$
חדשות טכנולוגיה

תקועים בפקק? גוגל תציג לכם פרסומות על לוח השעונים באוטו

מודעות באפליקציות ובתוצאות חיפוש זה לא מספיק: מכתב שהעבירה החברה לרשות לני"ע מעיד על תוכניותיה לשלב מודעות גם במכוניות, מוצרי חשמל ביתיים ועוד. מכשירי Nest, חברת התרמוסטטים החכמים שרכשה, דווקא לא ברשימה

ניצן סדן 15:2322.05.14
גוגל מתכננת להרחיב את שירותי הפרסום שלה אל מעבר למחשב ולאפליקציות המובייל למיניהן – ולשלב אותם במכשירי חשמל ביתיים כמקררים ואף בלוחות שעונים של מכוניות.
כך, לפי מכתב שהעבירה לרשות לניירות ערך בארצות הברית בדצמבר שעבר ונחשף אמש (ד'). המכתב נועד להצדיק את סירוב החברה לחשוף את הכנסותיה מפרסום במובייל, נתון אותו דרשה הרשות גם ממנה וגם ממתחרות כפייסבוק וטוויטר. לטענת גוגל, אין טעם להציג רווחי פרסום ממובייל משום שהמונח כולל מכשירים והתקנים רבים וצפוי להתפתח ולהשתנות במהירות.

 

התרמוסטט של Nest, אותה רכשה גוגל התרמוסטט של Nest, אותה רכשה גוגל

 

"אנו מצפים שהמשתמשים ישתמשו בשירותינו ויצפו במודעות שהם יציגו, על גבי מגוון רחב של מכשירים", כתבה גוגל בפנייתה לרשות. החברה התייחסה גם למוצרי מחשוב לביש כמשקפיים חכמים ושעונים חכמים.

 

ואכן, בעתיד הקרוב תינתן לגוגל הזדמנות שכזו, כחלק ממגמת אינטרנט הדברים – החיבור לרשת של מכשירי חשמל ביתיים (למשל, מקרר שיודע להמליץ לכם לקנות קרטון חלב חדש משום שחיישנים בו קלטו שהחלב החמיץ). צריכת מידע שמתקבל ממכשירי חשמל רבים מהווה הזדמנות עסקית חשובה להצגת פרסומות ממוקדת מבעבר (למשל, המקרר יודיע לכם שהחלב החמיץ. ואז יציע לכם לקנות חלב של יצרן ספציפי).

 

בתחילה, נראה שבין המכשירים האמורים נמנים מוצרי Nest Labs, חברה שמפתחת תרמוסטטים וגלאי עשן שמחוברים לרשת – אותה רכשה גוגל ב-3.2 מיליארד דולר. ואולם, זמן קצר לאחר פרסום המכתב, הודיע טוני פאדל, מייסד נסט, אמר שהחברה אמנם נרכשה בידי גוגל, אך מתנהלת בנפרד ממנה ומציעה מודל הכנסות שאינו מבוסס על פרסום. "לא התבססנו על רווח מפרסומות בעבר ומעולם לא תכננו לעשות זאת בעתיד", אמר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x