$
IT בעולם

Knozen: האפליקציה שתדרג את העובדים החביבים עליכם

האפליקציה מיועדת לארגונים ומטרתה הסופית היא לסייע בגיוס עובדים. המפתח טוען שסינון ראשוני של מועמדים צריך להתבצע לפי מידת ההתאמה לתרבות הארגונית ולא לפי כישורים

שירות כלכליסט 12:0302.07.14

אפליקציה חדשה לאייפון בשם Knozen, מאפשרת לאנשים לדרג באנונימיות את חבריהם לעבודה. האפליקציה, שנוסדה על ידי מנכ"ל לאדרס (Ladders) לשעבר מארק סנדלה, מציבה שני עובדים אחד מול השני ושואלת את המשתמש שורה של שאלות בסגנון "מי מהם ידידותי יותר?" או "למי יש סיכוי גדול יותר שיצא מוקד בשביל דייט?"

המשתמש בוחר את העובד שמתאים יותר לדעתו לתיאור, והאפליקציה חושפת לפניו כמה עובדים אחרים הצביעו בצורה דומה. שבעה אנשים לפחות מכל ארגון חייבים להירשם לאפליקציה לפני שהם מורשים להתחיל בדירוגים, וזאת על מנת להגן על הזהות של המדרגים.

 

האפליקציה שתבנה פרופיל אישיות של עובדים לפי מיקור המונים האפליקציה שתבנה פרופיל אישיות של עובדים לפי מיקור המונים צילום: שאטרסטוק

 

האפליקציה אולי נשמעת כמו מתכון לאסון, אך סנדלה מתעקש שמדובר פשוט בדרך "להכניס אישיות לאינטרנט" ושהתכנים הם תמיד "חיוביים ומעודדים". לדבריו, לא תמצאו שאלות לגבי המראה החיצוני של החברים לעבודה. המטרה הסופית של סנדלה היא להפוך את האפליקציה ל"ממשק תכנות יישומים (API) אישיותי" שהמעסיקים יוכלו להיכנס אליו במהלך תהליך גיוס העובדים. להערכתו, הסינון הראשוני של המועמדים צריך להתבצע לפי מידת ההתאמה שלהם לתרבות החברה, ולא רק על סמך הכישורים שלהם על הנייר.

 

משקיעים כמו פירסטמארק קפיטל, בוקס גרופ ומייסד וויספר בראד ברוקס העבירו לסנדלה 2.25 מיליון דולר עבור פיתוח האפליקציה. היא הושקה באפסטור ביום שישי, והוצגה אתמול (ג') באירוע Tech Meetup בניו יורק. סנדלה עובד על האפליקציה כבר שנה בעזרת כמה מהנדסים.

 

Knozen דומה במהותה למוצר שהיה פופולארי ב-2011, Cube Duel. הוא אפשר לאנשים לבחור את שני העובדים האהובים עליהם. האפליקציה החלה לצבור תאוצה אך לינקדאין חסמה את הגישה לנתונים שלה, ובכך למעשה חיסלה אותה סופית.

 

סנדלה טוען כי האפליקציה הנוכחית היא מעין הרחבה של העבודה שלו בלאדרס, אתר קריירה שהציע למנהלים בכירים משרות פנויות המשלמות שכר של 6 ספרות. "לאדרס נועד להראות את האיכויות הלא מוחשיות של אנשים למעסיקים, אבל כעת אני מתעניין יותר באופן שבו אנשים מציגים עצמם כשכבר יש להם עבודה", הסביר סנדלה לאתר ביזנס אינסיידר. "זהו פרופיל אישיות לפי מיקור המונים".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x