$
אינטרנט

יאהו מצליחה למשוך משתמשים, אבל לא מפרסמים

מספר המשתמשים של יאהו ממשיך לעלות, אבל שווי השוק שלה נותר כפי שהיה ב-2003 – ומניותיה נפלו לאחרונה ב-20%

יוסי גורביץ 10:5208.08.11
יאהו היא עדיין ענקית רשת שמצליחה במשיכת משתמשים אליה – אבל מתקשה הרבה יותר במשיכת מפרסמים, ורשמה הפסדים בתחום ברבעון האחרון שמצידם גררו ירידה של 20% במחיר המניה. כך דיווח אתמול (א') הניו יורק טיימס.

 

מבחינת מספר המשתמשים, ביוני 2011 רשמה החברה עליה של 27% לעומת
התקופה המקבילה ביוני 2008, על פי נתוני חברת המעקב קומסקור: במהלך החודש ביקרו באתרי יאהו 178 מיליוני משתמשים, מה שמעמיד אותה כאתר השני בארה"ב – אחרי גוגל – מבחינת מספר המבקרים שלו. על פי נתוני חברת המעקב Hitwise, יאהו מובילה בתחומי הספורט, הכלכלה, חדשות הבידור, הנדל"ן ועוד; שירות המייל שלה משך לבדו 2.2 מיליארד ביקורים במהלך חודש יוני.

 

אבל, מצד שני, שווי השוק של יאהו נותר דומה לזה של 2003. הסיבה לכך, מדווח הניו יורק טיימס, היא שינוי בשיטת מכירת שטח הפרסום: חברות הפרסום כיום נוטות להשתמש בפרסום מוכוון-התנהגות של המשתמשים ורוכשות שטחי פרסום באמצעות מכירות פומביות אוטומטיות, בעוד שיאהו עדיין מאמינה במכירת שטחי פרסום יוקרתיים באופן ידני, על ידי מגעים ישירים בין החברה ובין אנשי פרסום.

 

התוצאה היתה שחלק ניכר משטחי הפרסום היוקרתיים של יאהו – שהיא מכנה Class 1 display – נשארו ללא רוכשים במהלך חודש יוני. השטחים שלא נמכרו שונמכו מיד ל-Class 2 display, שמכניס ליאהו הרבה פחות. אף שהכנסותיה של יאהו מפרסום מחוץ לארה"ב דווקא עלו, בארה"ב – השוק העיקרי שלה – הן רשמו ירידה ניכרת. בשיחת הוועידה שלה עם פרסום נתוני הרבעון השני, נאלצה מנכ"לית יאהו, קרול בארץ, להוריד את תחזיות הצמיחה של הפרסומות ברבעונים הקרובים. התוצאה, כאמור, היתה ירידה של 20% במחיר המניה של יאהו, ובעוד שהנאסד"ק כולו צנח, הרי שהירידה הממוצעת היתה של עשרה אחוזים – כמחצית מזו של יאהו.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x