$
אינטרנט

בגוגל מודים: אנחנו לא חזקים בקידום אתרים

דו"ח שפרסמה ענקית האינטרנט חושף את החסרונות של אתריה במדדי קידום אתרים (SEO), כולל בתוצאות מנוע החיפוש שלה עצמה. הדו"ח כולל המלצות לשיפור אשר מתאימות לסוגי אתרים רבים

אבנר קשתן 15:5404.03.10
גוגל מחלקת ציונים לעצמה - ומתאכזבת מהתוצאות: ענקית האינטרנט פרסמה "תעודת SEO" לאתריה, המודדת אתרים שונים על פי במגוון מדדי קידום במנועי חיפוש (SEO). על פי התעודה, אתריה של גוגל עצמה קיבלה ציון "טעון שיפור" ב-8 מתוך 12 הסעיפים שמדדה, "מספיק" בשלושה נוספים, וציון "טוב"
בסעיף אחד בלבד. גוגל מסרה כי היא תפתח מיד במאמצים לתקן את החסרונות באתריה.

 

הסעיף שבו העניקה גוגל לאתריה את הציון הנמוך ביותר הוא בתגית הכותרת של העמודים, אשר קובעת את הטקסט המוצג בכותרת חלון הדפדפן. תגית זו מהווה גורם משמעותי בניתוח תוכן העמוד בידי מנועי החיפוש. על פי המלצות ה-SEO של גוגל ואחרים, מומלץ לשלב בכותרת העמוד מילות מפתח הקשורות לעמוד. על פי הדו"ח, 68% מאתרי גוגל שנבדקו מכילים רק את שם האתר בכותרת, ולא מספקים מידע נוסף. בעיות נוספות שגוגל זיהתה במוצריה היא סביב תמונות המשולבות באתרים, אשר במרבים המקרים לא קיבלו טקסט נלווה המתאר את תוכנן למנועי החיפוש, או שלא קישרו חזרה לאתרים מהם נסרקו.

 

סעיפים שבהם אתרי גוגל כן הצטיינו כוללים עמודי כניסה פשוטים וברורים אשר מקלים על עמודי החיפוש להפנות אליהם. מרבית האתרים גם הכילו סימון ברור של כותרות ותכנים מרכזיים בעמוד, אשר מאפשרים הדגשת התכנים החשובים.

 

תעודת ה-SEO של גוגל מתייחסת לאתריה של גוגל עצמה, אך מרבית הסעיפים רלבנטים לאיכות ה-SEO של אתרי אינטרנט בכלל, ורבים מתייחסים לתעודה כהצצה לקריטריונים שבהם משתמש מנוע החיפוש של גוגל, וכמדריך לטכניקות קידום אתרים בגוגל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x