מחקר: אלבומי מוזיקה שדולפים לרשת זוכים להצלחה רבה יותר בחנויות
לפי הכלכלן רוברט האמונד, ההנחות של חברות התקליטים בנושא שגויות, והפיראטיות תורמת למכירות כשמדובר באמנים פופולריים. במסגרת המחקר נבחנו נתוני ההורדות והמכירות של יותר מאלף אלבומים
אחד הוויכוחים המרכזיים הקשורים לשיתוף קבצים נסוב בין חברות התקליטים, שטוענות שמכירות האמנים נפגעות כתוצאה מההורדות הפיראטיות, לבין גולשים הטוענים כי החשיפה למוזיקה דווקא מגבירה את הצלחת האלבומים. לפי מחקר חדש של אוניברסיטת צפון קרוליינה, הצדק נמצא דווקא עם הגולשים.
אלבומים שדלפו לרשת לפני יציאתם הרשמית לחנויות דווקא זכו להצלחה רבה יותר בחנויות, אם כי לא בפער גדול. זהו ממצא חשוב, כיוון שחברות התקליטים משקיעות מאמצים רבים במניעת ההדלפות. לפי עורך המחקר, הכלכלן רוברט האמונד, ההורדות הפיראטיות עצמן יכולות לשמש כמקדם מכירות לאלבום, ולעודד את הגולשים לקנות את ה"דבר האמיתי".
בניגוד למחקרים קודמים, שעסקו בשירים בודדים, התמקד האמונד בהורדת אלבומים - שהפכה נפוצה יותר ככל שמהירות הגלישה הממוצעת עלתה. "השאלה המעניינת היא האם אמן צריך לחשוש מצניחה במכירות ככל שהאלבום מופץ באופן רחב יותר ברשת לפני ההשקה הרשמית. התשובה היא לא".
ממצא מפתיע נוסף שעולה מהמחקר הוא שדווקא אמנים מוכרים ומצליחים נהנים מהפיראטיות יותר מאשר יוצרים אלמוניים יחסית: דליפה של האלבום לרשת משפיעה לטובה רק על הקבוצה הראשונה. על השאלה האם האפקט מצדיק את הורדת השירים הבלתי חוקית, המחקר כמובן לא יכול או מנסה לענות.