$
סטארט-אפים והון סיכון

בלעדי ל"כלכליסט": הסטארט-אפ של יוצאי מודו נחשף - ומאתר את מקבלי ההחלטות

יעקב שמע, מנכ"ל מינטיגו, מציג את המוצר של החברה: מנוע הבונה פרופילים של מקבלי החלטות בארגונים, ומזהה מתי ירצו להחליף ספק סלולרי או את חברת הביטוח. "אנחנו מביאים פי ארבעה יותר לקוחות פוטנציאליים", הוא טוען

אסף גלעד והראל עילם 10:0419.09.11

מינטיגו, הפועלת מאזור התעשייה של הוד השרון, מפעילה למעשה סוכנות בילוש מתוחכמת במיוחד: באמצעות נוסחאות מתמטיות, ניתוח הררי מידע ומנועי חיפוש, בונה החברה פרופילים של ארגונים ואנשי עסקים, כאלה שכל החלטת קנייה שלהם שווה הון רב. המערכת של מינטיגו סורקת את המידע הגלוי ברשת, כולל פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ואתרים ממשלתיים בחו"ל. את המידע הזה היא מנצלת כדי להרכיב רשימה ארוכה ומפורטת של לקוחות עסקיים עבור ארגונים: מחברות ביטוח וענקיות טכנולוגיה, ועד אפילו רשתות של מסעדות.

 

התוצר שלה הוא רשימות מפורטות של לקוחות פוטנציאליים, בצירוף הערכה סטטיסטית המנבאת את הסיכויים שכל אחד מהם יסכים ברגע מסוים לרכוש חבילת סלולר חדשה עבור עובדי החברה שבה הוא מועסק, או את הסיכויים שמנהל צי הרכב המקומי ייאות להחליף את הביטוח עבור כלי הרכב שבניהולו. במילים אחרות, מינטיגו רוצה להביא לכם את האנשים שעומדים בפני קבלת החלטות ששוות מיליונים.

יעקב שמע. מנכ"ל מינטיגו. להביא את האנשים שמקבלים החלטות ששוות מיליונים יעקב שמע. מנכ"ל מינטיגו. להביא את האנשים שמקבלים החלטות ששוות מיליונים צילום: נמרוד גליקמן

 

כדי להפיק תוצר בצורה מהירה יותר מהאופן האיטי שבו מפיקות חברות אחרות רשימות כאלה, המנוע של מינטיגו מתמקד בכמה אתרים המרכזים תחתם מידע רב. "אנחנו יודעים שאין צורך לסרוק את כל הרשת, זה לוקח זמן רב ולא תמיד יעיל", אומר יעקב שמע, מנכ"ל מינטיגו, בראיון ראשון לתקשורת אחרי תקופה ארוכה של עבודה מתחת לרדאר.

 

"מודו היתה בית ספר"

 

מינטיגו נוסדה על ידי בכירי מודו לשעבר יעקב שמע, טל סגלוב וצחי וייספלד, שמשמש במקביל גם כמנהל פיתוח עסקי במרכז המו"פ של מיקרוסופט, ואליהם הצטרף גם אהוד בן ראובן. החברה הוקמה עוד לפני קריסתה של מודו, שנאלצה לבטל את הנפקתה ולפטר את עובדיה.

 

"מודו היתה מקום מדהים, אוסף של אנשים שהגיעו ממיטב החברות, גם רבים מבוגרי יחידת 8200 עבדו שם. דובי (מורן) הביא אנשים מצוינים מאם-סיסטמס, החברה שהקים ומכר, ובשנים הראשונות של החברה היינו בתקופה של 'היי' והיתה תחושה טובה מאוד של כיוון", אומר שמע. "היתה לו נחישות אינסופית, אבל באיזשהו שלב לי זה נגמר". מורן, אגב, חשף לאחרונה סטארט-אפ בתחום הטלוויזיה האינטראקטיבית.

