$
הייטק והון סיכון

פריון מתכננת לרכוש את חברת הפרסום AirPush ב-170 מיליון דולר

AirPush האמריקאית היא מרשתות הפרסום המובילות בפלטפורמת אנדרואיד ובתחום המודעות הקופצות. החברה הצליחה להגיע להכנסות של 150 מיליון דולר בשנה למרות שינויים במדיניות גוגל, שהגבילו את פעילותה

אסף גלעד 19:0604.03.14

פריון מעוניינת לרכוש את חברת הפרסום AirPush מלוס אנג'לס תמורת כ-170 מיליון דולר, כך דיווח היום (ג') אתר TechCrunch. לטענתו, הידיעה אושרה על ידי מספר מקורות.

AirPush, שנוסדה רק לפני שלוש שנים, היא כיום אחת מרשתות הפרסום הגדולות לאנדרואיד. בנוסף, היא נחשבת גם לאחת מרשתות הפרסום הגדולות ביותר שמתבססות על הודעות קופצות (פרסום "פוש"). מפריון נמסר: "איננו מגיבים לשמועות".

 

150 מיליון בשנה מפרסומות קופצות

 

הידיעה על המשא ומתן עם החברה האמריקאית מגיע שבועות מעטים בלבד לאחר הידיעות על כוונת פריון לרכוש את חברת טכנולוגית הרה-טרגטינג MyThings הישראלית, גם היא חברת פרסום.

 

 

המשא ומתן על MyThings נמשך, ובמקביל מנהלת החברה הישראלית משא ומתן למכירתה עם גורמים נוספים, בין השאר בעידוד המשקיעים שמעוניינים להעלות את ערכה. MyThings, כמו AirPush, עוסקת בפרסום מקוון, אך מתמקדת בפרסום לאתרי קניות עבור לקוחות שביקרו בעבר ברשתות אלה. שתי הרכישות, אם ייצאו לפועל, יסייעו לפריון להגביר את פעילות הפרסום שלה עבור אתרים ואפליקציות. רכישת AirPush בפרט, תסייע לפריון, שהתמזגה לאחרונה עם חטיבת סרגלי הכלים של קונדואיט, להפוך לחברה מובילה בפרסום במובייל.

AirPush נוסדה על ידי האמריקאי אשר דלוג, המכהן גם כמנכ"ל החברה, והיא מעסיקה 230 עובדים, מרביתם בבנגלור והשאר בלוס אנג'לס.

 

לפני כחצי שנה הודיעה החברה כי היקף ההכנסות השנתי שלה מגיע לכ-150 מיליון דולר בשנה, 70% מהסכום מגיע ככל הנראה מהכנסות מפרסומות בהודעת פוש באפליקציות הניתנות להורדה בחנויות אפליקציות שונות, מרביתן מחוץ לארה"ב. ועם זאת, החברה הוסיפה מאז ערוצי פרסום נוספים, כולל פרסומות אייקונים, פרסומות וידיאו ומודעות דיספליי רגילות. היא גם גייסה לשורותיה שחקן רכש משמעותי: מאט שאו, בעברו ראש תחום מודעות הדיספליי למובייל בגוגל, שישמש בחברה כמנהל המכירות (Chief Revenue Officer). על פי דיווחיה, יותר מ- 120 אלף אפליקציות שילבו את טכנולוגית הפרסום של איירפוש ומייצרות ממנה הכנסות.

 

ג'ף מנדלבאום, מנכ"ל פריון ג'ף מנדלבאום, מנכ"ל פריון צילום: ענר גרין

 

מסתבכים עם גוגל - וממשיכים קדימה

 

AirPush הציגה התאוששות מדהימה, לאחר שבמרץ שעבר ניבאו לחברה חורבן, כשגוגל הכריזה שאפליקציות הנמכרות בגוגל פליי לא יוכלו לשלב מנגנוני הפצת מודעות פוש באפליקציה שלהם. סמנכ"ל השיווק של החברה התייחס לשאלות "כלכליסט" בנושא במסגרת ראיון שנערך איתו בועידת המובייל בברצלונה, מספר ימים לפני פרסום הידיעה על הרכישה בידי פריון.

 

"במהלך 11 החודשים האחרונים הפכה איירפוש לרשת הפרסום למובייל השניה בגודלה בעולם למערכת ההפעלה אנדרואיד" אמר סמנכ"ל השיווק, קמרון פבלס. לטענת פבלס, הרשת מאפשרת לשדר מודעות פוש בהסכמת המשתמש (Opt-In), וכיום איירפוש מפרסמת על מגוון ערוצי פרסום, לא רק על מודעות פוש. "אחד היתרונות שלנו עבור מפתחי אפליקציות הוא העובדה שאנחנו ספקי נתונים (Data) ולא רק רשת פרסום. אנחנו יכולים לספק נתוני היפר-GPS מדויקים ואת רשימת האפליקציות שמשתמש הוריד על המכשיר שלו".

 

ובכל זאת, חברות רבות, גם בישראל, צריכות להערך מחדש להנחיות של גוגל שמשמשת לאחרונה כ'שוטרת' של העולם המקוון. מה עשיתם בכדי להתמודד עם המדיניות החדשה של גוגל שאוסרת על אפליקציות להפיץ הודעות פוש?

"גוגל הגבילו את מפתחי האפליקציות ביכולת להפיץ תוכן פוש בגוגל פליי בלבד, אבל ללא קשר לאנדרואיד. התגברנו על כך על ידי יצירת שתי חבילות תוכנה נפרדות למפתחים (SDK), האחת לגוגל פליי והשניה לעוד 28 חנויות אפליקציות אחרות ברשת. פליי סטור של גוגל היא אמנם מאוד גדולה ונפוצה בארה"ב, אבל בשאר העולם היא לא שחקן גדול, במיוחד באסיה שם לא משתמשים בו בכלל".

 

לא חציתם את הקווים בכך ש'חיממתם' את גוגל על סוגיית הודעות הפוש שיכולות מאוד לעצבן משתמשים?

"לא. פיתחנו דרך למפתחים לייצר הכנסות. היינו רשת הפרסום למובייל שהכי אכפת לה מפרטיות ומכבדת את הקהל שלה. אנחנו שותפים בכירים בניסוח כללים להפצת פרסומות בפורומים כמו IAB או MMA, ואנחנו תמיד מאפשרים למשתמשים שלנו לבחור האם הם מעוניינים בשירות שלנו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x