בהצהרה. העקרון השני קובע שמידע רגיש יזכה להגנות מוגברות. “בעבור רבים, מידע על יעד נסיעתם ואיך הם נוהגים הוא פרטי. יצרניות כלי רכב מתחייבות לספק למידע שכזה הגנות טובות יותר מהמקובל בתעשיות אחרות".
לבסוף, מתחייבות החברת להגביל את הנסיבות שבהן הן מעבירות מידע לממשלות. “מדיניות הגנת מידע חזקה היא חיונית לשמירת אמון הלקוחות שלנו", נכתב. “העקרונות שלנו משקפים צעד משמעותי בהגנה על מידע שנאסף בכלי הרכב".