 

כיום מעסיקה מינטיגו 25 עובדים במרכז הפיתוח של החברה בהוד השרון, ועד כה גייסה 5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון סקויה, מהמשקיע הסדרתי זוהר גילון (HCL, TVinci), וממשפחת שטרנברג, בעלת קרן הגידור גריפין. אתמול (א') גייסה מינטיגו סבב גיוס שני בן 9 מיליון דולר, שאליו הצטרפה לראשונה גם קרן גיזה הישראלית. המשקיעים הקיימים, ובהן סקויה, שימרו את חלקם בחברה על ידי הצטרפות לגיזה בסבב זה. מינטיגו מתכוונת לפתוח משרדים נוספים בניו יורק ובספרד, לפתוח משרד בעמק הסיליקון, ולגייס עוד עשרה עובדים.

 

שנתיים מאז הקמתה מינטיגו מכניסה כבר מיליוני דולרים בודדים בשנה, ומשרתת 20 לקוחות בישראל, באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק, בהם פרטנר, אמדוקס וקליק סופטוור. שמע מדגיש שהחברה יכולה למעשה להתאים לכל סוג של עסק, אפילו ליקב שמחפש מסעדות מתאימות למכירת היינות.

 

בדוגמה זו, מינטיגו תנתח את כלל המידע המצוי ברשת על מסעדות: את התפריט הקיים, את המאפיינים של שף המסעדה, חוות דעת שמקבלת המסעדה באתרים שונים ודירוג לקוחות. כך למשל, מינטיגו מסוגלת להסיק אוטומטית כי המסעדה נמצאת בשלב של צמיחה מהותית בהכנסות, ולהמליץ ליקב למקד בה מאמצים שיווקיים. מינטיגו מתמחית בזיהוי השלב שבו הלקוח ישמח לקבל הצעה שיווקית, למשל: מועד פקיעת רישיון שימוש בתוכנה ארגונית, או התרחבות העסק לאזורים גיאוגרפיים מסוימים.

 

"בינתיים נשארים עם אנשי העסקים"

 

"מרבית ה'לידים', אותם לקוחות פוטנציאליים שאנחנו מביאים, לא היו באים לולא התהליך הממוחשב", טוען שמע, ומוסיף כי המערכת של מינטיגו מסוגלת להכפיל עד פי ארבעה את מספר הלידים שמקבל העסק להמשך תהליך השיווק. בדרך הרגילה משיגה חברה לידים בעיקר על ידי פרסום סטנדרטי בבאנרים, באתרי אינטרנט או בפרסום מסורתי. על פי ההערכה מכניסה מינטיגו כ-10 דולר לליד ומדי חודש מפיקה מאות אלפי לידים. קצב הכנסות גבוה שכזה יסייע לה להגיע כבר בשנה הבאה לאיזון תפעולי.

 

"כמות המידע היא כמובן אינסופית, אלא שבניתוח מידע שכזה תוכל למצוא תשובות להרבה שאלות", אומר שמע. "אפשר לקחת את הניתוח המושכל הזה לכיוון של זיהוי טרנדים ומגמות, אבל אנחנו החלטנו לקחת אותו לכיוון רכישת לקוחות פוטנציאליים עבור לקוחותינו".

 

מינטיגו לא רק סורקת את הרשת, אלא מחפשת רכיבי מילים מסוימים - זוגות או שרשראות של מילים - ומנתחת אלפי מאפיינים רלבנטיים. היא חלק מטרנד שהביא איתו בשנה האחרונה הקמה של עשרות סטארט־אפים ישראליים העוסקים בניתוח כמויות בלתי נתפסות של מידע, ובהן בילגארד, פרסוויי וסולוטו. "אנחנו מתפתחים בהדרגה. ברגע שתהיה מסה קריטית של פעילות עסקית, נוכל לעבור לניתוח לקוחות פוטצניאליים פרטיים, אבל הלידים בעלי הערך הגדול ביותר בשוק הם של אנשי עסקים, ושם אנחנו נשארים בינתיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x