$
מכשירים ומדריכים

פרשנות

ביג דאטה ספורט: מיקרוסופט הופכת לגוגל של תחום הכושר

החברה חשפה מערכת מבוססת ענן לחיזוי, ניתוח וניטור נתוני פעילות גופנית. היא זמינה לכל המתחרות ותחסוך להן עלויות פיתוח. מדובר במקור רווח עצום למיקרוסופט, שגם יוכל לעשות לשוק המחשוב הלביש מה שעשו מכשירי הנקסוס למובייל

ניצן סדן 12:4601.11.14
תחום המחשוב הלביש נמצא בתנופה, לפחות מבחינת היצרנים, האנליסטים והמשקיעים; אני מנחש שאין לכם שעון חכם על היד (גם לי אין). זווית הפיתוח הנפוצה ביותר בתחום השעונים והצמידים המקוונים היא מכשירי ניטור כושר ובריאות וכמעט לכל חברה כבר יש כאלה בשוק.

משקיעי מיקרוסופט ציפו ממנה להיכנס גם היא לתחום עם מכשיר משלה – מה שאם היה קורה, היה הופך כנראה לפלופ כי משתמשים שאינם עוסקים בפעילות גופנית אינטנסיבית בכלל לא צריכים מוצר כזה. ולו היו קונים אחד, היו בוחרים במוצרי חברות עם מיתוג טוב יותר בזירת החומרה - סמסונג, LG, מוטורולה, סוני ואפל.

 

מיקרוסופט נכשלה בשוק המכשירים ואין ספק בכך; את מכשירי ה-Kin שהשיקה ב-2011 היא ביטלה רק כמה חודשים לאחר מכן, טאבלטי הסרפס כשלו בשווקים ועלו לה מיליארדים ופלטפורמת ווינדוס פון אמנם צומחת בקצב לא רע, אך יחלפו שנים לפני שמיקרוסופט תראה ממנה רווח משמעותי. עתה מצאה החברה נוסחה חדשה לרווח מתחום המכשירים, שהיא לא פחות מגאונית.

 

אפליקציית הבריאות של מיקרוסופט, זמינה גם לאנדרואיד אפליקציית הבריאות של מיקרוסופט, זמינה גם לאנדרואיד

 

נתוני אימונים לכל דורש

 

החברה חשפה השבוע את Microsoft Band, צמיד כושר עתיר חיישנים ואפשרויות. היא הודיעה שתשתמש בכלי הביג דאטה שלה – מהטובים ביותר בעולם – לניתוח וניטור האימונים וזיהוי בעיות בריאותיות אפשריות. ואז שלפה מכובעה ארנב ענקי: כלי הביג דאטה שלה יבצעו ניתוח גם עבור כל חברה – מסטארט-אפ ועד קונגלומרט – בתחום הבריאות והכושר.

 

צריך רק לסנכרן את המוצר שלך עם הענן של מיקרוסופט ואפשר לשפר בבת אחת את דיוק המידע שמתקבל. אותו מידע יישען גם על מידע רפואי שכבר קיים בידי מיקרוסופט, מודלים אפידמיולוגיים, של חיזוי מזג האוויר, של חברות אחרות שכבר סנכרנו את המוצרים שלהן איתה ועוד. מיקרוסופט הקימה את ענן הבריאות והכושר הבינלאומי הראשון, על בסיס הכלים שיש לה ולמתחרות לא.

 

מערכות צמיד הכושר החדש. אצל מיקרוסופט, בשיטת שלם וקח מערכות צמיד הכושר החדש. אצל מיקרוסופט, בשיטת שלם וקח

 

חברה שתשלם, תקבל מידע שישביח את השירותים שכבר יש לה. חברה שתשלם עוד קצת? תקבל גם את כל מערך החיישנים של צמיד מיקרוסופט עצמו, מה שיוכל לחסוך לה זמן פיתוח. בכך, גם יצרניות קטנות יוכלו להיכנס אל שוק המחשוב הלביש במהירות ולהצטרף למהפכה שמבטיחים לנו ענקי המובייל והאנליסטים. כידוע, הצטרפות מהירה לטרנדים ושינוי שלהם מבפנים עושים את המשקיעים מרוצים ולכן לא אתפלא אם מיקרוסופט כבר קיבלה הרבה מאוד פניות להצטרפות לענן שלה.

 

נקסוס-כושר

 

השילוב של ענן כושר זמין לכל דורש, מערך חיישנים מתקדם במיוחד ומכשיר אחד שמוצע לצרכן אבל בעיקר מדגים את השילוב האופטימלי בין תוכנה וחומרה מזכיר מאוד את ליין מכשירי הנקסוס של גוגל. החברה לא מתפרנסת ממכירת סמארטפונים, אבל מערכת ההפעלה שלה נותנת את הטון בשוק ומכשירי הנקסוס הם מדגימי הטכנולוגיה. מיקרוסופט מתכננת לעשות את זה עם Microsoft Band ויש סיכוי לא רע שתצליח. בתחום המחשוב הלביש, מיקרוסופט רוצה להיות חברת תוכנה ולא חברת חומרה – החלטה חכמה בהתחשב בהיסטוריה שלה.

 

יתרון הביג דאטה. צמיד מיקרוסופט, תמונה שהועלתה לחנות התוכנות של המק יתרון הביג דאטה. צמיד מיקרוסופט, תמונה שהועלתה לחנות התוכנות של המק

 

למה אף חברה אחרת לא עשתה את זה? פשוט מאוד: כי הן לא יכולות. לאפל אין בכלל תשתיות או יכולות ביג דאטה. ל-IBM יש, אבל אין שום נגיעה למשתמש הפרטי (השתיים חברו לאחרונה כדי לשפר את המצב ולהכניס את אפל לשוק הארגוני). לגוגל יש אלגוריתם חיפוש והמון מידע, אך מערכת ביג דאטה נשענת על ניתוח מחקרי מורכב של המידע. בעוד שגוגל התמקדה בהפיכת שאילתות חיפוש והיסטוריות גלישה לפוטנציאל רכישת מוצרים, מערכות הביג דאטה של מיקרוסופט טיפלו בשאילתות מורכבות לאין שיעור, שמתחשבות בהרבה יותר פרמטרים עבור לקוחות ארגוניים, ממשלות וגופים אקדמיים. סמסונג, לנובו והאחרות פשוט מתמקדות במכשירים.

 

בשורה התחתונה, מדובר בצעד חכם מאוד של החברה. עתה נותר רק לראות אם גם הצרכן יחליט לקפוץ על עגלת המחשוב הלביש. למרות שמאוד מגניב לדבר עם השעון או להשתמש בו למעקב אחר ריצות-בוקר, אני מעריך שהמפתחים יצטרכו ליצוק בו ערך מוסף לפני שהצרכנים ירוצו לחנויות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x