$
אינטרנט

יוטיוב בתנופה: 100 שעות של וידאו עולות לאתר מדי דקה

האתר ציין שמונה שנות פעילות וחשף נתוני שימוש מרשימים: כמיליארד גולשים נכנסים אליו בחודש וצופים ב-4 מיליארד שעות של וידאו, מהן 25% - דרך אפליקציות מובייל

נמרוד צוק 11:2820.05.13

היום מציינת יוטיוב שמונה שנים להיווסדה בידי סטיב צ'ן, צ'אד הארלי וג'אווד כארים - אם אם לדייק, לפתיחת האתר לנסייני הבטא הראשונים, כשלושה חודשים אחרי רישום הדומיין בפברואר 2005.

החברה הצהירה היום כי היקף התכנים שמשתמשיה מעלים לאתר צמח ל-100 שעות של וידאו כל דקה, לעומת 72 שעות לדקה בשנה שעברה וכפול מהיקף העלאת החומרים לפני שנתיים. בפוסט שפרסמה החברה בבלוג הרשמי שלה, ביקשה להודות למשתמשיה ש"הפכו את יוטיוב למקום המיוחד שהוא והראו לנו איך וידאו יכול לעזור לטשטש גבולות, ליצור קשרים וליצור שינוי בעולם".

 

פריים מקליפ סיכום 2012 שהועלה ליוטיוב פריים מקליפ סיכום 2012 שהועלה ליוטיוב צילום מסך: youtube

 

האתר, שנרכש על ידי גוגל בסוף 2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר, משרת כיום כמיליארד משתמשים בחודש, שצופים בארבע מיליארד שעות של וידאו בסך הכל.

 

ביולי 2006, הפעם הראשונה בה פרסמה יוטיוב את נתוני השימוש באתר, עמד מספר הסרטונים החדשים 65 אלף ביום בלבד. 25% מהצפיה מתבצעת כיום באמצעות מכשירים ניידים - כמיליארד סרטונים ביום.

 

מיום בגן החיות ועד קליפים בתשלום

 

הסרטון הראשון שהועלה לאתר הוא "Me at the Zoo" מה-23 באפריל 2005, ובו אפשר לראות את כארים מבקר בגן החיות של סאן דיאגו ומסביר במשך 20 שניות שלפילים שמאחוריו יש חדק ממש ארוך. הסרטון הגיע ל-11 מיליון צפיות. הסרטון הנצפה ביותר בכל הזמנים, למרבה הצער, הוא "גנגנם סטייל" המקורי, שהגיע כבר ליותר מ-1.6 מיליארד צפיות.

 

 

בתחילת החודש השיקה החברה ערוצי פרימיום בתשלום, שכוללים תכנים כגון תכנית הטלוויזיה לילדים "רחוב סומסום" וקרבות של ליגת ההיאבקות UFC, במטרה לשפר את יכולתה להתחרות באתרי וידאו בתשלום כמו הולו ונטפליקס, כמו גם בערוצי השידור המסורתיים בכבלים ובלווין.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x