התעשייה

נחשף ב"כלכליסט": אמובי נמכרה - אחרי "7 שנים מחורבנות של עבודה אינסופית"

חברת הפרסום הסלולרי נמכרה לסינגטל תמורת 321 מיליון דולר; אחד המייסדים, זוהר לבקוביץ', כתב בפייסבוק: "זהו אחד האקזיטים היפים בישראל בשנים האחרונות, הקרבנו את המשפחה והחיים הפרטיים"; המגעים בין הצדדים נחשפו ב"כלכליסט"

אסף גלעד 14:1005.03.12

חברת הפרסום הסלולרי הישראלית אמובי (Amobee) נמכרה למפעילת הסלולר הסינגפורית, סינגטל, תמורת 321 מיליון דולר. זוהי הרכישה הראשונה של סינגטל מחוץ לסינגפור. בעלת המניות העיקרית בסינגטל היא טמאסק שבעברה השקיעה במודו הישראלית, וגולדמן סאקס שימש כיועץ פיננסי של סינגפור טלקום

בעסקה. המגעים בין החברות נחשפו לראשונה ב"כלכליסט".

 

זוהר לבקוביץ', המנכ"ל לשעבר וממייסדי אמובי, ציין בעמוד הפייסבוק שלו כי המכירה התבצעה שלשום. "זהו אחד האקזיטים היפים בישראל בשנים האחרונות. שבע שנים לקח לנו, שליש מחיי הבוגרים. שבע שנים מחורבנות של עבודה אינסופית, מתח, הקרבת המשפחה והחיים הפרטיים, ביקורת מכל צד ומטוסים. הרבה מטוסים. באקונומי, אגב", כותב לבקוביץ'. "וגם שבע שנים מדהימות. נאמנות, חברים, הישגים וציונות. אין תחליף לתחושת ההישג שבמכירה הסופית, הזכיות שבדרך, לקוחות הענק, וכן, גם האגו והפרסים."

 

אמובי נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בפיתוח טכנולוגיות לשילוב פרסומות בסלולר, ורכישתה מהווה כרטיס כניסה לתחום עבור סינגפור טלקום. בחברההושקעו 54 מיליון דולר, כשבין המשקיעות נמצאות קרן סקויה וגם החברות סיסקו, מוטורולה, וודאפון וטלפוניקה. בשנה שעברה התכוננה אמובי להנפקה בנאסד"ק, אך בחרה לבסוף שלא לצאת לבורסה.

 

סינגפור טלקום היא מקבוצות התקשורת הגדולות והחשובות באיזור אסיה־פסיפיק ומספקת שירותים לכ־400 מיליון מנויים בסינגפור, אינדונזיה, הודו, וויטנאם, תאילנד ואוסטרליה. החברה נסחרת לפי שווי של 50 מיליארד דולר סינגפורי (כ־40 מיליארד דולר) והרווח הנקי שלה עומד על כ־3 מיליארד דולר ב־2011.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x