$
חדשות טכנולוגיה

כולם רוצים תפוח: אפל עקפה את גוגל, מחזיקה במותג החזק בעולם

קבוצת הפרסום WPP פרסמה את דו"ח המותגים השנתי שלה: המותג של אפל מוערך ב-153.3 מיליארד דולר. מיקרוסופט חמישית, פייסבוק מזנקת, החברות הסיניות תופסות 12 מתוך 100 המקומות בדירוג

הראל עילם 10:4609.05.11

יצרנית החומרה אפל מחזיקה במותג החזק והיוקרתי ביותר בעולם - כך עולה מ-Brandz, הדו"ח השנתי של קבוצת הפרסום הבריטית WPP על 100 המותגים הדומיננטיים ביותר.

 

WPP, קבוצת הפרסום המכניסה בעולם, מעריכה את שווי המותג של אפל ב-153.3 מיליארד דולר. לפי החברה, שווי המותג טיפס ב-84% במהלך השנה האחרונה, במיוחד עקב ההשקה המוצלחת של האייפון 4 ושני הדורות של האייפד.

 

אפל הצליחה להדיח את גוגל מהמקום הראשון בדירוג: ענקית החיפוש כיכבה בראש הרשימה ב-4 השנים האחרונות. גוגל איבדה השנה 2% מערך המותג שלה, ושוויו מוערך כעת ב-111.5 מיליארד דולר. ב-5 השנים האחרונות שווי השוק של אפל טיפס ביותר מ-400%.

 

"זה ברור שכל עובד אפל, מסטיב ג'ובס וטים קוק ועד המתלמדים הזמניים, רואה בהגנה וטיפוח המותג כיעד העיקרי", אמר איילין קמבל, מנכ"ל חברת Millward Brown, שהיא חלק מקבוצת WPP.

 

מיקרוסופט רק חמישית, פייסבוק מזנקת
צוקרברג. פייסבוק עולה בדירוג, אבל רק עד המקום ה-35 צוקרברג. פייסבוק עולה בדירוג, אבל רק עד המקום ה-35 צילום: בלומברג

 

רשימת 20 המותגים המובילים כוללת לא פחות מ-11 חברות טכנולוגיה, תקשורת וסלולר. במקום השלישי נמצאת IBM, שקפצה השנה ב-17% עם שווי מותג של 100 מיליארד דולר. במקום החמישי נמצאת מיקרוסופט, שרשמה השנה עליה קלה של 2% עם 78 מיליארד דולר.

 

אמזון מדורגת במקום ה-14. היא צמחה השנה ב-37%, במיוחד בזכות השקת שירותי הרשת החדשים שלה. שווי המותג שלה עומד על 37 מיליארד דולר. HP, שרכשה בשנה שעברה את פאלם, איבדה 11% מהמותג, ועומדת כעת על 35 מיליארד דולר. פייסבוק רשמה את קצב הגידול הגבוה ביותר. שווי המותג של החברה זינק השנה ב-246% ל-19.1 מיליארד דולר, מה שמקנה לה את המקום ה-35.

 

12 מתוך 100 המותגים המובילים בדיוג שייכים לחברות סיניות. צ'יינה מובייל, ספקית הסלולר הגדולה בסין ובעולם, מדורגת במקום התשיעי. קבוצת הבנקים האסייאתית ICBC נמצאת במקום ה-11. באידו, מנוע החיפוש הפופולרי בסין, זינק השנה ב-141% - לא מעט בזכות יציאתה של גוגל מהמדינה. בשנה האחרונה מניות החברה זינקו ב-100%. באידו נמצא במקום ה-29 ברשימה, עם מותג בשווי 22 מיליארד דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x