$
הייטק והון סיכון

אקזיט פושר: מיקרוסופט רכשה את פנדו של אלי ברקת במחיר ההשקעה בה

ל"כלכליסט" נודע כי הסטארט־אפ מניו יורק נמכר בכ־11 מיליון דולר, הסכום שהושקע בו במהלך השנים. פנדו פיתחה מערכת להפצה מואצת של קובצי מדיה באינטרנט, האמורה לתת יתרון לאקסבוקס של מיקרוסופט בתחרות מול פלייסטיישן של סוני

אסף גלעד 07:1414.03.13

חברת הסטארט־אפ פנדו מניו יורק נמכרה בימים האחרונים למיקרוסופט - כך נודע ל"כלכליסט". לפי ההערכות בתעשייה, לא מדובר באקזיט מרשים, וככל הנראה מיקרוסופט לא שילמה יותר מ־11 מיליון הדולרים שהושקעו בפנדו במהלך השנים.

פנדו פיתחה שירות העברת קבצים בין משתמשים בטכנולוגיית P2P, והפכה אותו לאמצעי הפצה מבוסס שירות ענן למשחקים, קובצי וידיאו ותוכנה לענקיות תוכן, ובמקביל הפעילה שירות להעברת קבצים גדולים למשתמשים פרטיים ולעסקים. הרכישה נעשתה בין השאר כדי לתת למיקרוסופט יתרון בתחום שיתוף קובצי המדיה לקראת השקת קונסולת המשחקים אקסבוקס החדשה הצפויה ביוני, וכדי להתחרות בסוני, שכבר חשפה בחודש שעבר את קונסולת המדיה העתידית שלה פלייסטיישן 4.

 

אלי ברקת אלי ברקת צילום: בועז אופנהיים

 

פנדו היא אמנם חברה אמריקאית, אך במשקיעיה הראשונים ניתן למצוא את קבוצת BRM של האחים אלי וערן ברקת ואת קרן ההון סיכון אינטל קפיטל, שפעילה מאוד בישראל. את החברה מנהלים רוברט לויתן, שייסד את החברה עם ירון סמיד, וסמנכ"ל הטכנולוגיות והתפעול אבי כהן.

 

החברה ממוקמת ברחוב ברודוויי במנהטן ומועסקים בה 23 עובדים. הרכישה בוצעה כעסקת AcquHiring - רכישה לשם העסקת עובדי החברה, ובראשם כהן, שנחשב לאחד המומחים העולמיים בתחום העברת קובצי המדיה.

 

הטכנולוגיה של פנדו, המבוססת בין השאר על טכנולוגיית BitTorrent, מאפשרת לחברות תוכן ומפיצות מדיה לחבר את המערכת שלהן לרשתות האצת העברת תכנים (CDN), מה שמאפשר העברת קבצים פופולריים מהירה ברשת ה־P2P והעברת קבצים פופולריים פחות ונישתיים יותר ברשתות CDN.

 

ב־2007 השיקה פנדו את שירות P4P, שפותח בשיתוף עם מפעילת הסלולר ורייזון. השירות נועד להאיץ עבור ספקיות התקשורת את מהירות הורדת הקבצים כל אימת שנעשה שיתוף קבצים ברשת.

 

יותר מ־30 מיליון משתמשים התקינו את תוכנת העברת הקבצים של פנדו, המאפשרת לשלוח בחינם קבצים בגודל עד 1 ג'יגה־בייט. עם לקוחותיה של פנדו נמנית רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC יוניברסל, שמשתמשת בטכנולוגיה שלה כדי להעביר שידורי טלוויזיה באיכות HD למחשבים אישיים.

 

בשנים האחרונות הפכה תעשיית המשחקים ללקוחה הגדולה ביותר של פנדו, בזכות הטכנולוגיה שלה שמאפשרת הפצת משחקים עם קובצי התקנה בנפח של מעל 1 ג'יגה־בייט. עם לקוחותיה ניתן למנות את Nexon, Riot Games, Turbine, Gala־Net ו־ LevelUp.

  

פנדו

מוצר: מערכת להפצה מואצת של קובצי מדיה באינטרנט

מייסדים: ירון סמיד, רוברט לויתן וליארד פופקין

משקיעים: BRM (אלי וערן ברקת), אינטל קפיטל, Wheatley Partners

נוסדה: 2004

מס' עובדים: 23

מיקום: מנהטן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x