$
בורסת ת"א

נחשף ב"כלכליסט": חברת DG תרכוש את מדיה מיינד תמורת 517 מיליון דולר

העסקה מעניקה שוי של 22 דולר למניית החברה - 38% מעל מחיר המניה בוול סטריט. שווי העסקה כולל 100 מיליון דולר בקופת החברה. מנכ"ל החברה גל טריפון ימונה לראש תחום דיגיטל בחברת DG

גולן חזני 14:1516.06.11

כפי שנחשף הבוקר (ה') ב"כלכליסט", חברת מדיה מיינד דיווחה על מכירתה לחברת DG תמורת 517 מיליון דולר. העסקה תעשה במזומן לפי שווי של 417 מיליון דולר לחברה ועוד 100 מיליון דולר למזומנים בקופה. בעלי המניות של מדיה מיינד יקבלו 22 דולר למניה, פרמייה של 38% מעל שווי המניות בנאסד"ק.

 

מדיה מיינד, או בשמה הקודם אייבלאסטר, הונפקה באוגוסט 2010 בנאסדק לפי שווי שוק של 206 מיליון דולר אחרי הכסף, כשגייסה 57 מיליון דולר. בין בעלי המניות ניתן למצוא את האחים אלי וניר ברקת, יונתן קולבר וקרנות השקעה זרות.

 

חברת DG מספקת שירות העברת פירסומות באמצעי מדיה שונים. לפי החברה, יש לה כ-5,000 מפרסמים. החברה הוקמה בשנת 1991 והיא נסחרת בארה"ב לפי שווי של 791 מיליון דולר. בנק ההשקעות גולדמן זאקס ומריל לינץ' ייעצו ל-DG בעסקה וקטליסט ייעץ למדיה מיינד.

 

עורכי הדין שייצגו את מדיה מיינד היו: רועי קנר, גיל רוה, ומרים קליינברג אתר ממשרד ארדינסט בן נתן ושות'. עורכי הדין הנוספים בעסקה היו Davis polk and Wardwell - משרד עורכי דין אמריקאי.

 

מדיה מיינד, אשר משרדיה הראשיים בניו יורק ולה משרדי פיתוח בהרצליה, בעלת 37 נציגויות ב-64 מדינות. בשנת 2010 החברה ניהלה קמפייניים לכ-9,000 בעלי מותגים המשתמשים בכ-3,800 סוכנויות פרסום ומדיה על פני 8,200 מפרסמים און ליין.

 

גל טריפון, נשיא ומנכ"ל מדיה מיינד ישמש כראש תחום הדיגיטל בחברת DG ויוביל את תחום פרסום האון ליין בחברה.

 

סקוט גיזנזבורג, נשיא ומנכ"ל DG מסר בהודעת החברה כי "זו עסקה המשנה את כללי המשחק ומעניקה ל- DG דריסת רגל גלובלית שאין דומה לה - גישה נרחבת ללקוחות ופלטפורמה חדשנית בטלוויזיה ובשוק פרסום האון ליין הצומח במהירות. DG תשיג מסה קריטית ותהיה בעלת יכולת יוצאת דופן לספק מערכות ניהול פרסום חוצות פלטפורמות ושירותי הפצה".

 

גל טריפון  מסר כי "אנו מאמינים כי עסקה זו מציעה ערך משמעותי לבעלי המניות שלנו וזה הצעד הבא הטבעי המתבקש למדיה מיינד.אנו בטוחים כי אף העובדים במדיה מיינד יהנו ממהלך זה מהההזדמנויות שהוא טומן בתוכו".

 

מדיה מיינד סיימה את הרבעון הראשון של 2011 עם הכנסות בסך של 18.9 מיליון דולר, עליה של 18% לעומת הרבעון המקביל ב-2010. החברה דיווחה על רווח נקי 600 אלף דולר. השיפור בביצועי החברה צפוי להימשך השנה, ושוויה עלה מאז ההנפקה לכ-300 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x