$
משחקים

EA - הפרדה לצורך עלייה?

אולי תהליך הפיצול של EA, אחת ממפתחות המשחקים הגדולות ביותר, הוא מה שייתן זריקת מרץ לתעשיית הגיימינג הקפואה

אבנר קשתן 17:1217.12.10
המשכים חסרי מעוף ודמיון, הסתמכות על כוכבים מוכרים ועלילות שחוזרות על עצמן - אלה אולי נשמעות כמו הבעיות שתעשיית הקולנוע סובלת מהן, אבל לא רק היא. גם תעשיית המשחקים מרגישה תקועה, וחברות הענק עסוקות בעיקר במיחזור מותגים או במתן טיפול תקופתי שטחי למותגים כמו הארי פוטר. נראה שכיום מה שעומד בראש מעייני חברות המשחקים הגדולות הוא לא יצירת משחקים חדשניים, אלא ריצוי בעלי המניות שמעוניינים ברווחים בטווח הקצר.

 

אחת החברות שאליהן מופנת אצבע מאשימה בהקשר זה היא Electronic Arts, הזכיינית של כמה ממותגי המשחקים הגדולים בעולם. עם זאת, EA החלה להתעורר לאחרונה: ב־2007 החליטה הנהלת החברה לשנות כיוון, ולפרק את החברה מתאגיד ענק המפעיל חטיבות פיתוח לפדרציה של חברות קטנות יותר.

 

לאחרונה החלה החברה לבצע צעדים למימוש המהלך, ונתנה אוטונומיה לאולפני הפיתוח, שהורשו לשנות את שמם משמות תאגידיים כמו "EA לוס אנג'לס" לשמות אינדיבדואליים כמו "Visceral Games". כעת יכולים האולפנים להחליט בעצם על תוכני המשחקים עם התערבות מינימלית בלבד, בנוסף לחופש אמנותי להמציא משחקים ורעיונות חדשים. ההתערבות של החברה־האם היא כללית ונוגעת לאסטרטגיה בלבד.

 

 

בפני EA עומדת משימה לא קלה, הדורשת התמודדות עם משבר כלכלי מצד אחד ובעלי מניות זועמים מצד שני. אבל אם הפרויקט יצליח, אולי תינצל החברה מהבינוניות שלה, ויותר מכך: עולם המשחקים יקבל סוף סוף את זריקת המרץ שלה הוא מייחל כל כך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x