האם מיקרוסופט, יאהו ו-AOL יאתגרו את גוגל בתחום הפרסום?
שלוש הענקיות חתמו על הסכם שת"פ בתחום הצגת הפרסומות, שיאפשר למפרסמים ברשת לרכוש חבילות הכוללות את אתריהן
ברית פרסום משולשת: מיקרוסופט, יאהו ו-AOL חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הצגת הפרסומות - כך הודיעו אמש (ג') שלוש החברות. הדבר עשוי לאתגר את שליטתה של גוגל בשוק הפרסום המקוון, אף על פי שהיא מחזיקה בעסקת פרסום מקבילה עם AOL, שחודשה לפני כשנה.
שיתוף הפעולה יאפשר
"חל שינוי משמעותי באופן שבו מודעות נמכרות ונקנות", מסר רוס לבינסון, סגן נשיא בכיר ביאהו. "עבודה ישירה עם משווקים וסוכנויות תספק תוצאות טובות יותר לשותפות הפרסום שלנו".
שלוש החברות העריכו שגופי הרגולציה בארה"ב לא יתערבו בהסכם ביניהןן "אנחנו לא מפחיתים את התחרות בשום אופן או צורה", אמר סגן נשיא קבוצת הפרסום העסקי של מיקרוסופט, ריק ואן דר קוי, לסוכנויות הידיעות רויטרס. "השקיפות תוביל למעשה להגברת התחרות. אנחנו לא צופים בעיות בהקשר זה".