פייסבוק חוקרת: איך בלוגר רכש 1.1 מיליון כתובות מייל של משתמשי פייסבוק
לדברי פעיל זכויות הרשת הבולגרי שרכש את המידע, הוא שילם רק חמישה דולרים. בנוסף: פייסבוק מעוררת את זעם הקהילה לאחר שהחלה לדרוש סכומים שערוריתיים לקידום פוסטים
- Dark Social: הצד המסתורי והאמיתי של המידע החברתי
- Web Platform Docs: "מכון התקנים" הקהילתי של האינטרנט
- אסור לדחוף להם פרסומות? היקום יקרוס אל תוך עצמו!
שופוב אמר לכתב פורבס כי הוא החל לברר את אמיתות המידע, ועד כה כל האנשים שאיתם יצר קשר אישרו שהמידע שהגיע לידיו מדויק ואכן מכיל כתובות מייל מדויקות. פייסבוק טענה תחילה כי המידע הגיע לשופוב על ידי "גירוד" מידע מהאתר שלה באמצעות תוכנות לא חוקיות, אך שופוב מתעקש כי המידע אליו דרך משתמש Gigbucks בשם Mertem. גיגבקס הוא אתר המבצע מוניטיזציה ממידע המגיע מאפלקיציות חבתיות, ומרטם גורס כי מקור המידע הוא דווקא באפליקציות חוקיות, שאינן מגינות כראוי על מידע המשתמשים. הוא הוסיף כי למידע יש חשיבות ניכרת לאנשים שמוכרים או מפרסמים מוצרים באמצעות רשתות חברתיות.
סכומי עתק על קידום תכנים
בתוך כך, אתר החדשות החברתי Firedoglake.com השיק עצומה מקוונת בדרישה מפייסבוק להפסיק את מדיניות הסטטוסים בתשלום שלה. לדברי האתר, בשנה האחרונה נרשמה חשיפה יורדת והולכת לתכני עמודים, ואילו פייסבוק דורשת תשלום משמעותי על מנת שהתכנים יגיעו לרוב המשתמשים. גם לדברי פייסבוק עצמה, בממוצע פרסומים של כל דף מגיעים ל-15% מהמנויים שלהם בלבד. נזכיר כי אילו תכנים שבעבר היו מקודמים לכל העוקבים אחרי הדף בחופשיות וללא תשלום.
לדברי פיירדוגלייק, בעוד שהמשתמש הממוצע מתבקש לשלם "רק" שבעה דולרים על קידום תכנים, עמודים בעלי מספר גבוה של מנויים – לפיירדוגלייק יש שני מיליוני מנויים – נדרשים לשלם 4,000 דולר עבור קידום כל פוסט. יש לציין כי פייסבוק הפעילה את המדיניות הזו זמן קצר לאחר הכשלון המהדהד של הנפקתה. עד כה הביאה קריסת המניות של פייסבוק למחיקה של כ-50% משוויה של החברה והלחץ על מנהליה להציג הכנסות גדול מאד.
הבלוג DangerousMinds פרסם צילום מסך של "הצעת" התשלום של פייסבוק: 50 דולרים כדי להגיע לקהל של 11,000 משתמשים, 75 דולרים כדי להגיע לקהל של כ-75,000, 100 דולרים כדי להגיע ל-22,000 ו-200 דולרים כדי להגיע ל-41,000 משתמשים. ככל שהקהל של עמוד פייסבוק גדול יותר, כך נדרש העמוד לסכומים גדולים יותר. ב-DangerousMinds קראו לחקירת הגבלים עסקיים כנגד פייסבוק בשל המהלך, השינויים החד-צדדיים שהיא ביצעה והטענה שהיא פוגמת בשיעורי החשיפה של התכנים על מנת לקדם את השירות בתשלום שלה.