$
חדשות טכנולוגיה

IDC: אפל מגדילה אחיזה בשוק הפרסום הסלולרי - על חשבון גוגל

על פי הערכות חברת המחקר IDC, נתח השוק של אפל בתחום הפרסום הסלולרי צפוי להגיע השנה ל-21%, בעוד שאחיזתה של גוגל בתחום תצטמצם מ-27% כיום לכ-21% עד סוף 2010

יוסי גורביץ 10:1427.09.10

אפל נכנסת במלוא הקיטור לתחום הפרסום: על פי הערכת חברת המחקר IDC שבוצעה עבור המגזין ביזנסוויק, עד סוף השנה הנוכחית תחזיק החברה בכ-21% משוק הפרסום הסלולרי, לאחר פחות משנה של פעילות בתחום.

 

עד סוף שנת 2009, אפל לא מכרה פרסומות כלל. בינואר 2010 רכשה החברה ב-275 מיליון
דולר את הסטארט-אפ קוואטרו, שפיתח פלטפורמה לפרסום במכשירים ניידים, ובאפריל הציג מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס את iAd, רשת הפרסומות למכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאץ', שהושקה ביולי. חודש לפני השקת iAd הודיעה אפל כי קיבלה התחייבויות לפרסום משורה של חברות בסך של כ-60 מיליון דולר.

 

בשנה שעברה עמד נתח השוק של גוגל בתחום הפרסום הסלולרי על 27%, ולהערכת IDC הוא צפוי להצטמצם עד סוף 2010 ל-21% - נתח שוק זהה לזה של אפל. על פי הערכות IDC, גם מיקרוסופט צפויה לאבד נתח שוק בתחום הפרסום בסלולר – מ-10% ל-7% – וירידה צפויה גם בנתח השוק של יאהו (מ-12% ל-9%) ושל נוקיה (מ-5% ל-2%).

 

יצוין כי ההערכה של IDC מנוגדת לידיעות שהתקבלו באוגוסט, שלפיה רק 5 מ-17 חברות שהודיעו על כוונה להשיק קמפיינים ב-iAd אכן עשו זאת בפועל, וזאת במידה רבה בשל השליטה ההדוקה של אפל בתוכן המועלה לרשת שלה. יצוין עוד כי אפל סגרה את קוואטרו באוגוסט, לדבריה מתוך כוונה להתמקד ב-iAd.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x