$
חדשות טכנולוגיה

מניית גרופון איבדה 20% מערכה - אחרי דו"ח רבעוני קשה

גרופון הציגה אמש עוד דו"ח רבעוני שלא עמד בציפיות, ומנייתה התרסקה לפני שהתאוששה והתייצבה על 14%. מכירות הקופונים של החברה - מוצר הדגל שלה - הצטמצמו בצורה בולטת

יוסי גורביץ 12:3214.08.12

גרופון, החברה המובילה בתחום הקופונים המקוונים, הודיעה אמש (ב') על תוצאות הרבעון השני שלה, וזמן קצר לאחר מכן איבדה מנייתה 20% מערכה וירדה לשפל היסטורי של 5.95% למניה.

 

על אף הצלילה, מניית החברה התאוששה מאוחר יותר וסיימה את יום המסחר בירידה של 14% - התאוששות זעומה

ביחס להתרסקות שלאחר פרסום הדו"ח הרבעוני. מאז הנפקת גרופון, בנובמבר 2011, איבדה מנייתה 75% מערכה - 65% מהם במהלך 2012.

 

פחות קופונים, פחות רווח

 

גרופון דיווחה על הכנסות של 568.3 מיליון דולר, בעוד שתחזיות וול סטריט ניבאו שהיא תכניס 573.13 מיליון. החברה האשימה את הירידה בהכנסות במשבר באירופה, אך התחזיות שלה לרבעון השלישי היו אופטימיות יותר: החברה העריכה שתכניס בין 580 ל-620 מיליון דולר. 

 

הסיבה לאובדן האמון של המשקיעים, דיווח אמש הביזנס אינסיידר, היא ההאטה החדה בצמיחה של גרופון: כל הצמיחה שלה ברבעון האחרון נובעת לא מהעסק העיקרי שלה, מכירת קופונים, אלא ממכירת טובין. המכירות הישירות של גרופון צמחו ברבעון השני ב-46 מיליון, בעוד שהתחום העיקרי שלה, מכירת קופונים, הצטמצם ב-37 מיליון דולר.

 

המכירות יורדות, המוכרים עוזבים

 

סך המכירות של גרופון ברבעון הראשון עמד על 1.355 מיליארד; ברבעון השני, ירדו המכירות ל-1.29 מיליארד. גרופון טענה כי הסיבה להפרש היא תנודות בשער הדולר. בעיה קשה יותר מבחינתה של גרופון הוא קצב הצמיחה על פי שנה: ברבעון הראשון, סך המכירות שלה עלה ב-102% לעומת הרבעון הראשון של 2011; ברבעון השני, סך המכירות שלה עלה ב-38% בלבד לעומת הרבעון השני של 2011.

 

בתוך כך, בימים האחרונים התקבלו דיווחים על כך שחלק ניכר מצוות אנשי המכירות של גרופון - לב הצוות של החברה - אינם עומדים עוד בעומס והם שוקלים מעבר לחברות אחרות. תחלופה מהירה של אנשי המכירות, הזהיר אתמול הוול סטריט ג'רנל, צפויה לפגוע משמעותית ביכולת התפקוד של יחידת המכירות של החברה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x