IDC: אפל מגדילה אחיזה בשוק הפרסום הסלולרי - על חשבון גוגל
על פי הערכות חברת המחקר IDC, נתח השוק של אפל בתחום הפרסום הסלולרי צפוי להגיע השנה ל-21%, בעוד שאחיזתה של גוגל בתחום תצטמצם מ-27% כיום לכ-21% עד סוף 2010
אפל נכנסת במלוא הקיטור לתחום הפרסום: על פי הערכת חברת המחקר IDC שבוצעה עבור המגזין ביזנסוויק, עד סוף השנה הנוכחית תחזיק החברה בכ-21% משוק הפרסום הסלולרי, לאחר פחות משנה של פעילות בתחום.
עד סוף שנת 2009, אפל לא מכרה פרסומות כלל. בינואר 2010 רכשה החברה ב-275 מיליון
בשנה שעברה עמד נתח השוק של גוגל בתחום הפרסום הסלולרי על 27%, ולהערכת IDC הוא צפוי להצטמצם עד סוף 2010 ל-21% - נתח שוק זהה לזה של אפל. על פי הערכות IDC, גם מיקרוסופט צפויה לאבד נתח שוק בתחום הפרסום בסלולר – מ-10% ל-7% – וירידה צפויה גם בנתח השוק של יאהו (מ-12% ל-9%) ושל נוקיה (מ-5% ל-2%).
יצוין כי ההערכה של IDC מנוגדת לידיעות שהתקבלו באוגוסט, שלפיה רק 5 מ-17 חברות שהודיעו על כוונה להשיק קמפיינים ב-iAd אכן עשו זאת בפועל, וזאת במידה רבה בשל השליטה ההדוקה של אפל בתוכן המועלה לרשת שלה. יצוין עוד כי אפל סגרה את קוואטרו באוגוסט, לדבריה מתוך כוונה להתמקד ב-iAd.