$
סטארט-אפים והון סיכון

פיר39 הישראלית נמכרת בהפסד למדיה מיינד

החברה הישראלית הקטנה תמכר תמורת 15.5 מיליון דולר, בהפסד של 15 מיליון דולר. היא התמחתה בניתוח סמנטי של דפי אינטרנט עבור מפרסמים

אסף גלעד 10:3124.04.12

מכירת חיסול נוספת לסטארט-אפ ישראלי: חברת ההזנק פיר39 (Peer39) נמכרה למדיה מיינד הישראלית, חברת בת של תאגיד הפרסום המקוון DG, תמורת 15.5 מיליון דולר. סכום העסקה מורכב מתשלום של 10 מיליון דולר במזומן, הנפקת 357 אלף מניות ו-2.3 מיליון דולר בתשלום מותנה. העסקה צפויה להסתיים

בימים הקרובים.

 

לפי חברת המחקר IVC, סכום העסקה הוא רק מחצית מסך ההון שהושקע בפי39 מאז הקמתה לפני כשש שנים, שעומד על 30.1 מיליון דולר. 

 

פיר39 ביקשה בעבר להוביל את מהפיכת ה WEB 3.0 - זו של יישומי אינטרנט סמנטיים. היא מנתחת את התוכן המצוי בדפי אינטרנט ואת המבנה שלהן, ומתאימה להן מודעות פרסום בזמן אמת. ביכולתה לנתח באופן סמנטי 47 מיליארד דפים בחודש, או כ- 18 אלף דפים בשניה. הסגמנט בו היא פועלת קרוי 'מכרזים בזמן אמת' או RTB, שכן החברה מנתחת דפי אינטרנט ממקורות רבים, ובודקת מאפייני איכות, בטיחות וקטגוריה. בדרך זו, היא מאפשרת לרוכשי שטחי מדיה לבצע החלטות קניה ומכירה מושכלות, ולהתאים את הדף למותג, המוצר או המסר שהוגדר על ידי המפרסם. בחברה מדגישים כי הדבר נעשה ללא פגיעה בפרטיות הגולשים.

 

23 העובדים יעברו להרצליה

 

בין המשקיעים בחברה הישראלית ניתן למצוא את הקרנות אוורגרין, קיינן, הייברידג' ו- Dawntreader. היא הוקמה בשנת 2006 על ידי ניר ברקת (לא ראש עיריית ירושלים - א.ג) ועמיעד סולומון, והיא מנוהלת כיום בידי אנדי אלנתל. פיר39 מעסיקה כיום כ-23 עובדים במרכז שלה פתח תקווה, ועוד 12 בניו יורק.

 

לאחר הרכישה, אלנתל ישמש כסגן נשיא לפעילות המכירות והשירות בתחום הטלוויזיה והאינטרנט של DG, ואילו עובדי החברה צפויים להצטרף לצוות מדיה מיינד בהרצליה, המהווה כיום את חטיבת הפרסום המקוון של DG.

 

על פי מדיה מיינד, הרכישה תחזק את כוחה של DG בתחום המכרזים בזמן אמת. מדיה מיינד נרכשה לפני כשנה על ידי DG תמורת כחצי מיליארד דולר, כפי שנחשף ב"כלכליסט".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x