$
חדשות טכנולוגיה

מחקר: מחשבים ושירותים מקוונים הופכים תלמידים לעצלנים

חברת Pew גילתה כי השימוש בכלים דיגיטליים שונים כעזרי לימוד לא תורמת לאיכות הלמידה. למעשה, העבודות שמגישים התלמידים נכתבות בצורה עילגת ורשלנית. בנוסף, תלמידים מתקשים לקרוא טקסט ארוך ומורכב ברשת

נמרוד צוק 09:3819.07.13

שימוש בכלים דיגיטליים כמו האינטרנט, רשתות חברתיות וסמארטפונים אולי מקל על עבודה קבוצתית וחשיפת תכנים בקרב קהל רחב יותר, אבל לא בהכרח הופך תלמידים לטובים יותר. כך לפי מחקר של חברת Pew Research שנערך בקרב 2,462 מורי תיכון וחטיבת ביניים בארה"ב. המחקר נערך בחודשים מרץ-אפריל 2012 ומסקנותיו פורסמו השבוע.

68% מהמורים שלקחו חלק בסקר ענו כי שימוש בכלים דיגיטליים צפוי לעודד תלמידים לחפש קיצורי דרך במקום להשקיע יותר מאמץ בכתיבה. 46% מתוכם אמרו כי הכלים הללו מגדילים את הסיכוי כי תלמידים יכתבו מהר מדי ובצורה רשלנית.

 

מתקשים עם טקסט ארוך, כותבים בצורה רשלנית. תלמידים עם מחשבים מתקשים עם טקסט ארוך, כותבים בצורה רשלנית. תלמידים עם מחשבים צילום: גלעד קוולרציק

 

40% מהמורים סבורים כי טכנולוגיות דיגיטליות גרמו לזינוק בשיעור הטעויות בדקדוק ובתחביר, אם כי 38% סברו ההיפך - שהן מקטינות את הסיכוי לטעויות כאלה. 94% מהמורים אמרו כי הם מעודדים את התלמידים לבצע לפחות חלק ממטלות הכתיבה בכתב יד. שני תחומים שזכו לציון נמוך במיוחד היו יכולת התלמידים לקרוא ולהבין טקסטים ארוכים ומורכבים, וההקפדה שלהם על זכויות יוצרים.

 

בצד החיובי, 78% מהמורים אמרו כי השימוש בכלים דיגיטליים מגביר את היצירתיות ויכולת ההבעה האישית אצל התלמידים, 96% מהם אמרו כי הוא מאפשר להם לשתף את הטקסט שלהם עם קהל רחב ומגוון יותר ו-79% אמרו כי הוא מעודד שיתוף פעולה בין תלמידים. לראיית המורים שהשתתפו במחקר, שני הסעיפים האחרונים גורמים לתלמידים להשקיע יותר בתהליך הכתיבה ובתוצאה הסופית. שני התחומים בהם הצטיינו במיוחד רוב התלמידים היו ארגון של מטלות כתיבה והתייחסות למספר גדול של נקודות מבט שונות על נושא נתון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x