$
הייטק והון סיכון

ג'ון דונהו: "ישראל נמצאת בלב העשייה של איביי"

מנכ"ל איביי נשא את נאום הפתיחה של וועידת תעשיית ההייטק בירושלים, בו התייחס לעתיד המסחר ברשת ולשינוי בהרגלי הצרכנים. "אין יותר סחר מקוון", אמר. "רק מסחר שמתנהל בכל העולמות במקביל"

מאיר אורבך 11:1311.09.12

ועידת תעשיית ההיי טק נפתחה הבוקר (ג') בירושלים. בפתיחתה עלה לבמה מנכ"ל ונשיא חברת איביי, ג'ון דונהו. המנכ"ל הסביר שהמסחר העולמי נמצא היום בנקודת שינוי ייחודית מאוד.

לדבריו, הצרכן מקבל מידע ותכני מדיה באמצעים חדשים - מה שהביא לזינוק עצום בכלי צריכת התוכן, כדוגמת האייפון והאייפד. הפלטפורמות הללו נהיו כה פופולריות ומרכזיות עבור הצרכן, שחזקה עליהן שישפיעו גם על קשת רחבה של תחומים אחרים, ביניהם - עולם המסחר. "אנשים התרגלו לקבל את החדשות שלהם במקום ובזמן שהם צריכים ולא לחכות למידע", אמר.

 

המהפכות בפלטפורמות הצריכה משנות את הסחר המקוון. דונהו המהפכות בפלטפורמות הצריכה משנות את הסחר המקוון. דונהו צילום: תמר מצפי

 

"אין דבר כזה, סחר מקוון"

 

דונהו טען ששינוי דומה יחול גם בתחום המסחר המקוון והתשלומים - לרבות מעבר למכשירי מובייל. "עד לפני שנה וחצי הייתי אומר שאנחנו שחקנים מובילים בעולם האי קומרס אבל בשנה האחרונה חצי מפעילות הסחר נעשתה במסגרת מכשירים סלולריים. אין יותר כיום אי קומרס אלא רק מסחר שכולו מתנהל בכל העולמות במקביל", אמר.

 

ג'ון דונהו, מנכ"ל איביי ג'ון דונהו, מנכ"ל איביי צילום: תמר מצפי

 

דונהו הסביר שהמכשירים השונים ישנו את חווית הרכישה והקניות של כל צרכן: "אם באמצעות קופונים  או השוואת מחירים, אנחנו רואים את השינוי קורה במהירות מדהימה. סוחרים יודעים שאם הם רוצים לגדול, הם חייבים להגיע לצרכן בכל מקום בעולם ובכל רגע שבו הוא יכול לקנות. באיביי אנחנו רוצים לאפשר ללקוח את העתיד הזה. אנחנו רוצים לאפשר לסוחרים למכור ולהתחרות בסביבה המסחרית החדשה".

 

משקיעים בשוק הישראלי

 

איביי מכירה בחשיבותו של השוק הישראלי ובפוטנציאל של החברות שפועלות בו. "עשינו כאן שלוש רכישות מרכזיות - שופינג, פרודסיינס וגיפטס פרוג'קט שכל אחת מהן תורמת לנו משמעותית להצלחה ועוד יתרמו בעתיד", אמר המנכ"ל. "ישראל היא חלק בלתי נפרד מהעשייה של חברת איביי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x