$
חדשות טכנולוגיה

מיקרוסופט הפסידה 6.2 מיליארד דולר מרכישת חברת פרסום ברשת

ענקית התוכנה רכשה ב-2007 את חברת aQuantive תמורת 6.3 מיליארד דולר, ובעקבות הכישלון עשויה לרשום הפסד רבעוני ראשון זה למעלה מעשור. החברה שנרכשה אמורה היתה לסייע למיקרוסופט בהתמודדות מול גוגל בתחום הפרסום המקוון

יוסי גורביץ 11:0203.07.12

מיקרוסופט הודיעה אמש (ב') כי אחת הרכישות הגדולות בתולדותיה, זו של חברת הפרסום המקוונת aQuantive ב-2007, היתה כישלון מוחץ: ענקית התוכנה ביצעה את הרכישה תמורת 6.3 מיליארד דולר, וכעת היא מבקשת לרשום הפסד של 6.2 מיליארד דולר בעסקה זו.

מה דעתך על מניית MICROSOFT:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

מיקרוסופט ציינה, עם זאת, שנתח השוק של מנוע החיפוש בינג, ושההכנסות ממנו גדלות בהתאם, אך אמרה כי בכל זאת היא מורידה את תחזיות הצמיחה והרווחיות של מחלקת השירותים המקוונים שלה.  

 

יצרנית ווינדוס צפויה לפרסם את הדו"ח הרבעוני שלה ב-19 ביולי, וההודעה בדבר אקוונטיב צפויה להוריד באופן ניכר את רווחיה לרבעון. אנליסטים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי קודם להודעתה של מיקרוסופט על רישום ההפסד, הם העריכו כי היא תסיים את הרבעון ברווח של כ-5.3 מיליארד דולר, ומשמעות ההחלטה היא שמיקרוסופט צפויה לסיים את הרבעון בהפסד. מיקרוסופט לא דיווחה על הפסד רבעוני בעשור האחרון אפילו פעם אחת.

 

 

רכישת אקוונטיב ב-2007, שבלבה עמד שירות הפרסום המקוון Razorfish, היתה אמורה לסייע למיקרוסופט להתמודד עם גוגל ולאתגר אותה בתחום הפרסום. במיקרוסופט חוו עוגמת נפש מכך שעסקת אקוונטיב לא סייעה לה – אבל שימשה את גוגל כתירוץ בפני הרגולטורים, כשהללו שקלו למנוע ממנה את רכישת DoubleClick מחשש ליצירת מונופול בתחום הפרסום המקוון. ב-2011, הכניסה גוגל 36.5 מיליארד דולר מפרסום באינטרנט, והרוויחה 9.7 מיליארד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x