$
חדשות טכנולוגיה

פריון במשא ומתן לרכוש את MyThings בכ-150 מיליון דולר

הרכישה תסייע לפריון לשווק תוכנות ואפליקציות בעידן שאחרי המיזוג עם פעילות סרגלי הכלים של קונדואיט

אסף גלעד 08:5219.01.14
ענקית סרגלי הכלים פריון (Perion) מנהלת משא ומתן עם חברת הפרסום המקוון MyThings לרכישתה תמורת כ- 150 מיליון דולר, הרוב תמורת מניות. הרכישה תספק לפריון זרוע של פעילות פרסום בתחום ה- Display, ותסייע לה לשווק תוכנות ואפליקציות בעידן שאחרי המיזוג עם פעילות סרגלי הכלים של קונדואיט.

 

ועם זאת, מדובר בעסקה מפתיעה עבור MyThings, חברה מבטיחה שבעבר תכננה לצאת להנפקה וייצרה הכנסות בקצב שנתי של 100 מיליון דולר. לפי ההערכות, הנפקת המתחרה Criteo פגעה ב-MyThings, ומיצבה את קריטאו כשחקנית הגדולה בשוק, דבר שהביא לה לקוחות רבים על חשבון המתחרה הישראלית. "ההנפקה מיתגה את קריטאו כשחקנית החזקה והיחידה בשוק והשאירה בצד את MyThings", אומר גורם בכיר בענף הפרסום המקוון.

 

בני ארבל ובכירי MyThings בני ארבל ובכירי MyThings צילום: אוראל כהן

 

MyThings נחשבת לחברה הישראלית הגדולה ביותר בסגמנט של הפרסום המקוון המכונה Retargeting, מודעות פרסום המנסות להחזיר גולש לאתר קניות בו ביקר בעבר. לדוגמא, גולש שבחן רכישת נעליים באתר מסחר אלקטרוני, התחרט וגלש לאתר חדשות, יקבל באנר המציג את הנעליים אותם בחן, או אפילו מוצר אחר מאותה חנות נעליים בצירוף קופון שהופך את הקנייה למשתלמת יותר. סגמנט זה, המזכיר פעולה של שימור לקוחות או פרסום ללקוחות חוזרים, הוא אחד הצומחים בענף הפרסום המקוון.

 

רכישת MyThings יכולה לסייע לפריון לפרסם סרגלי כלים, תוכנות ואפליקציות אותן היא מפיצה. עיקר השימוש בטכנולוגיית retargeting בתחום סרגלי הכלים נעשה כיום כחלק מתוסף השוואת מחירים או מסחר אקלטרוני, ולפיכך אם פריון תמזג לתוכה את MyThings היא תצטרך לפתח פעילות של תוספי המלצה ('נון סרץ'') או לרכוש אחת כזו.

 

אם תצא העסקה אל הפועל בסכום המדובר, 150 מיליון דולר, הרי שיהיה זה מכפיל של פי 4 על ההון שהושקע ב-MyThings מלכתחילה: 37 מיליון דולר על ידי הקרנות כרמל, ויולה, אקסל, טי ונצ'רס של דויטשה טלקום.

 

מפריון לא נמסרה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x